Moderne krigføring…igjen!

Okei, nå må jeg ærlig innrømme at jeg begynner å bli litt smålei moderne krigføring i spill. Trodde ikke jeg skulle skrive det, men etter mange år nå i Call of Duty-serien uten et spill fra den første eller den andre verdenskrig, så skal jeg ærlig innrømme at jeg begynner å savne dette nå. Call of Duty: Advanced Warfigther ga oss soldater som var supersterke, kunne hoppe himmelhøyt og i tillegg nærmest var Sonic-kjappe. 

I det kommende Call of Duty: Black Ops III ser det ut til at det samme skjer. Menneskeheten må igjen kjempe mot robotsoldater og mekaniske monstermaskiner for å redde verden. Klart, det hele minner jo om klassiske Terminator og kampen mot robotene, men etter å ha fått en dose med Advanced Warfare, er jeg i grunnen litt klar for å motta et spill med et annet tema enn fremtidens krig.

Da alle spillutviklere satset på spill fra den andre verdenskrig, kan jeg innrømme at jeg etter hvert ble lei disse spillene også. Hvis jeg ikke husker helt feil, (gjerne rett meg), så var det siste spillet med minner fra andre verdens krig, Battlefield: Bad Company 2 og Vietnam-pakken og for ikke å glemme det spesielle Wolfenstein: The New Order som minnet litt fra tidligere årstall, men that’s it.

nå er jeg mer enn moden nok for spill fra f.eks. første eller andre verdenskrig, men så kommer Call of Duty: Black Ops III susende med lansering i november. Okei, jeg skal selvsagt ikke svartmale dette kommende spillet og gleder meg til å se hvordan utvikleren Treyarch har snekret sammen spillet. Advanced Warfare var et helt greit spill uten å overraske altfor mye, så får vi se om Black Ops III har noen overraskelser å by på.

Gleder du deg til Call of Duty: Black Ops III? Hvilket Call of Duty-spill liker du best? Et av mine favorittspill er uten tvil det første spillet som var forut sin tid synes jeg. Det første spillet var på en måte en revolusjon i spillsjangeren. Tviler sterkt på at man kan si det samme om det kommende Call of Duty: Black Ops III. Sant skal også skrives at jeg også likte godt Modern Warfare-spillene som i mine øyne var et friskt pust. 

Her er en flunkende ny trailer fra Call of Duty: Black Ops III som utvikles av Treyarch og lanseres til en rekke konsoller i løpet av november. 

#callofdutyblackopsIII #callofduty #treyarch #activision #gamer #ilovegaming #pcgamer #konsollgamer #consolegamer #gaming #fps #action #sponsoredby #intel #kingston #gigabyte #benq #coolermaster 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Moderne krigføring…igjen!

  1. Må si meg veldig enig med deg Bernt i dette! Kom med WW1/2 eller Vietnam ! Tror mange gamere som meg selv ønsker disse æraene igjenn på skjermen!

  2. Fikk nok av moderne kriging med kampdrakter fra Crysis serien jeg, ville likt å sett første/andre verdenskrig kriger jeg også 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top