Logitech G413 Carbon mekanisk gamingtastatur som oser kvalitet

*Reklame*
 

Logitech har de senere årene virkelig sprengt nye grenser med sine produkter og et av produktene som blant er med på dette er deres nye skudd på stammen, nemlig G314 Carbon mekanisk gamingtastatur.
 

Jeg har opp igjennom årene testet masse produkter fra Logitech og sjelden har jeg sittet skuffet tilbake og tenkt at dette var søren meg ikke verdt pengene. Selskapet har bygd opp sitt sortiment med gamingprodukter godt med bakgrunn over hva vi som spiller liker og vil ha. Derfor har de også en ekspertise innen fagfeltet som er unik og som igjen gjør at de kan komme med gode, brukervennlige produkter til gamere verden rundt.
 


 

Nå har jeg fått muligheten til å teste et rykende ferskt produkt fra denne ledende produsenten innen gamingutstyr og det jeg nå har fått gleden å spille med er et Logitech G413. Det er ikke å legge under en stol at dette tastaturet er enkelt og greit. Alt av bling bling er lagt bort og frem kommer et tastatur som oser av enkelhet og med god brukerfunksjonalitet.
 

Designet ligner mye på andre gamingtastaturer og her har ikke Logitech brukt ressurser på å finne opp kruttet på nytt igjen. Det vil si, du finner de taster du trenger og da tenker jeg på medietaster, de numeriske tastene, lystastene pluss de spilltastene du er vant med fra før av fra Logitech. Det som kanskje gjør G413 litt spesielt er looken og finnishen det har. For meg ligner det på børstet stål og det gir et inntrykk av å være litt eksklusivt i mine øyne og sist men ikke minst det ser meget slitesterkt ut.
 


 

Det er flere ting som gjør at dette tastaturet er unikt og det ene er Romer-G teknologien. Denne er det kun Logitech som har og som ifølge dem skal gi 25% raskere tastetrykk enn tilsvarende tastaturer i samme klasse. Denne egenskapen gir det hele en bedre hastighet og presisjon når du spiller.
 

Sammen med i esken med tastaturet følger det med 12 ekstra taktile taster som gjør at du vet hvilke taster som brukes til enhver tid. Sammen med tastene følger det også med en tastetrekker.
 


 

På toppen er det et 5052 aluminiumssdeksel i flyklasse og som er anodisert og børstet noe som gjør det hele ser veldig profesjonelt ut. I tillegg tåler det en skikkelig støyt og hvor det har en lang holdbarhet.
 

Å skrive med G413 går som en drøm. Reaksjonene og sensitiviteten er helt fantastisk noe som gjør at jeg får til å skrive fort, veldig fort. For en som meg som skriver mye i løpet av en dag så passer dette tastaturet meg perfekt spesielt med at jeg også gamer en del. Da går det i spill som Far Cry Primal, Mafia III, Cities Skylines, Euro Truck Simulator 2, American Truck Simulator, Fishing: Barents Sea, Battlefield 1 og til slutt Overwatch. G413 gjør at jeg spiller disse spillene i ypperste klasse og sørger for at jeg er i toppen hele tiden.
 


 

Flere av mine venner som har vært innom på besøk har sagt at dette tastaturet er godt å bruke både til skriving og selvsagt spilling. De er imponert over looken og spesielt med tanke på at det ser veldig luksusaktig ut.
 

På høyre side bak ved logoen finner du en USB-tilkobling. Her kan du f.eks. lade mobiltelefonen, plugge inn gamingmusen, gamingheadsetet eller hva de måtte være som krever USB-tilkobling. Å ha en slik mulighet betyr mye for meg spesielt det å kunne lade mobiltelefonen.
 


 

I tillegg til alt dette har Logitech utstyrt G413 med anti-ghostfunksjon, egen spillmodus, 26 tasters rollover samt mulighet til å bytte spillmodus med å trykke FN + F8. Gjennom den gode anti-ghostfunksjonen kan du enkelt gi mange spillkommandoer samtidig. Vi skal heller ikke glemme at G413 har en programmerbare makroer og disse finnes på F1-F12 tastene.
 

Alle gamingtasturer har i dag bakgrunnbelysning. Dette er intet unntak med G413. Her finner du selvsagt lys, men om du tror du kan stille inn alle regnbuens farger så kan du ikke det med dette tastaturet. Her finnes kun en sterk fin og klar rød fargebelysning som du igjen kan stille inn i forskjellige styrker.
 


 

Om du er på utkikk etter et nytt mekanisk tastatur og ønsker å prøve noe nytt i henhold til swticher, så bør du definitivt prøve ut dette her. G413 er et heftig og godt gamingtastatur som oser av selvtillit og som passer perfekt om du er en pro gamer eller en som liker å spille en gang i blant. Støyen fra tastaturet er heller ikke noe å si på og tastene er responsive med gode reaksjoner. G413 er med andre ord et meget funskjonelt gamingtastatur som gir meg det jeg trenger og for å kunne hevde meg når jeg spiller med mine venner eller andre online i spill som Battlefield 1 og Overwatch. Jeg er fornøyd og det er jeg bra sikker på at du også blir.
 

Om du er på utkikk etter mer info om G413 så gå inn på nettsiden til Logitech.
 

Hvilket forhold har du til Logitech i gamingsammenheng? Hvilket merke har du når det kommer til tastatur og muser?
 

Kj-cuhnVALk

#logitech #g413 #gamingutstyr #tastatur #gamer #gaming #game #spill #games 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top