Turtle Beach med en knallgod gamingmus!



Jepp
, trodde aldri jeg skulle si det og spesielt med tanke på at Turtle Beach er et selskap som i mange år har satset på lydprodukter for oss kresne gamere. I det siste har stadig flere og flere selskaper satset på andre produkter enn det de i starten hadde spesialisert seg på. Dette er selvsagt genialt for oss gamere, for da blir det enda mer å velge i mellom og sjansene for at prisene på gamingproduktene går ned.

I alle fall, Turtle Beach er på plass med en helt ny gamingmus og jeg er for å si det mildt litt småforelsket her jeg sitter og fomler med den. Designmessig er den ikke noe særlig ulik mange andre merker, foruten Turtle Beach logoen på bakenden som lyser opp i regnbuens farger samt de stilige LEDlysene i fronten. Grip 500 er navnet på denne lekkerbisken og som hos meg nå har blitt flittig brukt.

Knappene er vidunderlige å trykke på, akkurat perfekt motstand i mikrobryterne. Musehjulet glir lett og jeg har akkurat nok med knapper til å kunne spille godt alle de spill jeg ønsker. På undersiden finnes tre glideflater og en laser som fanger opp mine bevegelser med en stor nøyaktighet. Laseren er en Avago 9800 og fungerer godt på alle slags overflater, selv mitt rue kontorbord. Prøvde den på fire forskjellige musmatter. Alt fra harde til veldig så myke, tykke til tynne og ingen av disse musmattene klarte å sette Grip 500 ute av spill.

fremsiden har Turtle Beach montert på to LED Lys som gjør at det hele ser tøft ut. Via  to knapper på oversiden av Grip 500 (like bak musehjulet), kan du stille DPI-en. Det vil si fra 400 og helt opp til 8200. Selv ligger jeg på ca. 4000 DPI i normal bruk og på ca. 2000 under spilling. Dette er DPI-innstillinger som funker for meg. Om du går inn på nettsiden til Grip 500, kan du laste ned softwaren til musen og her kan du selv justere til gikta tar deg.

Jeg har kun en ting og utsette på Grip 500 og det er ledningen. Den er gummibelagt og gjør at ledningen virker litt stiv. Det igjen fører til at du bør har god plass til ledningen slik at den blir liggende i ro. For mitt sitt vedkommende har jeg ikke det og må kveile den inn under skjermen for å få plass til den. I tillegg “bruker” jeg ikke all ledningen slik at den ikke skal ta så mye plass. Kjenner at ledningen blir litt tyngre å flytte på, men dette er hos meg da. Trenger ikke være slik hos deg. Om ledningen hadde vært dekket av tøymateriale, tror jeg den ikke ville ha blitt like stiv.

Turtle Beach Grip 500 er en veldig god gamingmus som er übernøyaktig. Den ligger veldig behagelig i hånden min og overflatestoffet på den sørger for at grepet sitter godt. Akkurat nå er jeg veldig så fornøyd at Turtle Beach har gått for å lage gaming muser, for jeg har fått meg en ny venn som kommer til å bli brukt i tykt og tynt i spill etter spill.

Om du vil ha mer teknisk info om Turtle Beach Grip 500, så finner du det HER.

Er du på utkikk etter en ny gamingmus, så vil jeg anbefale deg å kaste et lite øye på Grip 500. Jeg synes i alle fall den er god og gir meg gode spillopplevelser om det er i spill som Cities Skylines eller Far Cry 4. Fungerer like godt uansett spill. Takk til Turtle Beach for en god gamingmus. Anbefales!

#turtlebeach #progamingmouse #grip500 #hardware #prgaming #pcgamer #pcgaming #goodproduct #recommend #gamer #gaming #ilovegaming #sponsoredby #intel #kingston #gigabyte #benq #xfx #coolermaster 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top