Wolfenstein: The New Order – En av vårens store overraskelser!



Å
være en gamer, betyr også at man vier en del av livet sitt til spillverdenen. Jeg har siden jeg var en liten pjokk vært opptatt av spill og fått opplevd utrolig mange unike øyeblikk. En av disse gode øyeblikkene er det spillserien Wolfenstein som har gitt meg. Å si at man har vært fan av “nazi-spill” er kanskje som pisse på et strømgjerde, men jeg våger faktisk å si det. Wolfenstein-serien tar for seg hvordan verden hadde blitt om nazistene hadde tatt over verdensmakten. For å si det slik, ikke noe demokratisk styre der nei og massiv undertrykkelse av befolkningen.  

Som vanlig i serien tar du rollene som motstander av nazistene og hvor målet alltid er å redde verden mot de diktatoriske nazistene. Alltid vinner det gode mot det onde, men du som spiller må kjempe hardt for å klare det. Wolfenstein-spillene har alltid fascinert meg og spesielt stemningen i spillene har vært midt i blinken. Hver eneste gang har jeg blitt fanget i Wolfenstein-nettet og slitt med å løsrive meg. Hekta til gangs og hvor det har gått hardt utover nattesøvn. 



er et nytt Wolfenstein-spill her og kan gjerne innrømme at det har blitt noen sene nattetimer. Hekta nok en gang. Utvikler MachineGames har rett og slett overrumplet meg med et knakende godt spill. I mine øyne er dette rett og slett en av vårens store overraskelser. Da jeg fikk høre at det var MachineGames som utvikler av spillet, visste jeg at vi kanskje ville få et godt spill. For denne svenske utvikleren består av “medlemmer” som tidligere har utviklet storspill som Riddick og Darkness. Med deres erfaringer, så kunne ikke dette bli annet enn bra. 

Stemningen i Wolfenstein: The New Order har rett og slett blåst hodet av meg og jeg har flere ganger blitt stående og gispet etter luft over detaljer i spillet. Spesielt måten MachineGames har lagt inn godbiter fra andre Wolfenstein-spill. Ståpelsen har dukket opp titt og ofte for å si det mildt. Historien i spillet er også i en klasse for seg selv. Man skulle tro at historien kanskje kunne bli spillets svakhet, for som sagt, så er det å finne opp nye fengende historier ikke enkelt, men MachineGames har klart mesterstykket og fått meg hekta så til de grader. Stemmeskuespillene er mesterlig utført og musikken treffer som støpt til spillets innhold. 

Det finnes på millionvis av skytespill og alle sammen er veldig like i oppbygning, men samtidig også ulike. Dette gjelder også Wolfenstein: The New Order. Spillet er likt mange andre skytespill, men også ulikt. Da tenker jeg spesielt på de mange unike våpnene du etter hvert i spillet får kloa i. Disse gjør at spillet blir annerledes enn det man er vant til og gjør spillet til en artig opplevelse. Herlige mellomsekvenser fører deg systematisk frem i spillet og sørger for at du ikke kan slutte å spille. Brettoppbygningen er også slik jeg vil ha det, fra trange korridorer til åpne områder som gir deg flere muligheter å angripe fienden på.



MachineGames
har også gjemt skjulte skatter i spillet som hever spillopplevelsen mange hakk. Nye spennende våpen, nye egenskaper og bare det å se bilder fra tidligere spill skjult inne i spillenes mange oppdrag, gjør at jeg jubler henrykt. Jeg leste at mange ikke likte starten, som mange sier kun var en “opplæring” i spillets mekaniker. Selv synes jeg dette ikke gjorde noe og følte jeg fikk en helhet i spillets historiedel. Jeg har en kraftig PC og kjører spillet på maks av grafikk og med får jeg også oppleve “eyecandy” med flotte omgivelser og herlige detaljer.

Wolfenstein: The New Order er ikke noe barnespill og det finnes mye blod og gørr i det. Aldersgrensen er satt til 18 år og den er der for en grunn. Selv om grafikken kanskje ikke er så fotografisk, så er det brutalt på måten man tar livet av fienden på. Derfor vil jeg anbefale å holde spillet unna den mindre generasjonen gamere.

Om du er på utkikk etter et nytt skytespill, så kjøp Wolfenstein: The New Order. FPS-spill i verdensklasse. Herlige tvister, godt fortalt historie og detaljer som gir deg ståpels, er noe av det du får servert i spillet. Elsker du massiv action, fete eksplosjoner, leting er goodies i form av nye våpen og spennende objekter, ja så burde dette spillet være et “must have” for deg. Jeg er i alle fall utrolig fornøyd med Wolfenstein: The New Order som har gitt meg mye god underholdning fra start til slutt. Takk MachineGames!

#wolfenstein #machinegames #idsoftware #bethesdasoftworks #wolfensteintheneworder #minmening #pc #pcgamer #consolegamer #lovegaming #intel #kingston #gigabyte #creative #coolermaster #gaming4life #game4life #blog #blogg #myopinion #gaming #returntocastlewolfenstein 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top