Er ikke du for gammel til å være youtuber?


 

Dere skulle bare vite hvor mange ganger jeg hørt denne frasen; “Er du ikke for gammel til å være youtuber? Det er jo bare pubertale fjortisser som er det”. Nei har jeg svart med stolte ord. Youtube er til for alle aldre og selv for en fossil som meg. Har også fått spørsmålet om hvorfor jeg er youtuber og da har jeg svart at jeg synes det er artig og jeg koser meg med å spille spill. Til og med kan det være noen lærer av det jeg gjør i spillene jeg presenterer i kanalen min. 
 

SpillPappa er navnet på kanalen min. Den er ikke på langt nær proff og ser veldig amatørmessig ut, men flere sier at det er sjarmen med kanalen min at den ikke blinger for mye og som er enkelt og grei. Faktisk får jeg også skryt for kanalen som er veldig variert med mange forskjellige spill. Som mange sier, det finnes mange kanaler med noen få spill og da er det godt å kunne komme på en youtube-kanal med mye variert innhold og ikke bare Minecraft, LoL eller CS. 
 

Skal jeg være helt ærlig så er jeg stolt over youtube-kanalen min og hvordan den er. Jeg har også vært så heldig å få hjelp til både grafikk og intro som outro. Dette er jeg selvsagt utrolig takknemlig for. Selv hadde jeg ikke klart å lage det og da er det godt å få hjelp til dette.
 

Greit, jeg er en gammel mann på snart 44 år og ja, jeg elsker å spille spill samt formidle spillingen min til de som følger meg. Det jeg hadde håpet var at flere på min alder gjorde som meg og ble youtubere. Da hadde jeg ikke følt meg så mye alene som jeg gjør nå. Vet om flere kjente utenlandske youtubere som faktisk er eldre enn meg, men når det gjelder her til lands så vet jeg ikke om noen. Med andre ord, jeg er nok med på å dra gjennomsnittsalderen på youtubere ganske så kraftig med min alder. 
 

Det jeg liker best med å være en youtuber er alle de fine tilbakemeldingene jeg får. Det kan være alt fra kommentarer i feltet under videoen eller meldinger på facebook, instagram, sms eller folk som kommer bort til meg og sier at jeg har en god kanal. Dette varmer en gammel skrott og som igjen gir meg gnisten til å fortsette.
 

Kjenner du noen “gamle” youtubere og hva mener du til at fossiler som meg er youtubere? Er du selv Youtuber og hva er i så fall linken til kanalen din? 
 

Videoen nedenfor er fra da jeg var på The Gathering og hvor jeg skulle holde flere foredrag. 
 

#spmgtg16 #thegathering2016 #tg16 #foredrag #spillersunt #gamer #spill #spillpappa #youtuber #gaming 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

12 thoughts on “Er ikke du for gammel til å være youtuber?

  1. Bra kanal Bernt! Har sett på den mange ganger før jeg legger meg.
    Skal begynne med youtube selv, etter hvert. I løpet av året kanskje? Da kommer jeg til å trekke opp snittet også:)

  2. Full støtte herfra 🙂 synes flere bør gjøre mer av det de synes er moro, og at det er alt for mange som blir gamle alt for fort (bare fordi de har nådd en alder). Her har vi felles agenda 🙂 … har selv vurdert å gjøre noe mer på youtube, men det er i støpeskjeen foreløpig.
    Let’s keep in touch… stay young-ish 😉

  3. Garden Gamer: Tusen hjertelig takk for det 🙂 Bra du liker det som er på kanalen 🙂

    Det må du gjøre. Trives godt med å være youtuber og artig å kunne dele min spillglede med andre 🙂

  4. teamchrisa: Tusen hjertelig takk for støtten 🙂 Enig, og som jeg sier så er jeg ung til sinns og alderen kun er på papiret. Er og blir en gamer som liker å spre det glade budskap om at spill er sunt og moro.

    Du må gjerne si i fra når du hopper på Youtube-toget 🙂

    Spiller du forresten spill?

    😀

  5. kjempe bra sjef synnes flere eldre skal innrømme at di liker og spille er alt for mange eldre som tier ned spilling men du vet jeg er også gammel til og game bare 28 år folk mener gaming hører til alder 10-22-25 Gaming er for alle aldre mener jeg er stolt av alle eldre som gamer ☺☺☺

  6. kent inge: Tusen hjertelig takk for det. Ja, jeg innrømmer at det er mange som ser ned på meg spesielt med at jeg er Youtuber. De mener jeg burde holdt meg langt unna youtube, men jeg er en gamer som liker å formidle gleden jeg har til gaming og da er youtube-kanalen min en perfekt arena for det.

    Er bra sikker på at den dagen jeg parkerer tøfla så blir jeg å ta med meg gamingen ned i grava…

  7. Jeg må glise litt av at du omtaler deg selv som “fossil”, hehe.
    Jeg stikker innom kanalen til tid og annen og synes det er mye godt innhold der. At du er for gammel til å drive med Youtube er rent pølsevev. Det er vel et fint ordtak som sier: Man slutter ikke å leke fordi man blir gammel, man blir gammel fordi man slutter å leke”.

  8. Anders: Barna kaller meg for fossil så da blir man automatisk å tro det da – hehe 😀

    Herlig å høre at du er innom kanalen min og ser på klippene der. Det varmer en gammel skrott 😉

    Ordtaket passer jo helt perfekt for meg i alle fall og føler meg ung til sinns mens alderen kun er et tall på papiret 🙂

    …men når sant skal sies så får jeg litt pes for at jeg er for gammel til å drive som youtuber da…

  9. PIerre Simonsson: Du er også unik Pierre og det liker jeg 🙂 Vi to er nok med på å heve gjennomsnittsalderen med våre kanaler, men vi får nyte tiden som youtubere og kose oss med å vise vår spillglede 🙂

  10. Cecilie: Jeg vet, men er litt gammel til majoriteten av Youtubere 😉

    Har abonnert på kanalen din nå 🙂

    Skal se om jeg også får lagt til klipp fra kanalen din til vår videoliste på Spillmagasinet 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top