Genialt Sony!



Er
det noe jeg liker mer og mer så er det nye teknologiske muligheter og nyvinninger. Sony har for meg bare blitt bedre og bedre for tiden. Ikke nok med at de har herlige konsoller med Playstation 4/PS Vita som underholder meg og min familie på best mulig måte. Etter å ha skaffet meg en Sony Xperia Z3 Compact, har virkelig fått opp øynene for hvor massivt Sony har satset på sine teknologiske produkter. I det siste har Sony reklamert en god del for noe som de kaller remote play. Det vil si, du kan spille på en mobiltelefon eller nettbrettet om TVen ikke kan brukes. Akkurat denne muligheten har reddet meg opp til flere ganger i det siste. 

Playstation 4 remote play gjør at du kan koble opp mobilen din (Sony Xperia Z3/Sony Xperia Z3 Compact) til en Dualshock 4 kontroller med et egen holder for kontrolleren. Holderen til kontrolleren kjøper du der hvor man selger Sony mobiltelefoner eller spill. Høres ikke dette helt genialt ut? Jupp, utrolig genialt i mine øyne. Selvsagt har jeg spilt remote play med min PS Vita, men ikke med mobilen før og åpner opp for enda flere muligheter. Med kun en TV i huset, så blir det en god del press på den og hvor vi alle må dele “gladelig” på TVen. Dermed blir spillingen også fordelt mellom oss. Det er da remote play kommer inn som et friskt pust. 



Det
første du må gjøre er å laste ned appen “sony remote play” fra Google Play. Når det er gjort, så må du via appen Playstation registrere mobilen og så mobilen med kontrolleren. Om du skulle slite med dette, så gå inn på “sonymobile.com/support“. Her får du all den hjelpen du trenger. Når du har koblet mobilen til kontrolleren og Playstation 4, så er det bare å spille i vei. 

Dessverre knotet jeg litt, for i starten prøvde jeg å få min Sony Xperia Z2 til å fungere med oppsettet, men det gikk ikke, så da måtte jeg til pers med Z3 Compact. Jeg hadde håpet på at Z2 ville fungere i og med at skjermen er noe større, men det gikk ikke. Så jeg måtte pent finne frem min Z3 Compact, men med at jeg visste hva som måtte gjøres med apper og innstillinger, så gikk dette som en lek. 

Å spille med en Sony Xperia Z3 Compact er helt rått. Makan til telefon skal man lete lenge etter og gud for en skjermgjengivelse. Helt brutalt rått. Fant ut at jeg måtte fukte sugekoppen på holderen litt ekstra slik at grepet ble maksimalt, for de første gangene gled telefonen ned fra sugekoppen og rett ned på kontrolleren og da ble det litt panikk i kulissene. Først etter jeg fuktet sugekoppen litt, så satt telefonen som støpt. For når man spiller blir det litt rykk og napp i kontrolleren. I alle fall skjer det hos meg hvor jeg fort blir med i svingene, spesielt om jeg spiller bilspill. 



Mobilspilling
har aldri vært så moro og spesielt når skjermen til Sony Xperia Z3 Compact er så gudommelig bra. Det er nesten så det er bedre å spille på mobilen enn på storskjermen i stua. Herlige farger og en annen ting, det lagger ikke i det hele tatt. Spillene glir så lett som bare rakkern. 

Om du har en Sony Xperia Z3 eller Z3 Compact samt en Playstation 4 og ikke får lov til å spille så mye på TVen der du bor. Kjøp deg en holder til Dualshock 4-kontrolleren din og spill “så mye som du vil”. Ingen kan krangle med deg å si at nå skal de ha TVen og at du ikke kan spille. Nå er det bare å koble seg opp mot konsollen med mobilen og vips, så er spillingen i gang. Herlig, rett og slett! 

Kommer du på foredraget mitt Spill er sunt, så skal du få oppleve hvordan dette fungerer og prøve å spille på mobilen!

Høres ikke dette genialt ut? 

#sonyxperia #xperiaz3 #xperiaz3compact #sony #playstation4 #gamer #gaming #spill #spillersunt #konsollgamer #consolegamer #spilling #mobiltelefon #mobile #ilovegaming 
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Genialt Sony!

  1. Denne siden selger alt du trenger til din Sony Xperia. Alle mulige modeller! De har også den game pad`en som du ser på bildene 😉 ha en god dag videre 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top