Norske Youtubere mot mobbing

Alle som kjenner meg vet hvor jeg står når det kommer til mobbing. Selv vil jeg heller påstå å være en person som heller fremsnakker og prøver å ta vare på alle uansett bakgrunn.
 

Er det noe jeg i mot, ja så er det nettopp mobbing. Mobbing er noe som dessverre skjer rundt omkring og mye av mobbingen foregår i det skjulte og som ikke oppdages før det har gått altfor langt. Dessverre er det hver eneste dag noen som opplever mobbing på kroppen og som kvier seg til enten å dra på skolen, på jobben, eller rett og slett befinner seg hjemme. Mobbing skjer på mange måter og derfor er det viktig av oss alle å ta tak i dette problemer.
 

Jeg kjenner flere som har blitt mobbet. Flere av disse har blant annet blitt mobbet som barn og som nå sliter i voksen alder med mindreverdighetskomplekser, dårlig selvtillit og selvfølelse. Med andre ord, for noe som skjedde mange tiår tilbake har innvirkning på livet den dag i dag. Derfor er det viktig av oss alle å stoppe mobbingen uansett om det er i skjult og mindre skala eller noe som vises godt.
 

For ikke lenge siden publiserte jeg et blogginnlegg som tok for seg digital mobbing og trakassering i spill. Dette blogginnlegget ble lest av mange noe som gledet meg stort med tanke på at dette også er et problem som finnes. Grunnlaget for blogginnlegget kom etter å ha blitt kontaktet av en mor som opplevde at mobbing og trakassering skjedde blant annet via Playstation 4. Det verste var at nesten hele klassen til sønnen hennes var med på dette. Her må foreldrene virkelig ta et tak og få bukt med problemet og hvor de gjennom blogginnlegget fikk noen gode råd på hvordan gjøre det. Foreldrenes rolle er meget viktig og hvor de er nøkkelen for å påvirke barna sine med heller å fremsnakke enn å baksnakke og mobbe.
 

Jeg har en rekke ganger via kontaktmøter med lærer for mine barn fått skryt for alle barna at når de ser noen ikke har det bra eller blir hakket på, så går de til læreren slik at det som skjer kan ordnes opp i. Da vet jeg at jeg som pappa har klart å påvirke barna med min filosofi om heller å hjelpe enn å skape problemer for andre. Viktig for foreldre å skjønne dette og ta seg tid til å forklare, lære bort og formidle hvordan vi skal behandle andre mennesker. 
 

I mitt foredrag Spill er sunt tar jeg blant annet opp digital mobbing og trakassering i spill. Dette er et viktig tema for alle å høre om slik at man kan jobbe mot et samfunn uten dette.
  

Gjennom en gjeng med flinke Youtubere er jeg nå med i en gruppe som heter “Norske youtubere mot mobbing“. Denne gruppen tar selvsagt avstand fra mobbing og jeg har sammen med gjengen bidratt med å fortelle mitt standpunkt i denne saken. 
 

her er klippet som jeg håper du tar godt i mot, ser, liker og sist men ikke minst deler det rundt omkring deg. Da hadde jeg blitt utrolig glad og varmet alle oss som er i mot mobbing. 
 

#youtuberemotmobbing #youtubere #spillpappa #spill #spillersunt #gaming #gamer #digitalmobbing

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top