Anmeldelse: Turtle Beach Elite Pro Tournament Headset


 

*Sponset produkt av Turtle Beach*
 

Er det noe jeg liker svært godt så er det når utstyrsprodusenter tenker nytt. Ikke noe er bedre enn det. I dag er det så altfor enkelt å lage noe andre har gjort før bare forandre litt på design og så vips, presenteres et nytt produkt.
 

Selvsagt, det å finne opp kruttet på nytt er ikke enkelt og spesielt når det kommer til gamingprodukter. Teknologien er stort den samme alle utstyrsprodusenter bruker, men faktisk så er det muligheter å gjøre ting litt annerledes enn det andre gjør også.
 

En av disse produsentene er Turtle Beach som her kommer med et flunkende nytt gaming headset.  Okei, om du kaster et blikk på headsetet så ser det veldig likt ut alle de andre merkene, men det er noe som er annerledes på dette headsetet.
 


 

Elite Pro Tournament Headset er navnet du først som sist kan merke deg og spesielt om du er en gamer som spiller en del og som liker god lyd og et behagelig produkt.
 

Det første som åpenbarer seg for meg når jeg åpner esken til headsetet er hvor unik øreklokkene er. For nå kommer vi til en av de unike tingene med Elite Pro. For putene til øreklokkene er lagt av et unikt stoff som på en måte ?kjøler ned? eller hva skal vi si, de hindrer at du blir klam rundt ørene. Dette har jeg aldri opplev før. Ingen andre gaming headset har kjørt på det at du skal minst mulig bli klam rundt ørene når du bruker headsetet.
 

Putene er fylt opp med et unikt stoff som sørger for at ørene what so ever ikke blir klamme selv om du sitter time etter time og gamer. Har faktisk ikke opplevd maken og da kan jeg legge til at jeg i strekk (kremt, kremt) har sittet i åtte timer med Elite Pro på og ikke ett dugg av svette rundt ørene. Det er søren meg imponerende.
 


 

Bruker du briller? Det er faktisk en del som gjør det og om du gjør det, så har du sikkert irritert deg over at headsetene har klemt godt rundt brillene og ørene? Turtle Beach på sin side har tenkt på alle de som bruker briller og med de unike putene på øreklokkene som former seg godt så presser ikke headsetet på brillene slik andre headset gjør. Ikke annet enn å ta av seg hatten for godeste Turtle Beach nok en gang.
 

Designet videre på Elite Pro er kanskje ikke så ulikt de andre merkene bortsett fra at jeg likte muligheten til å bøye mikrofonen akkurat i den posisjonen jeg ønsker i tillegg til at mikrofonen er utrolig sensitiv samt også støyreduserende, perfekt for en gamer som meg som også bruker å snakke med mine venner når jeg spiller eller når jeg er fullt konsentrert sammen med klanen min Trønderbataljonen mens jeg sender og mottar ordrer.
 

Bøylen på headsetet kan også tilpasses slik at alle kan bruke det på en behagelig måte uansett hvor stor hodet er i omkrets. Bøylen sørger også for at headsetet ikke presser på hodet og gjør det behagelig å bruke time etter time.
 


 

ledningen sitter en lydkontroller og hvor man også kan slå av mikrofonen. Videre så finner kun en jackplugg på enden av ledningen hvor både lyden inn til headsetet kommer samt hvor lyden fra mikrofonen går ut. Det du skal tenke på når du kjøper dette headsetet er at man må ha en PC som støtter dette. Har du ikke det, blir det dårlig med prat i mikrofonen. Prøvd dette på min stasjonære PC som ikke har denne muligheten og det funket heller dårlig, men på OmenPCen fra HP så funket det og hvor jeg kunne snakke med omverden via mikrofonen. Til et gamingheadset som koster over 2000 kroner så synes jeg det burde ha vært med en overgang slik at de uten mulighet til å bruke mikrofonen hadde fått sjansen til det. Da kunne man for eksempel ved lydkontrollen hatt en koblingspunkt slik at man kunne ha valgt det som var best og som funker. Skal jeg være litt ærlig så trakk jeg litt for dette og føler at det MÅ være med en slik overgang. Det er ikke alle som kan koble til gamingheadset med kun en jackplugg.
 

over det som i grunnen er like viktig som at headsetet er behagelig å bruke, nemlig lyden. For meg betyr krystallklar lyd mye og spesielt i spill som du er avhengig av å høre ting som skjer i rundt deg. Jeg spiller en god del skytespill som Counter-Strike: Global Offensive, Far Cry Primal, Battlefield 4 og nå betatesten av Battlefield 1. I disse spillene betyr godt lydbilde veldig mye. Å høre hvor fienden befinner seg til enhver tid betyr sable mye. Verste er ikke å høre om fienden er i nærheten av deg og plutselig som lyn i fra klar himmel stikker deg med bajonetten eller kjører en kniv langt inn i strupehodet på deg. Jeg vil gjerne høre før det skjer.
 


 

Lydbildet i Elite Pro Tournament Headsetet fra Turtle Beach er bra og gir meg gode muligheter til å høre fienden og omgivelsene rundt meg i spillene. Det er kun en ting jeg savner og det er litt mer trykk i bassen. Foruten det er lyden godt balansert både med god diskant og mellomtone. Med litt mer bass så hadde jeg vært i syvende himmel spesielt med tanke på hvor behagelig det er å bruke.
 

Alt i alt så er jeg godt fornøyd med Turtle Beach: Elite Pro Tournment Headsetet som har flere nye egenskaper som ingen andre merker har. Turtle Beach har tenkt litt utenom boksen og kommer med et produkt som jeg selvsagt vil anbefale alle som gamer, men du må bare huske på om du har støtte for å kunne bruke det med kun en jackplugg for det har ikke alle. Hadde jeg ikke hatt den bærbare gaming PCen Omen fra HP så hadde jeg ikke kunnet bruke headsetet. Litt mer bass og lyden hadde vært midt i blinken. Elite Pro er sabla behagelig å bruke selv om timene flakser av gårde mens du koser deg med spilling. Headsetet funker også til Playstation 4 og Xbox One samt selvsagt til PC.
 

Om du ønsker med tekniske spesifikasjoner så anbefaler jeg deg å ta turen innom nettsiden til Turtle Beach.
 

Pluss:
 – Blir ikke klam rundt ørene
 – Klemmer ikke rundt hodet
 – Klemmer ikke på hodet om du bruker briller
 – Krystallklart lydbilde
 – Sensitiv og støyreduserende mikrofon

 

Minus:
– Støtter PCer med jacktilkobling for mikrofon/lyd i samme plugginngang
– Savner litt mer trøkk i bassen

 


 

#spillmagasinetreview #anmeldelse #turtlebeacheliteproheadset #turtlebeach #gamingheadset #headset #spill #gamer #gaming #games #game 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Anmeldelse: Turtle Beach Elite Pro Tournament Headset

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top