The Division – unikt og frustrerende!


Spillet sponset av Ubisoft!
 

The Division er et spill jeg har spilt en god del den siste tiden. Den svenske utvikleren Massive Entertainment skuffer ikke og har lagd et av de beste spillene jeg har spilt på lenge. Jeg har flere ganger kløpet meg i armen og lurt på om jeg har drømt. The Division er så sykt bra lagd og inneholder elementer som får deg til å fråtse i muligheter. Det har rollespillelementer, det har massivt med action, spillet har en god historie og inneholder så mye spennende at man kunne skrevet en bibelavhandling om The Division.
 

Jeg skal ikke skrive en anmeldelse nå. Det har jeg spilt litt for lite til at jeg kan, men jeg skal skrive litt om mine erfaringer og opplevelser med The Division. Fra første sekund var jeg hekta. Allerede fra da jeg måtte mekke meg en karakter, så skjønte jeg at dette spillet ville være dypt og med mye innhold og ja, jeg fikk rett så til de grader. Spillet har så innmari mye innhold at jeg ikke kan få sagt det. Jeg har til tider jublet høyt og til tider bannet…ehh stille for meg selv. Har jo barn i huset og prøver å holde meg. For ja, det hender jeg banner selv om det kanskje ikke er de verste bannskapsordene, så kommer det dessverre noen ord jeg ikke vil skrive om her.


 

The Division kommer til å gi meg ufattelig mange timer spillunderholdning både alene og sammen med noen. Om jeg spiller alene må jeg virkelig skjerpe meg og spille bra. For spillet er til tider utfordrende og krever sin mann. Spesielt når skjermen fylles med blodtørstige fiender. Da må jeg virkelig kjempe hardt for å holde meg i live.
 

New York er også så inn i granhampan godt bygd opp og jeg kjenner meg igjen. Selv om gatene er forholdsvis folketomme så kan du være trygg på at fienden lurker ett eller annet sted. Detaljene i grafikken er sykt bra lagd og med herlig karakteroppbygging med bedre egenskaper, oppgradering av våpen og utstyr, så bruker man masse tid på å lete etter godbiter. Spesielt for en som meg som elsker å lete etter snacks som ligger rundt omkring.
 


 

Spillet er unikt og jeg koser meg godt mens jeg saumfarer gatene, husene og undergrunnen. Støvsuger omtrådene for godbiter. Til tider blir jeg forbannet på meg selv på grunn av at jeg spiller så dårlig og lar meg bli tatt ut så lett. Til tider jubler jeg over å ha klart oppdraget. The Division gir og det tar nettopp slik et spill skal gjøre.
 

Jeg gleder meg til mange, mange timer med god underholding i tiden fremover. Den svenske utvikleren Massive Entertainment har virkelig fått meg hekta. The Division skal spilles, sånn er det bare. 


 

Hva synes du om The Division? Liker du best å spille lonely wolf eller synes du det er mest moro og spille sammen med noen? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “The Division – unikt og frustrerende!

  1. ELSK! Vet ikke hvor langt du har kommet, men er en upgrade (i tech tror jeg) som gjør at du ser alle mobiltelefoner og annet snadder på bakken når du er ferdig med mission i området. Greit å vite av, så slipper man å gå innom hver krik og krok underveis om man har dårlig tid en dag. Vi gjør som regel det uansett, kan jo være noen snasne klær i en kommode!
    Spillet har noe for de fleste, og kan lett variere ut fra dagsform/humør 🙂 Jeg løper mest rundt sammen med gubben, men har en solo karakter også. Valgte å skille slik at vi kan holde følge på main. Lykke til med spillingen, kooos deg! Ikke skyt hundene, da blir man bare trist :'(

  2. Mia: Herlig, det visste jeg ikke. Må få oppdatert den egenskapen hører jeg 😉

    Jeg er en samler og bruker mye tid på å samle ting og tang i spill, men stilig når ting vises veldig godt slik at man slipper å bruke altfor lang tid på å lete 😛

    Unikt at dere to spiller sammen 🙂 Ikke noe er bedre enn det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top