Microsoft strekker seg etter gamerhjertene våre!

Først som sist må jeg si meg imponert over hva Microsoft har fått til det siste året. Selv om jeg er stor fan av både Sony (Playstation 4) og Nintendo (Wii U, 3DS) så kan jeg ikke unngå å si at jeg har gapt godt over diverse annonseringer fra Microsoft. Det første som slo føttene unna på meg var muligheten til å streame Xbox One spill via PCens Windows 10. Dette har jeg lenge savnet. Selv om det inn i mellom lagger litt, så funker det og hvor jeg kan kjøre mot mine venner i spill som Forza Horizon 2 og Forza Motorsport 6. Selv om mine kompiser er mye bedre enn meg og knuser meg langt ned i støvlene, så er det moro og vite at denne muligheten faktisk finnes.

Aldri før har Microsoft vært så på hugget når det kommer til å friste oss gamere og forleden dag hadde Microsoft en presentasjon hvor de kunne fortelle en del nyheter som kommer i tiden fremover. Det første Microsoft presenterte var deres hololens og hvordan man kan spille med denne bruken av teknologi. Hololens ser meget spennende ut og jeg gleder meg til spillutviklere kan utnytte denne herlige teknologien hvor spillingen virkelig får en annen dimensjon. Dessverre blir det vel ikke helt aktuelt med det første å ta i bruk hololens til spilling, for det vil koste over 26 000 kroner for et oppsett og blir da en kostbare glede. Regner med prisen vil gå ned med tiden og at det etter hvert blir allemannseie. 

Det andre de fokuserte på var et Microsoft band. Dette bandet vil funke veldig godt sammen med blant annet Windows Phone, men også Android og IOS. Her kan du kartlegge alle dine bevegelser, måle pulsen samt se hvordan søvnrytmen din er pluss masse annet stilig. En skikkelig treningspartner med andre ord.

Videre fikk vi høre om den kommende Xbox One bakoverkompatibiliteten. Det vil si at man vil kunne spille Xbox 360-spill på Xbox One. Denne egenskapen har jeg savnet lenge. Jeg har mange Xbox 360-spill, liten plass i TV-kommoden og har ikke plass til både Xbox One og Xbox 360, men ønsker å spille Xbox 360-spillene. Denne muligheten kommer med windows 10 oppdateringen til Xbox One. Gud som jeg gleder meg til det skjer. 

Med andre ord, Microsoft er så på hugget som det går an å bli og de vil i tiden fremover satse stort på gaming, noe mitt gamerhjerte selvsagt jubler over. Først og fremst liker jeg å spille mine spill på PCen, men når jeg i tillegg kan spille Xbox One-spillene på PC så er det ikke annet enn å juble.

Er veldig spent på å se hva Sony og Nintendo etter hvert kommer med, for nå har Microsoft tatt noen store steg for å nå ut enda mer til våre gamerhjerter.

Hva skulle du ønske Sony eller Nintendo ville ha kommet med for å kompensere for det Microsoft har annonsert?


#microsoft #hololens #xboxone #xbox360 #microsoftband #spillersunt #gamersparadise #healthygaming #youtuber #gammernsgamerkanal #lovegaming #gaming4life #foredragsholder #lecturer #pcgamer #gamer #konsollgamer #pcgaming #konsollgaming #sponsetav #intel #gigabyte #kingstontechnology #hyperx #benq #coolermaster #qpad 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top