Nesten så spillhjertet mitt stoppet opp noen sekunder…


 

Mitt spillhjertet startet å slå da jeg som en liten gutt ble introdusert for små Game & Watch-spill med Mario på skjermen. Helt siden da har spillhjertet slått titt og ofte og noen ganger litt hardere enn andre. Som gamer opplever man små og store øyeblikk og det er disse øyeblikkene som setter spor etter seg i spillhjertet.
 

Opp igjennom årenes løp er det mange spill som har fått spillhjertet til å slå ekstra hardt og et av spillene er Middle-Earth: Shadow of Mordor. Faktisk kan jeg si så mye at dette er ett av de beste spillene jeg opplevde i 2015 og det sier litt. Herlig gameplay, god historie og en enorm verden å utforske. Ikke nok med det, jeg liker svært godt rankingsystemet i spillet og hvordan både fienden blir sterkere og hvordan karakteren får de ulike egenskapene. Alt dette bygger opp under spillet og gjør det variert, utfordrende, underholdende og sist men ikke minst spennende.
 

I dag var det nærmest så jeg satte frokosten i vranga. For i dag kunne jeg lese at en oppfølger høyst sannsynligvis er på tur: Utvikleren Monolith har tidligere fortalt at de jobber med et ikke navngitt spill og nå ser det søren meg ut som om Middle-Earth: Shadow of Mordor 2 er nettopp det spillet. I dag var det en avsløring som kanskje sørget for at dette håpet steg betraktelig. Lauren Mary Kim kjent for CG-sekvenser i spill som Bioshock Infinite, Halo: The Master Chief Collection, Batman: Arkham Knight med flere har lagt inn på CV-en sin at hun er i gang med Shadow of Mordor 2. 
 

Om dette er tilfelle så jubler jeg himmelhøyt og gleder meg stort til spillet virkelig blir annonsert. Er det et spill jeg mer enn gjerne ønsker så er det nettopp Middle-Earth: Shadow of Mordor 2. Om det nå viser seg å stemme er det mest nærliggende å tro at spillet vil dukke opp i løpet av 2017. 
 

Håper du på at dette stemmer eller synes du ikke det første spillet var særlig bra?
 

Bildet nedenfor stammer fra Nerdleaks.


 

#monolith #middleearthshadowofmordor2 #nyheter #spill #gaming #gamer #rykte 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Nesten så spillhjertet mitt stoppet opp noen sekunder…

  1. Tar gjerne imot en oppfølger. Originalen var tross alt veldig underholdende å spille. Tok til og med og sopet i sammen Platinum-trofeet. Men historien og referansene til Ringenes Herre m.m., synes jeg var ganske cheesy. Så håper i så fall de forbedrer litt på den fronten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top