Roccat Taito Control

Det er mange gamere som har tatt Roccat inn til sitt hjerte. Roccat har gjennom mange år bygget opp et godt merke når det kommer til gamingprodukter. Selv har jeg opp igjennom mine mange år som gamer opplevd dette og gang på gang blitt imponert over deres kvalitet på produktene.

er jeg nok en gang vitne til Roccats styrke og har den siste tiden brukt et meget godt produkt. Taito Control er en musmatte som virkelig gjør det navnet tilsier, nemlig å gi meg god kontroll på spillingen og hever min spillopplevelse slik det skal være.

For de som spiller på PCen, så er det to ting som virkelig er viktig og det er en god, nøyaktig mus. Det andre er en nøyaktig musmatte. Begge disse faktorene er viktige om man skal lykkes i spillingen og spesielt om man spiller spill som for eksempel Call of Duty: Black Ops III, Rainbow Six Siege, Battlefield 4 eller The Witcher 3 for den saks skyld. Dette er spill som krever at produktene funker godt og gir deg som spiller best mulig nøyaktighet for her kreves kjappe reaksjoner og da bør ikke musmatten være den som hemmer deg.

Roccat Taito Control gir meg akkurat det jeg er ute etter. Overflaten er ru, men til gjengjeld så glir min Roccat Nyth helt perfekt over den. Musens laser fanger opp overflaten på Taito Control godt. Det andre beste med overflaten er at den er slitesterk som rakkern. Det vil si, det skal mye spilling før du sliter ut denne. I tillegg til både slitestyrken og nøyaktigheten så får du ikke problemer om du skulle være så uheldig å søle noe på den. Det du søler preller av som bare det og musmatten er meget lett og rengjøre.

Rundt Taito Control har roccat sydd en ekstra tykk kant som beskytter musmatten mot å flises opp, noe andre musmatter har en tendens av å gjøre. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har slitt ut på denne måten. Om du klarer det på denne musmatten, ja så er det ikke på grunn av vanlig bruk. Da må du sitte med noe skarpt og rett og slett fjerne den påsydde kanten i rundt.

undersiden finner du gummibelegg som gjør at Taito Control ikke flytter seg en millimeter uansett hvor raske bevegelser jeg utførte, så lå musmatten godt plantet til skrivebordet mitt. Størrelsen på musmatten min er 400×320 og er akkurat passe, men uansett om du for eksempel bruker høy (DPI) sense, så trenger ikke musmatten å være særlig stor, for da er det sensen som gir utslaget og som sørger for at du ikke trenger å bevege musen noe særlig.

Roccat Taito Control fungerer også godt om du bruker andre gaming muser og det trenger selvsagt ikke å være Roccat. Jeg har spilt med Logitech G402, Qpad 8K og CM Storm Inferno bare for å se om det er noe forskjell og det er det ikke. Alle gamingmusene fungerte godt selv med høy DPI på opp i mot 8000. Enda da hadde jeg full kontroll.

Foruten dette har jeg i grunnen ikke så mye mer å skrive. Jeg har prøvd å finne feil ved den, men kan søren meg ikke det. Roccat Taito Control er en herlig musmatte som slitesterkmessig kommer til å bli med meg ned i grava. Den gir meg en knakende god nøyaktighet akkurat det jeg vil ha uansett hvilke spill jeg spiller om det er FPS-spill, bybyggespill eller rollespill. Jeg er svært godt fornøyd med Roccat Taito og vil herved anbefale deg den. For 159,- (billigste nettbutikk) så er det egentlig ikke noe å tenke på. Den er verdt hver eneste lille krone. Løp og kjøp eller gi i julegave. Up to you!

Terningkast: 

#spillmagasinetreview #roccat #taitocontrol #musmatte #dpi #mousepad #kontroll #anbefaler #spillmagasinet #spmgno 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top