Tastaturet flakser vegg-i-mellom…

Tastaturet klasker hardt i veggen så tastene spretter til alle kanter. Min gamingmus brukes som “slegge” og som jeg til slutt slenger vegg-i-mellom så bitene flakser rundt omkring i rommet. Gud så irritert jeg er. Hater den forbaskede cheateren som for syvende gang tar meg ut uten å være i nærheten av meg. Juksepave, noob… Forbanna dritt…
 

Har du vært så irritert at dette virkelig har skjedd? Hvordan er lynnet ditt når du spiller? Er du snarsint når du gamer eller taper? Selv har jeg hatt disse tankene mang en gang og spesielt når jeg har spilt Battlefield. Dessverre har det seg slik at noen cheater. Noen gjør det for fun mens andre gjør det for å få tilgang til våpen, utstyr og andre items som man får ved å komme opp i rank.
 

Problemet med denne formen for juksing er at jeg blir så inn i granhampan, eitrandes forbanna at jeg ikke får sagt det og spesielt når jeg selv vet at jeg har rent mel i posen og aldri har jukset. Min rank er ærlig og redelig fortjent etter hard spilling og ingen juks. Selvsagt har det hendt at jeg har blitt beskyldt for å jukse på grunn av god score eller har spilt bra, men så har jeg selvsagt ikke det.
 

Når jeg opplever gamere som jukser og som er på samme server som i tillegg tar meg ut gang på gang, ja så kan jeg innrømme at det koker i meg. Heldigvis til dags dato har det ikke gått utover verken gaming produkter, inventar eller andre. Som oftest har jeg bannet ganske godt og så har jeg hoppet ut av serveren hvor jukseren har vært. Er det noe som jeg virkelig hater så er det nettopp juksing.
 

At noen har det moro på andre bekostning synes jeg heller ikke noe om, men skjønner at de gjerne vil prøve ut hvordan juksingen funker, men for de som jukser bare for å komme seg fort opp i rank. Disse har jeg svært lite til overs for å si det mildt. Man skal spille ærlig å redelig og kjempe seg opp i rank, ikke jukse.
 

I alle fall, det har vært tilstander i mitt hode hvor jeg har sett for meg både tastatur og mus har flakset gjennom luften i ren forbannelse over jukseren, men det har som oftest endt der og ikke lengre.
 

Hvordan er det med deg? Blir du fort sint på grunn av blant annet cheating? Har det hendt at tastatur, mus eller andre ting har fått svi på grunn av irritasjonen? 
 


Bilde er tatt av Mike Poresky
 

#juks #cheating #spill #gamer #gaming 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top