RetroKjetil har spilt Polynoid!

Jeg er veldig takknemlig for at Kjetil tar seg tid til å skrive gjesteblogger for meg. Han er en aktiv gamer som meg og liker stort sett alle spill og sjangere. I den siste tiden har Kjetil spilt et spill som heter Polynoid og ligner det gode gamle Arkanoid. Et spill som jeg selv har brukt en god del timer på, men i alle fall, her er Kjetils meninger om Polynoid. 

Polynoid er et spill som vekker retrogameren i meg. Jeg minnes tiden jeg en gang prøvde et av de gamleste spillene som er laget. Nemelig Pong. Dette besto rett og slett av for de som ikke vet det av to strek som du skulle flytte for å unngå en ball å komme forbi enden av din egen skjerm. To personer kunne spille Pong, hvor hver spiller skulle flytte hver sin strek opp og ned på skjermen. Litt på samme måten som en primitiv form for airhockey. Da var dette mer en nok moro siden det var få alternativ den gangen.

Siden kom Arkanoid, som var en litt mer avansert form som igjen var enspiller hvor du skulle flytte en lignende strek, eller rettere sagt en plattform hvor du skulle få ballen til å fjerne ulike figurer på skjermen uten at ballen skulle falle ned forbi denne plattformen som du styrte.

Polynoid er en salig blanding av disse to. Hvor du har en ball og ulike figurer på skjermen som skal fjernes fra denne skjermen. For å kunne endre retningen på denne ballen, må du selv tegne en strek som skal fungere som en vegg og styre den mot disse figurene. Feiler du med det, kommer ballen ut til kantene og du taper. En ganske simpel mekanikk, men til gjengjeld ganske festlig som enkel tidtrøyte mens du venter på en buss eller lignende. Som sagt, for retrospillere, så vekker den noen minner fra den gode gamle tiden når spillgleden betød mer enn bare grafikk.

Gjenspillbarheten begrenser seg litt til å slå rekordene sine, og kan etter hvert bli litt repeterende. Men et kjekt spill og plukke opp en gang i blant for litt retroglede. Selv fant jeg det ganske så fornøyelig, og anbefaler det for retrofans der ute. Det finnes på Iphone, og er lett å få tak i. Så god fornøyelse!

Spill er sunt anbefaler Polynoid. Et spill som trener koordinasjonen og er et spill som passe alle aldre. 

#polynoid #gjesteblogg #blog #iphone #ios #apple #game #spill #gaming #retro #mobilspill #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top