Min drøm…

Alle mennesker har en drøm. Drømmene kan være så mangt, alt fra å bli rik til å oppleve det verden har å by på. Noen drømmer er store, andre små. Jeg har selvsagt også mange drømmer som jeg en gang håper går i oppfyllelse. 

En av drømmene mine er faktisk å oppleve en Supercelle på nært hold. En supercelle er et enormt tordenvær ofte forbundet med tornadoer. Er det noe som interesserer meg stort så er det nettopp været og hvilken påvirkning været har på oss mennesker. Bare det å se på skyformasjonene i en supercelle får det til å tikle godt sjelen. Naturen er utrolig og en supercelle er for meg et utrolig fenomen som vi ikke opplever her til lands. Temperaturen her er for liten, men om man tar turen over dammen og de midtre delene av USA, så er det sjanser for at man får oppleve slike heftige superceller. 

Det som er synd, er at slike værfenomen i verste fall kan gjøre store ødeleggelser på grunn av deres kraft. Tornadoer utgjør et stor trussel for innbyggerne i de midtre delene av USA, men “snodig” som jeg er så ønsker jeg å oppleve og se hvordan slike superceller dannes. Med andre ord, det å være en “stormjeger” er noe jeg drømmer om. Har alltid hatt sansen for vær og vind og disse fenomenene er utrolig spennende å se.

Bare det å se frontene komme innover her til lands, kan være litt av et skue, men ikke på langt nær så imponerende som dette. Da får man en gang i tiden håpe at drømmen om å se en slik supercelle går i oppfyllelse, rar som drømmen enn høres ut som… 

Nedenfor kan du se hvordan en supercelle ser ut og bildet er tatt av gruppen “Basehunters” og om du vil se mer spektakulære bilder så ta turen innom deres facebook-side.


Er ikke dette imponerende skue så vet ikke jeg. Skummelt, spennende og i verste fall ødeleggende…

Været på kloden vår er til tider spektakulært både på godt og vondt. Nå i disse tider må jeg sende noen tanker til de i Bosnia og Serbia som sliter med storflom og de store ødeleggelsene den har ført med seg. Tragisk er det i alle fall og håper disse menneskene får hjelp fra verdenssamfunnet i tiden fremover. Det vil de trenge.  

Hva drømmer du om?

#supercell #basehunters #værogvind #været #weather #stormchaser #dream #ihaveadream #blogg #blog #stormgeo #storm #hurricane #chaos #massivstorms #supercelle 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Min drøm…

  1. wendysinfamilie: Hehe, skjønner det også godt. Disse supercellene er jo skremmende og kan gjøre stor skade, men for meg er dette meget spennende. Har respekt for torden og uvær, men synes også at det er imponerende og se hva naturen får i stand.

    Takk i like måte og kos deg godt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top