Sjekk ut mitt nye sitteunderlag…ehhh…musmatte!



Kjent
barn har mange navn er det noe som heter og det kan man for så vidt si om denne enorme  musmatten fra Qpad med navnet FX90 King Size. For når det kommer til bruksområder må jeg innrømme at denne tar kaken.

Midt under ekstremværet Ole prøvde jeg ut hvilke bruksområder musmatten hadde og kan kjapt si at det i grunnen var kun fantasien som stoppet meg. Ekstremværet Ole ga oss mye snø og vind sist lørdag så det kunne ikke ha vært et mer perfekt tidspunkt å teste ut disse bruksområdene på som da.



Først måtte jeg se om Qpads FX90 fungerte som kite i vinden og om vinden hadde vært sterkere, så hadde den nok det. Vinden tok godt tak i musmatten, men det skal litt til å løfte en godt “voksen” mann som meg opp i lufta. Manglet kun orkan i kastene, da kanskje hadde jeg lettet.



Deretter
ville jeg se om FX90 kunne fungere som et sitteunderlag, mens jeg koste meg med appelsiner, varm kakao og selvsagt tursjokoladen nr. 1 – Kvikklunsj. Musmatten lå utrolig stabil mot snøen og bar rumpen min godt. Faktisk hadde jeg hatt plass til en venn på musmatten om jeg ville det. Tøft.



I
Norge finnes det mange nasjonaliteter og noen av disse benker seg ned på sine bønnematter for å be mot Mekka. Jeg som er fan av Qpad måtte jo selvsagt se om FX90 kunne funke som en bønnematte og det gjorde den. Med snuten mot Stockholm og Qpads kontorer, så ba jeg like godt til Qpad for et unikt og brukervennlig produkt.



denne tiden av året er det snø og da er det mange som bruker tiden på akebrett. Som en tro akebrettmann som jeg er, så følte jeg at FX90 måtte testes ut her også. Jeg fant meg en liten bakke for å se om den kunne brukes som et akebrett. Dessverre, men det gummierte underlaget, skled musmatten heller dårlig, men det var verdt et forsøk.



Når det er snøstorm er det godt å kunne beskytte seg mot vær og vind. Ekstremværet Ole var ikke nådig mot oss og sendte i vei den ene vindkulen og snøbygen etter den andre. Da var det godt å kunne finne ly i FX90. Den beskyttet ansiktet og hodet mot vær og vind.



Til
sist så vet jeg at musmattene til Qpad holder bra kvalitet og et siste bruksområde måtte testes ut, nemlig bruke FX90 som dørmatte. Her var den i sitt virkelige ess. Den lå som klistret til trappen vår og rikket seg ikke en millimeter når vi trampet på den. Etter noen steg ut og inn døren, så var det ikke et eneste tegn på at vi hadde brukt den som dørmatte.

Da har jeg gått igjennom forskjellige bruksområder for den enorme musmatten til Qpad og det var ikke få bruksområder eller hva? Godt fornøyd troppet jeg opp i spillbulen min med musmatten i hånden. Flere av dere som kjenner meg vet at min spillbule ikke er særlig stor. For å få plass til musmatten måtte jeg rydde godt ved siden av tastaturet og fremfor skjermen. FX90 har en størrelse på hele 900 x 420mm og er behaglige 4mm tykk. Hos meg er det ca. 95cm bredt, det vil si at plassen ville være perfekt i alle fall i bredden.



Opp igjennom årene som gamer har jeg en rekke ganger opplevd å ha for lite musmatte. Det vil si, gamingmusen har oftest endt utenfor musmatten noe som har ført til kaotiske øyeblikk og full panikk. Spesielt når det har stått på som verst med fiender uansett hvor jeg snudde meg. DPI-en på den eldre generasjonen muser var ikke stor og du måtte ha god plass på siden av tastaturet om du skulle bevege på musen. I dag finner du gamingmuser med over 8000 DPI og det gjør at du så vidt trenger å bevege på musen før du har flyttet musepilen fra den ene siden av skjermen til den andre.

Om du er en av de som liker å spille med lav DPI, så kan jeg garantere deg at du aldri i verden kommer til å havne utenfor denne musmatten. Hos meg dekker den hele bordet pluss et godt stykke bakover mot skjermen. FX90 er rett og slett perfekt for mitt sitt vedkommende og nå kan jeg faktisk hvile mine hender ned på musmatten mens jeg rabler i vei på tastaturet og spiller med musen.



Overlaget på musmatten er glatt og smidig. Det gjør at de musene jeg har testet ut har glidd ufattelig godt. Laseren har fanget opp hver eneste millimeter og sørget for den mest nøyaktige gjengivelsen en kan tenke seg. Med en så glatt overflate er det også enkelt med rengjøring. Alt smuss preller av overflaten og sørger for at du slipper å slite med rusk og rask som påvirker laseren i gamingmusen.

Av gamingmuser som fikk kjørt seg var CM Storm Recon, CM Storm Havoc, Roccat Kone Pure White Edition og ZOWIE GEAR FK2. Alle sammen ga meg den beste nøyaktigheten. Å knerte ut en fiende på langt hold med sniperen i Far Cry 4 gikk som en drøm, uansett gamingmus jeg brukte. Bevegelsene er silkemyke og det er en drøm å bruke musen på FX90.

Underlaget på FX90 sørger for at musmatten ligger godt i ro uansett hvor hard du er på bruken. Den rikker seg ikke en millimeter og ligger som klistret til bordplaten. For å si det rett ut, jeg har blitt veeldig bortskjemt med FX90 fra Qpad.

Igjen beviser den svenske produsenten Qpad at de mestrer å behage oss gamere. FX90 er i toppklasse og en meget behagelig musmatte å bruke i gamingsammenheng. Som du kan lese lengre opp i teksten, så har denne musmatten mange flere bruksområder enn kun til gaming og hvor den fungerer som en drøm. Nei, nå må jeg ta ned musmatten, legge den i retning Stockholm, så får den bli til en bønnematte igjen. Hail Qpad og takk for nok et godt gamingprodukt. 

Stor takk til Silje Rasmussen Sandnes for bildene…

#qpad #qpadfx90 #kingsize #mousepad #musmatte #gamingutstyr #ilovegaming #gaming #gamer #pcgamer #pcgaming #ekstremvær #ole #vind #snø #snøfokk #goodquality 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Sjekk ut mitt nye sitteunderlag…ehhh…musmatte!

  1. Haha, herlig innlegg! Har selv den musematten, bare en god del mindre :-p
    Kommer du til å publisere en anmeldelse på Cities XXL? Har ventet på en skikkelig oppgradering siden Cities Xl 2011, noe man ikke kan si at man fikk med CXL 2012..

  2. Stian Tørstad: Bra du likte bloggen min om musmatten 😉 Herlig musmatte og veldig brukervennlig 😉

    Det kommer en blogg om Cities XXL og skal ærlig innrømme at jeg har vært litt hekta på spillet i det siste 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top