Populært med foredraget Spill er sunt!

 

Den 16. til 17 september bærer det i vei til Karasjok med foredraget Spill er sunt noe jeg gleder meg stort til. Har aldri vært så langt mot nord før så det blir litt av en opplevelse. De siste dagene har vært veldig interessante. Etter at jeg postet blogginnlegget om at jeg skal til Karasjok så har det strømmet på med forespørsler om å holde foredrag. Selvsagt det takket være noen av mine kjente som har anbefalt foredraget, men også på bakgrunn av innlegget.

 

Å holde foredrag er noe jeg liker svært godt og har vel holdt på med Spill er sunt i minst ti år. Det vil si, jeg har vært i en del av landet, men mye gjenstår fortsatt å oppleve og fortelle at spill virkelig er sunt selv om at alle ikke synes det. Som alltid gjelder det å se ting med flere øyne noe som til tider kan være vanskelig. Derfor er det også med en stolthet at jeg får muligheten til å dra landet rundt med foredraget Spill er sunt. Faktisk har jeg fått innbydelse til skoler og kommuner i Sverige for å snakke om spill. Med mine 47 år har jeg meget lang erfaring med spill hvor jeg har vært aktiv siden jeg var knappe 10 år. Gjennom denne tiden har det skjedd mye både på godt og vondt. Har opplevd foreldre som har skreket på telefonen av ren fortvilelse samt opplevd at foreldre har takket meg godt og grundig for å funnet frem til løsninger som har funket godt.

 

 

Å bli spurt om å holde foredrag er en ære. Nå bærer det altså først i vei til Karasjok for å holde foredrag for alle lærere ved den videregående skolen. Her skal jeg blant annet snakke om hvordan man kan ta i bruk spill i skolesammenheng som igjen vil gjøre undervisningen mer spennende. Spesielt for de som kanskje sliter med å holde oppe konsentrasjonen vil finne en slik alternativ undervisning interessant.

 

Som fire + to barns (ste)pappa som alle har spilt eller er aktive gamere så får jeg med meg det som skjer. Derfor har jeg også årelang erfaring nettopp på dette feltet. Det finnes mange som kan snakke om spill, men det er ikke så mange som har såpass til erfaring som jeg har og i tillegg selv var på nippen til å bli spillavhengig. Hadde jeg ikke funnet ut av det selv så hadde jeg nok vært ute å kjøre til mine foreldres fortvilelse.

 

Nå gleder jeg meg til en spennende høst med foredraget Spill er sunt. Jeg har vært på TVen med foredraget og fortalt litt om dette samt har holdt foredrag for helsevesen, politi, lærere, kommuner, foreldre, LANpartier m.m. Det har vært mange spennende opplevelser hvor jeg har fått kontakt med mange innenfor ulike segmenter i gamingverden. Dette har vært gode ting og ha med seg og som jeg igjen har fått gitt videre til andre. Ikke mange dagene igjen til det bærer nordover og jeg ser frem til å hjelpe lærerne i Finnmark. Takknemlig er jeg i alle fall og så skal jeg gjøre mitt beste for å snakke godt om gaming, men også gi noen pekefingre slik at vi alle får en harmonisk tid med gaming.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top