Er dette en 1. april spøk Microsoft?

Om man tittet bort på kalenderen så viser den kun 22. januar i dag. Det vil si vi er fortsatt en god stund unna den store spøkedagen 1. april. Men når jeg ser “skrytevideoen” fra Microsoft føler jeg som om det er 1. april i dag. Microsoft hadde en stor presentasjon av deres satsing i årene som kommer og her ble blant annet Windows 10 presentert med spill og muligheter. 

Jeg har alltid drømt om crossplay, det vil si å kunne spille sammen med mine venner som spiller på konsoll, f.eks. Xbox One. Jeg spiller, som du for lengst vet, mest på PC, men med Windows 10 vil det komme spill som støtter crossplay fullt og helt. Drømmen er altså i ferd med å gå i oppfyllelse. Det andre som får meg til å tro at det er 1. april i dag er dette klippet som du ser nedenfor med Microsoft sin nye “briller”. De har valgt å kalde vidunderet sitt for Microsoft Hololens. Her er det altså snakk om Holografikk i pur 3D inn i din egen hverdag. Med disse “VR”-brillene kan din hverdag forandres til noe spennende, underholdende og gi det de utfordringer du måtte ønske. 

Tenk deg spillene, tenk deg jobben, tenk deg det å kunne dele dine ideer med andre bare ved å presentere holografiske modeller. Nei, jeg er rett og slett bergtatt av de planer Microsoft har for tiden. Som gamer ser jeg for meg en fremtid som virkelig sørger for unike og herlige spillopplevelser. Jeg ser for meg en fremtid som gjør at jeg, mine barn, madammen kan få en hverdag en kunne ha drømt om langt ut i fremtiden. Det er faktisk nesten så jeg må klype meg i armen for å kjenne at jeg ikke sover når jeg ser presentasjonsklippet til Microsoft for deres Hololens. 

Fremtiden er ufattelig spennende og jeg gleder meg virkelig til å se hvor langt inn i den Microsoft kan ta oss. 

Hva synes du? Er ikke fremtiden spennende? Hva gleder du deg mest til med Hololens? 

#microsoft #hololens #microsofthololens #minecraft #holografikk #holographic #windows10 #xboxone #spill #games #gaming #gamer #ilovegaming #konsollgamer #consolegaming #consolegamer

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top