Disney Infinity 3.0 – En stor opplevelse for en spillende far!

“Alle gode ting er tre” er det et uttrykk som heter. Her må jeg faktisk si meg dundrende enig. Jeg har opp igjennom årene opplevd Disney Infinity-serien fra det første spillet ble lansert i august 2013 og som har frem til i dag vokst og blitt en utrolig godt barne- og familiespill. Når jeg sier familiespill, så er dette en spillserie som passer hele familien inkludert mor og far.

Jeg har sammen med mine barn spilt en god del Disney Infinity og hvor de har imponert meg med sine mange selvlagde brett. Jeg har flere ganger ikke trodd det jeg har opplevd og spilt, for selv om Disney Infinity på mange måter er et actionspill man kan gjennomføre, så er det også et kreativt spill som får frem det kreative hos oss alle.

er det en liten stund siden Disney Infinity 3.0 ble lansert og hvor det ble skikkelig julaften da pakken med spill og figurer ble åpnet. Jeg og barna har mange, mange timer med spilling bak oss nå og endelig føler jeg at jeg kan skrive en liten omtale om nettopp mine og barnas opplevelser med Disney Infinity 3.0.

Det første vi la merke til da vi åpnet esken var Star Wars-figurene. En veldig populær serie har hos oss er “Star Wars Rebels” som går på Disney XD. Dette er en serie som står på serieopptak og hvor barna ikke vil gå glipp av en eneste episode. Så da Star Wars figurene en etter en dukket opp stod jubelen i taket. Det var julaften på Snåsa.

Vi gravde videre i den store esken med Disney Infinity 3.0-stæsj og litt lengre ned dukket det opp figurer fra filmen “Frost” (som min datter elsker) samt figurer fra den kinofilmen “Innsiden ut” som for ikke så lenge siden ble vist på norske kinoer. Datteren min jublet stort. Når jeg så gleden til barna og spesielt å vite at vi nå får en herlig digital underholdningstid fremfor oss, så ble jeg også utrolig glad. Er det noe som gleder meg mest, så er det å se barna kose seg med spill og da spesielt Disney Infinity. Spillene får barna til å gløde og spesielt når de sitter og tjoner med å lage egne brett for så å invitere meg til å prøve, ja så er datagleden komplett både for meg og barna.

Disney Infinity 3.0 er som de andre spillene i serien lik på mange måter, men det er flere ting i selve spillet som overrasker meg mer enn hva de andre spillene i serien har gjort. For det første er alt mer gjennomtenkt og hvor man i singleplayerdelen virkelig får valuta for pengene. Spesielt om man spiller Star Wars. Her får man oppleve et rikt Star Wars-univers som fenger både ung som gammel (meg).

Kameraet funker bedre og hvor man slipper å komme opp i beklemte situasjoner hvor kameraet ikke viser noe som helst. Slik opplevde jeg inn i mellom i de to første spillene og hvor det til tider ble litt kaos. Grafikken har fått seg en oppjustering til det bedre og utvikleren har lekt seg godt med godt banedesign som igjen sørger for at vi blir hekta fra første sekund.

Når jeg viser til at Disney Infinity 3.0 er et familiespill, så er det slik at man kan spille opp til to personer samtidig. Du plasserer den figuren du ønsker på en portal og vips er du med i spillet med denne figuren. I Disney Infinity 3.0 er det viktig at man samarbeider om å komme seg videre i spillet. Her lærer man seg å mestre nettopp det å samarbeide samt å se løsninger som hjelper den andre. Det gjør at det er moro og spille sammen.

Videre er Disney Infinity 3.0 på norsk (som vanlig) og hvor stemmene er på norsk. Dette gjør at selv små barn skjønner hva som skal gjøre hvor man får gode forklaringer. Musikken og lydene er også helt etter hva man kan forvente og som sørger for at du kommer i den rette stemningen.

Alt i alt, har Disney gjort nok en meget god jobb. De kommer her med det beste spillet i Disney Infinity-serien og sender i vei en rekke nye figurer som barna og du som voksen kan spille med. I tillegg har utvikleren forbedret spillet på mange måter som igjen gjør at spillet både er underholdende og kreativt. For å si det slik, selv om jeg vet at det blir masse masing hver gang jeg er på Elkjøp etter nye figurer, så vet jeg også at spillet gir så utrolig mye glede. I tillegg vet jeg og madammen hvilke gaver vi kan kjøpe i tiden fremover.  Jo det blir flere nye figurer som barna kan spille seg med og det beste, det finnes utrolig mange figurerer fra kjente Disneyfilmer å velge i mellom.

Disney Infinity 3.0 er i mine øyne et bra alternativ til digital underholdning og hvor jeg mener man får mer i utbytte av å spille enn å sitte passivt og se på TV. I tillegg er Disney Infinity-serien veldig kreativ med tanke på at man kan lage sine egne brett og deretter utfordre venner og familie i disse. Det kan jo søren meg ikke bli stort bedre enn det. Takk Disney for at dere underholder meg og min familie.

Diseny Infinity 3.0 er ute nå til Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4, Wii U, IOS, Android og PC.

Spill er sunt anbefaler Disney Infinity 3.0!

#disneyinfinity #disneyinfinity2 #disneyinifinity3 #disney #familiefun #familieunderholdning #familiespill #familygaming #familygame #spillersunt #spillpappa #familiefar #spillendepappa #konsollspill #gamer #gamerdad #healthygaming #fungame #goodgame #lovegaming #sponsetav #intel #gigabyte #kingstontechnology #hyperx #benq #coolermaster #qpad #sony 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top