Storebror ser deg!

Uansett hva vi gjør i dag legger vi igjen digital avtrykk på det store nettet. Om vi snakker i mobiltelefoner, surfer på nettet, er hos legen, jobber, kjører bil, ute på reise. Vi etterlater oss spor. Om noen ønsker å spane på oss, så klarer de det lett som bare det med de rette programmene og teknikkene. I dag i den teknologiske verden vi lever i, er det pokkers umulig å holde seg skjult. Selv om du “rømmer” legger du igjen digitale spor hvor kameraer fanger deg opp. Bruker du Visakortet, ja så vips er du fanget opp hvor du befinner deg der og da. Samme gjelder mobiltelefonen. Satelitter i verdensrommet er så kraftige at de kan nærmest se en synål falle i bakken. Det sier litt og uttrykket “Storebror ser deg” beskriver det hele meget godt. 

Et spill hvor du selv kan utnytte nettopp denne egenskapen er Ubisofts “Watch_Dogs”. Der kan du ta kontroll over alt som er tilknyttet nettet. Kameraer, trafikklys, mobiltelefoner og alt som påvirker samfunnet er “lett” tilgjengelig for deg og om du utnytter dette godt nok, ja så kan alt dette brukes i fordel for deg. Spillet ser for meg utrolig spennende ut og hvor jeg faktisk får oppleve den amerikanske storbyen Chicago på nært hold. Detaljene og omgivelsene i byen ser nesten fotografiske ut.

Watch_Dogs er et spill jeg virkelig gleder meg til og med de mulighetene som ligger i selve handlingen av spillet, så synes jeg ventetiden nå går i sirup. 27. mai slippes spillet og selv om vi i morgen har kommet oss til 1. mai, så er det fortsatt 27 laaange dager og vente på spillet. 

Gleder du deg til Watch_Dogs og hva gleder du deg mest til med spillet?

#watchdogs #ubisoft #chicago #bigbrotherseeu #gamer #spill #gaming #pcgamer #nerd #videogame #city #crime #serdeg #intel #kingston #gigabyte #creative #coolermaster #qpad #ati #nvidia #graphic 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Storebror ser deg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top