Hvilken våpengren velger du?

Alle som kjenner meg vet at jeg har lang fartstid når det kommer til krigsspil. I løpet av mine år som gamer har det blitt mange, mange hundre timer på slagmarken både som lonely wolf og hvor jeg har spilt på lag. Det beste jeg vet er å kunne samarbeide med andre og da tenker jeg på når jeg spiller sammen med klanen min Trønderbataljonen. Mange av mine beste spillopplevelser er sammen med Trønderbataljonen. 
 

Mitt aller første onlinespill var Battlefield 2. Jeg luktet litt på Battlefield 1942, men det slo ikke helt an hos meg, men da Battlefield 2 ble lansert i juni 2005 var jeg solgt. Det var da jeg også fikk være med i Trønderbataljonen og spilte mine første kamper sammen med klanen. Jeg luktet på flere våpengrener, men det var en gren som virkelig fikk tak på meg, nemlig recon og sniper. For å si det slik, jeg spilte vel så og si alle kamper som sniper i Battlefield 2 og til slutt havnet jeg blant de syv beste i Norge i treffsikkerhet.
 

kom Battlefield 2142. Et spill jeg virkelig ble glad i. Dessverre var det ikke alle som likte spillet og det grunnet fremtidsvåpen og kjøretøy. Jeg derimot slukte spillet med alt av innhold. Det var her jeg virkelig blomstret som recon og sniper. Da spilletiden min var over og hvor jeg vendte blikket mot Battlefield: Bad Company 2 lå jeg på en 43. plass i verden som sniper med Park 52 Sniper rifle og på førsteplass i Norge. Jeg digget Park-rifla og traff stort sett alt jeg siktet på. I tillegg ble jeg en kløpper på minelegging og det var mang en uheldig soldat som sprang rett på mine claymores. 
 


43. plass i verden av 107 140 spillere som sniper i Battlefield 2142


1. plass i Norge av 848 spillere som sniper i Battlefield 2142
 

Battlefield: Bad Company 2 tok meg med storm. For et spill, for et brettdesign, men like fullt og helt spilte jeg for det meste som recon og sniper. Mange av brettene var som skapt for å spille sniper. Lange brett og hvor man kunne legge seg pent til rette og sikte på alt som rørte seg av fiender. Spotting ble også min spesialitet og som sørget for at jeg hjalp laget mitt stort. I slutten av levetiden til Bad Company 2 fikk jeg mer og mer sansen for assualt, men fortsatt fant jeg tryggheten i sniper-riflene mine.
 

I nesten tre Battlefield-spill spilte jeg mest som recon og hvor jeg spesialiserte meg som sniper. Noe av tiden var en ensom ulv, mens andre ganger var jeg en resurs som lå og spottet fienden og deres bevegelser. Så kunne jeg i tur og orden plukke de som kom innenfor siktet mitt og hvor min dødbringende kule traff dem i pappen. En meget herlig følelse for å si det mildt. 
 

var dagen kommet og Bernt skulle gå bort fra Recon. Ingen hadde trodd det skulle skje. Alle i Trønderbataljonen kjente meg som sniper-Bernt og som lå på et tak eller på en fjelltopp og spottet og skjøt på fienden. Da Battlefield 3 dukket opp var løpet for meg som recon og sniper kjørt. Jeg bestemte meg for å prøve andre våpengrener og endte til slutt opp med å prøve alle de andre enn recon. Etter en god stund fant jeg ut at assault var den våpengrenen jeg digget mest og som jeg brukte mest tid på. Medic-Bernt ble det da og hvor jeg som kamikazemedic sprang rett opp i kampen hete og sjokkpaddet mine lagkamerater til live igjen. Noen ganger var jeg litt for kamikaze og som endte opp med at jeg fikk en kule i pappen. I alle fall, tiden som recon var virkelig over. Tok kun frem sniperriflen når jeg følte meg truet og ville ta ut andre sniper, men ellers sprang jeg brettet rundt med mine trofaste sjokkpads. 
 


 

Battlefield 4 ble lansert og der også fortsatte jeg livet som assault og medic, men det ble også litt tid som ingeniør og support. Begge de to sistnevnte har jeg spilt om laget mitt har trengt det, men det har ikke blitt min spesialitet. Da er medic det jeg lever og ånder for i Battlefield 4 som jeg spiller litt inn i mellom den dag i dag. Nå venter jeg spent på neste Battfield og etter det vi har fått hørt så ser det ut til at neste spill i denne populære serien tar oss med til første verdens krig og de våpen/kjøretøyer som følger med. 
 

Med at jeg nå kun har tatt for meg Battlefield-serien, så er det denne spillserien jeg har brukt mest tid på både alene og sammen med mine venner. Da er det også litt naturlig og beskrive de våpengrenene som finnes der. 
 

Hvilken våpengren har du spesialisert deg når du spiller spill fra Battlefield-serien, Call of Duty-serien, Counter-Strike: Global Offensive eller andre spill med forskjellige våpen? Hvilket våpen liker du best og har du med noen av våpnene i disse spillene klart å markere deg i norsk eller internasjonal sammenheng?
 

#battlefield1942 #battlefield2 #battlefield2142 #battlefieldbadcompany2 #battlefield3 #battlefield4 #dice #ea #electronicarts #spill #gamer #gaming

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Hvilken våpengren velger du?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top