Fullt utbygd i SimCity. Har du savnet det?


Ser det ikke bra ut så vet ikke jeg. Bra bygd Billy Krest!

Maxis har siden SimCity ble lansert 7. mars 2013 fått mye pepper for at områdene du kan bygge på er for små. Maxis har forsvart dette med at spillet rett slett ikke takler store områder og spesielt “robotene” i spillet som sørger for at innbyggerne dine gjør det de gjør i byen din. I tillegg har Maxis sagt at spillet ville bli veldig så krevende med Glassbox-grafikkmotoren at mange ikke ville klare å kjøre spillet med større områder. 

Jeg har alltid vært stor fan av Maxis og SimCity og har brukt på tusenvis av timer med spillet opp igjennom mitt gamerliv. Det siste spillet var utrolig bra synes jeg selv om det var noen bugs i starten, så har SimCity blitt spilt flittig. Jeg kan gjerne innrømme at jeg synes områdene er litt små og kunne mer enn gjerne ha vært dobbelt eller i beste fall tredobbelt så store. Da ville man ha fått følelsen av å bygge opp en metropol på mange millioner innbyggere. Med de områdene nå så klarer du aldri å få til en metropol. 

Moddere i forskjellige sammenhenger har vært kjente for å holde spill i live selv etter mange år etter lanseringen. Dette er selvsagt også tilfelle med SimCity. Jeg har lenge vært aktiv på denne fronten og er stor fan av nettsidene Simtropolis samt facebook-gruppen SimNation – a SimCity Guild. Her kan du finne mye stilig og hvor andre rundt omkring i verden har bygd og modifisert. I tillegg holder du kontakten med andre som liker SimCity. Jeg har fått mange venner her og blant annet kontakt med moddere som lager nye ting til spillet. 

Som jeg startet bloggen med, så er vi interesserte i større områder å bygge på enn de “små” områdene som finnes i det originale spillet. Gjennom modifisering er det nå mulig å bygge utenom grensene og da kan man virkelig få til noen meget stilige kreasjoner og metropoler. Dessverre er ikke moddene for dette helt plettfrie og du må virkelig planlegge godt om ikke grafikkbugs skal dukke opp, i tillegg til at du ikke kan bygge riktig helt der du ønsker, men håper at modderne kommer med denne muligheten om ikke lenge, eller at Maxis plutselig som lyn fra klar himmel gir oss denne muligheten likevel. 

Spill er sunt anbefaler SimCity!

Billy Krest som er en utrolig flink SimCity bygger har nylig lagt opp et youtube-klipp hvor han presenterer sin “store” by. 

#simcity #maxis #electronicarts #ea #videogame #gamer #simulator #pcgamer #pcgaming #gamerdude #ilovegaming #lovegaming #intel #kingston #gigabyte #coolermaster #benq #creative #spill #spilling 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top