To nye gamingmuser fra SureFire!

 

Ett av de viktigste våpnene du har som gamer er uten tvil en god gamingmus. Opp igjennom årene siden jeg startet og spille på Amiga og frem til i dag, har en god gamingmus betydd svært mye. Vet ikke hvor mange muser jeg har spilt med og testet ut, men det er mange hundre forskjellige typer og merker. Stort sett har jeg vært fornøyd, men det finnes enkelte gamingmuser som ikke har vært noe særlig. Når det kommer til godt gamingutstyr skal dette være et “redskap” som skal heve spillopplevelsen din. Det vil si, det du velger å anskaffe deg av gamingutstyr skal holde såpass til mål at du kan yte maksimalt av det du kan ute på slagmarken. Om du spiller skytespill, strategispill, sportspill, rollespill, eller hva det måtte være av spill, må gamingmusen yte godt.

 

Et merke som virkelig har begynt å gjøre seg gjeldende er SureFire. Ikke bare har dette gamingmerket bitt seg godt fast i gamingverden og spiser markedsandeler for hver dag som går, men selskapet bak, Verbatim, har som mål å kunne servere god kvalitet med høyt brukergrensesnitt i tillegg til svært gunstige priser. I en verden hvor prisene kommer opp nye høyder både på mat, strøm og drivstoff, blir det mer og mer viktig å velge rett gamingutstyr som ikke koster skjorta, men som igjen sørger for at du som gamer blir fornøyd. I en artikkel på Computer World, så er det ikke sikkert at man trenger å velge det dyreste for å få et godt brukerresultat. En trenger altså ikke å betale mye for å få produkter som gir deg det du er ute etter. Nettopp dette er grunnpilaren for SureFires gamingprodukter og noe som fanget meg som mangeårig tester av slike produkter.

 

 

Derfor er det en glede å kunne presentere to helt nye gamingmuser fra nettopp SureFire. Disse to nye gamingmusene, Martial Claw og Buzzard Claw er også to helt forskjellige i utseende. Selv har jeg favoritt i Martial Claw og det på bakgrunn av tommelristen virkelig finner sin plass på musen. Videre finnes 7 knapper som kan stilles inn etter eget ønske med macros. På toppen sitter to knapper for DPI (oppløsning). Her kan du om du virkelig vil teste skillsa på slagmarken, spille med opp til 7200 DPI. Med denne oppløsningen vil du kjapt kunne forflytte deg på skjermen uten å bevege musen så mye. Selv har jeg som gjennomsnitt ved “jobbing” en DPI på rundt 3000-4000 og spilling mellom 2000-3000 DPI. Kjenner flere som har DPI’en innstilt på mellom 1000-2000 under spillingen. DPI’en kan stilles inn ved en egen software som du laster ned fra nettsiden til SureFire.

 

Av andre ting som er verdt og nevne med Martial Claw fra SureFire er selvsagt RGB-belysningen. Belysningen ligger på nedre del av musen og hvor SureFire-logoen lyser opp. Med softwaren kan belysningen settes slik du ønsker og her har du 7 forskjellige muligheter.

 

 

Her er noen specs:
* RGB Lighting (7 modes)
* Adjustable settings via software (Windows only)
* 7 programmable buttons
* 7200 DPI (adjustable to 800/1600/2400/3200/4800/7200)
* 1.8m braided USB cable
* 2-year warranty

 

Alt i alt er dette en litt unik mus designmessig og som for meg passer perfekt i min hånd. I tillegg er den nøyaktig slik at jeg treffer det jeg sikter etter. DPI’en kan forandres “on-the-fly” noe som passer perfekt etter hvilket spill du spiller. Ikke alle spill som passer med høy DPI. Her finner man fort sine favorittinnstillinger. Videre er jeg svært godt fornøyd med Martial Claw som har får kjørt seg i diverse spill som Dune: Spice Wars, Sniper Ghost Warrior Contracts 2, Cities Skylines, Transport Fever 2, FarCry 6 med flere. I alle disse spillene fungerer Martial Claw godt.

 

Buzzard Claw

Den andre nye gamingmusen som nå nylig ble lansert på markedet er Buzzard Claw. Denne gamingmusen har et mer “normalt” utseende og ikke så unik som det Martial Claw har. På begge sider finner du en “hullete” overflate og som sørger for et godt grep for tommel og lillefinger. Videre finner du 6 programmerbare knapper (med software) hvor innstillinger for macros også finnes. Som om ikke det er nok, med Buzzard Claw har du hele 13 forskjellige lysinnstillinger å velge i mellom og som gjør at du virkelig kan sette ditt personlige preg på gamingmusen. 

 

Buzzard Claw har som Martial Claw opp til 7200 DPI og denne kan du enkelt stilles inn på ønsket DPI mens du spiller. Dette er svært hendig og noe jeg hele tiden benytter meg av. DPI’en stilles inn slik du ønsker ved softwaren som du kan laste ned fra nettsiden til SureFire. 

 

Buzzard Claw

Her er flere specs:
* RGB Lighting (13 modes)
* Adjustable settings via software (Windows only)
* 6 programmable buttons
* 7200 DPI (adjustable to 800/1600/2400/3200/4800/7200)
* Textured sides for optimal grip
* 1.8m braided USB cable
* 2-year warranty

 

Det er flere ting jeg liker godt med Buzzard Claw, men det som virkelig traff meg skikkelig var grepet man har rundt musen. Min hånd ligger meget behagelig og knappen sitter på rett plass noe som gjør at jeg får bitt skikkelig i fra meg i diverse spill (skytespill, RTS-spill, RPG-spill). Det “hullete” designet på sidene gjør at tommelfinger og lillefinger ligger godt noe som for meg betyr mye. Selv om jeg har min favoritt i Martial Claw, så er Buzzard Claw også en god gamingmus. 

 

Martial Claw

 

Om du ikke synes Martial Claw og Buzzard Claw treffer deg, har SureFire flere gamingmuser i sitt sortiment. Gå inn på denne nettsiden og se hva som finnes av gamingmuser. SureFire kan tilby masse spennende gamingprodukter til gamere verden over hvor produktene innehar høy kvalitet og gode brukerfunksjoner. Alt dette for en svært god pris. Sjekk ut mer om produktene på nettsiden til SureFire. Det anbefales!

 

Hva ser du etter når du skal kjøpe deg en gamingmus? Er det pris, bruksfunksjonalitet eller utseende som betyr mest? 

 

Buzzard Claw
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top