Den perfekte julegaven til bilspillentusiasten!



Selv
om mange begynner å bli ferdige med å kjøpe julegaver, så drister jeg meg ut på nok en anbefaling. For i den siste tiden har jeg opplevd å kunne kruse rundt i USA med fete biler i forskjellige varianter. Bilspillet er utviklet av Ivory Tower og er et veldig ambisiøst spill. For det er ikke mange spillutviklere som har våget seg utpå å gjøre “miniatyr”-USA åpen som en låvedør. Jeg har tidligere hatt muligheten å kjøre rundt på Hawaii og i Ibiza, men aldri på et så stort område som USA.

The Crew er navnet på dette bilspillet og som du kan merke deg først som sist. For er du ute etter et bilspill i arcadesjangeren, så er dette bilspillet noe for deg, men er du ute etter spill på lik linje med Forza Motorsport eller Grid, så er ikke dette spillet for deg. Når jeg mener arcade, så mener jeg et bilspill som ikke helt har de realistiske kjøreegenskapene og hvor man i 200 kilometer i timen kan mose inn i en annen bil å få kun mindre skader på doningen.



Faktisk
vil jeg gå så langt å sammenligne The Crew med spill som Need for Speed: Underground med oppfølger samt Test Drive Unlimited. Dette er bilspill som for meg har betydd mye i mitt liv som spillentusiast. Bilspill som jeg har brukt på hundrevis av timer med og blitt underholdt til det ytterste. Jeg er stor fan av bilspill og spesielt de hvor man kan pimpe sine doninger til det ugjenkjennelige. I dette bilspill kan du også det. For med tusenvis av muligheter så kan du få bilen din akkurat så personlig du vil og hvor du kan erobre onlineverden i din “egen” fete bil.

Jeg har lest side opp og side ned med spillmedier som har slaktet spillet og sammenlignet det med blant annet Forza Horizon 2, men det blir faktisk helt feil. The Crew er ikke Forza, men et helt nytt spill i en annen verden hvor fysikken ikke kan sammenlignes med Forza Horizon eller noen andre bilspill med simulatoraktig kjøring. Som spillanmelder gjelder det å ta spillet for hvordan det er og heller sammenligne med spillene Need for Speed: Underground og Test Drive Unlimited. Da er dette spillet mange ganger bedre med bedre innhold, bedre grafikk og sist men ikke minst det store området man kan kjøre rundt på.



kartet finnes en rekke store og små utfordringer og disse utfordringene gir deg cash og oppgraderinger på bilen din. Her gjelder det å ta gull og få ditt 5/10 inc merke. Det vil si, i spillet finnes det faktisk en historie og her følger man Alex Taylor som har fått som mål å infiltrere 5/10 ligaen hvor smugling og andre kriminelle handlinger foregår. Med å vinne løp, får du også tillit til diverse ledere i gruppen etter hvor i USA du befinner deg. Historien i seg selv er kanskje ikke så grensesprengende, men krydrer spillet og gir deg mening med kjøringen.

Jo høyere opp i hiarkiet du kommer, jo vanskeligere blir det. Å slå motstanderne på landeveien er ikke alltid like enkelt og det kan godt hende du må ha noen forsøk før du klarer det. AI-en er også til tider meget god, mens andre tider ikke fult så god, men alt i alt så gir spillet deg utfordringer på rekke og rad, spesielt om du er grådig og vil ha gull på alle løp.



The Crew
har en variasjon som jeg aldri har sett maken til i et bilspill. Det er gruelig stort, du kan stort sett kjøre hvor du måtte ønske og det ligger deler skjult rundt omkring i USA. Dette gjør at du også bruker litt tid på oppdagelser. I tillegg finner du landemerker og her får du oppleve litt av USAs historie også.

Spillet i seg selv er et MMO, det vil si at onlinebilspill hvor du møter på andre likesinnede. Alle de du ser på kartet kan du invitere i crewet ditt og hvor dere kan kjøre mot andre crew. Vinner dere mot andre crew, ja så venter det deg enda større bonuser. Samarbeid med å press ut motstanderne og hjelp hverandre opp på resultatlistene. Dessverre opplevde jeg noen ganger at jeg datt ut av serverne og da måtte jeg starte kjøringen på nytt fra der jeg mistet oppkoblingen. Dette er kanskje det mest negative med et slikt spill, spesielt om ikke serverne er stabile nok. Det vil også si at du er avhengig av å ha internet om du skal spille The Crew, men har du det, ja så har du et bilspill som gir deg lang, lang tid med underholdning.



Hvis
du har tenkt å kjøre fra østkyst til vestkyst så må du bare belage deg på å sette av ca. 1 og 1/2 time kontinuerlig kjøring. USA er gedigent og med alle utfordringer, landemerker og landskap å utforske, ja så sier det seg litt selv at du har mange, mange timer med spilling og som igjen gir god valuta for pengene.

Om du har vært i noen av byene i virkeligheten, så kjenner du deg lett igjen. Landemerker, gater og omgivelser er veldig tro i fra virkeligheten. Utvikleren Ivory Tower har her gjort en meget god jobb synes jeg.



Jeg
spiller i en klan som heter Trønderbataljonen og i klanen min har flere kjøpt spillet nettopp for at vi skal kunne kjøre sammen, noe vi selvsagt allerede har gjortmange ganger. Regner med det kommer til å bli mye mer kjøring i jula og jeg gleder meg stort til det.

Et tips til dere foreldre som ikke er helt ferdig med julegavene, kjøp The Crew. For det første så er spillet ikke voldelig. For det andre så gir det mye underholdning for pengene. The Crew kommer inn som et friskt pust som et “sunt”, bra spill som jeg uten å blunke vil anbefale dere alle som liker bilspill ala Need for Speed Underground eller Test Drive Unlimited.



håper jeg inderlig at The Crew havner under mangt et juletre, for det er spillet definitivt verdt. Nå håper jeg også på at utvikleren Ivory Tower pønsker ut nye The Crew-spill og da fra andre verdensdeler. Hva med Kina eller kanskje Sør-Amerika. Jeg håper inderlig at dette ikke er det siste spillet fra Ivory Tower.

The Crew er ute nå til Playstation 4, PC, Xbox One og Xbox 360.

Spill er sunt anbefaler The Crew!

Spillet ble spilt på en PC med disse specsene;
Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett. 

 

#ivorytower #ubisoft #racinggame #racing #bilspill #spillersunt #spill #usa #goodgame #julegave #pcgaming #pcgamer #ilovegaming #pc #intel #kingston #gigabyte #xfxgraphic #xfx #benq #coolermaster #spilling #gaming #gamer

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Den perfekte julegaven til bilspillentusiasten!

  1. Er ganske sikker på at om den ikke befinner seg under treet til jul, så blir det nok sånn etterpå presang fra gamernissen som bare kom fram litt sent 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top