Logitech G610 Orion – Et tastatur for alle anledninger

*Reklame*
 

Å si at Logitech har sovet i timen er som å banne en skikkelig nordnorsk regle i kirken. Gang på gang overbeviser selskapet med gode gamingprodukter og som holder høy standard når det kommer til kvalitet og brukerfunksjonalitet.
 

Først kan jeg si at jeg har de siste året testet ut flere gamingtastaturer i forskjellige formater og hver eneste gang har jeg fått oppleve et produkt som har vært med på å heve min spillopplevelse til nye høyder.
 

Er det noe jeg synes er spennende så er det å teste ut nye tastaturer og spesielt når jeg vet hva som skjuler seg under the hood. Logitech G610 Orion går rett under som lillebror til G810 og G910. Alle disse tastaturer er spekket med gode egenskaper, stilige lyskombinasjoner hvor alt kan stilles inn ned til den minste detalj.
 


 

Versjonen her fra Logitech G610 Orion kommer Cherry MX og med brune switcher. De funker helt fantastisk. Tastene er virkelig responsive og gjør at jeg spiller som helt med det. I tillegg er lyden lav i forhold til andre switcher. Det høres det lite når jeg sitter her og puncher på tastene. Motstanden i tastene er midt i blinken og man trenger ikke å dundre tastene inn for å få de til å fungere. Dette er veldig godt og spesielt for en som meg som både skriver og spiller en del.
 

Hva bør et gamingtastatur i dag inneholde for å kunne hevde seg i toppen blant de andre? For det første mener jeg at det bør være mekanisk. Det vil si at det bør tåle en god del trykking før det kaster inn håndkledet. Nettopp det gjør nemlig stort sett alle mekaniske tastaturer deriblant dette fra Logitech. Det andre som er viktig for meg er uten tvil belysningen. For ja, et godt gamingtastatur bør ha bakgrunnsbelysning på tastene. Jo flere muligheter du har til å stille inn disse egenskapene jo bedre er det, i alle fall for meg. Er det noe Logitech er flinke til så er det nettopp å gi oss gode belysningsegenskaper. Om du tror at du får oppleve alle regnbuens farger med G610, så må du tro om igjen. Dette tastaturet har kun hvit bakgrunnsbelysning, men det gjør slettes ikke noe for meg. En farge jeg liker godt på gamingprodukter er så absolutt hvitt og spesielt slik du finner i dette tastaturet.
 

Det tredje man må kunne er å gi tastaturet en egen personlighet med utgangspunkt i belysningen. Da tenker jeg på måten lysene presenteres. Det unike med Logitech er at de har lagt inn utallige muligheter her. Det vil si, her finner du bølgevisning på lysene, ghost (tastene lyser en liten stund etter at de har blitt trykket på), vertikal og horisontal lysbølge, lyser opp spilltastene pluss flere lysegenskaper.
 

Det fjerde et gamingtastatur bør ha er gode mediemuligheter og her har alltid Logitech vært solide. På G610 er dette ikke noe unntak og hvor du finner alle de medietastene du trenger pluss ett bredt hjul på høyre side hvor du stiller volumet på lyden. Du kan også hoppe mellom kapitler med medietastene noe som også er genialt.
 

Tastene er meget responsive og sørger for at spillingen går som en lek om det er Counter-Strike: Global Offensive, Cities Skylines, Far Cry Primal, Mafia III, Battlefield 1 eller hvilket som helst spill jeg spiller. De brune switchene i tastaturet er overlegen her og gir meg akkurat det jeg vil ha av et slikt gamingtastatur. Av spilltaster så har du alt det du kan tenke deg og du kan programmere de fleste etter ditt eget ønske.
 

Gjennom programvaren til Logitech har du full kontroll. Her får du bestemt det meste og kan gjøre tastaturet så personlig som du vil. Om du i tillegg laster ned appen Arx Control på mobilen så får du virkelig fullt utbytte til G610. Dette er helt fantastisk og når jeg spiller så sitter og følger med på mobilen for å se hvordan det går. Her ligger flere forhåndinstallerte spill klar til deg som f.eks. Counter-Strike: Global Offensive.
 

Nå har jeg spilt en god del med Logitech G610 og er meget godt fornøyd. Tastaturet er akkurat slik jeg ønsker og litt til. Det har mange innstillinger som sørger for at spillingen blir så perfekt som det går an å få den. I tillegg er det enkelt for meg å skrive på det og bruker ikke så mye heller. Noe som er perfekt spesielt når jeg spiller sammen med andre av mine venner. Da slipper de å høre klikkene fra tastene noe de inn imellom har klagd på. Det er ikke noe problem å skrive fort på tastaturet om du har behov for det. Gamingtastene sitter på rett plass og det hvite lyset skinner godt mot meg. Logitech har på nytt lagd et godt gamingprodukt som jeg selvsagt kan anbefale. Det er stilfullt, innholdsrikt og sist men ikke minst har godt brukergrensesnitt. Er du på utkikk etter et nytt gamingtastatur så vurder Logitech sitt G610. Tror du kommer til å bli fornøyd jeg.
 

Vil du ha mer info om tastaturet, så ta turen innom Logitechs nettside.
 

Hvilket gamingtastatur bruker du til gamingen?
 

PRt5FbXN11A

#logitech #logitechg610 #gamingtastatur #gamingprodukt #gaming #gamer #games #game #spill 
 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top