E3: Mye snacks fra Electronic Arts


 

Nå er det ikke mange dagene igjen til et av årets aller største høydepunkt for oss gamere, nemlig E3-messen i Los Angeles åpner sine dører. 14. til 16 juni holdes dørene åpne og vi kommer til å få servert utrolig mye snacks disse dagene.
 

Før messen åpner, benytter en del av de store spilleselskapene til å kjøre egne show og en av de som skal gjøre det er Electronic Arts. De vil fra 12. til 14 invitere til EA Play og her vil vi få se hva de har på lur til oss.
 

Ett av spillene det knyttes mest forventninger til er uten tvil Battlefield 1. Det er ikke så lenge siden at spillet ble avslørt, men siden da har forventningene bygd seg kraftig opp hos mange fans av serien, deriblant meg. Jeg har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til spillet. Under EA Play vil de for første gang presentere gameplay fra spillet og hvor hele 64 spillere vil kunne barke sammen. Community-spillerne StoneMountain64 og NOOB vil føre hvert sitt lag på slagmarken som en del av presentasjonen av spillet. Under kampen vil kjente Youtubere og streamere sprite opp stemningen og ja, jeg tror dette kommer til å bli helt rått. Er utrolig spent på å se gameplay fra spillet og se hvordan det er bygd opp spesielt med tanke på at Battlefield 1 tar oss med tilbake til første verdens krig. Jeg kommer i alle fall til å sitte klistret til skjermen når presentasjonen går av stabelen. 
 

 

Electronic Arts kommer selvsagt til å benytte seg av den store oppmerksomheten denne messen får til å presentere ett annet spill det knyttes meget skyhøye forventninger til, nemlig Mass Effect Andromeda. En hel verden venter på å se mer fra dette spillet og under E3-messen vil spillselskapet benytte seg av å vise oss nytt fra Biowares kommende spill. Nok et spill jeg har store forventninger til og som jeg gleder meg som et lite barn til. Hvordan blir historien, hvordan ser grafikken ut, hvordan vil Bioware kunne servere oss like magisk innhold som de har klart tidligere med denne überpopulære serien? Tusenvis av spørsmål roter rundt i min lille spillhjerne og som jeg håper på å få svar på under E3-messen.
 

uG8V9dRqSsw
 

Titanfall 2 er også som du sikkert vet underveis og under utvikling av Respawn Entertainment. Titanfall var et spill som ikke nådde helt opp i toppen slik Electronic Arts ønsket, men veldig mange likte gameplayet, hvordan spillets innhold var bygd opp og da skjønner vi godt at en oppfølger må være på sin plass. Selv spilte jeg faktisk Titanfall en god del sammen med mine venner i Trønderbataljonen, men etter noen måneders spill så krøp vi tilbake til Battlefield-serien slik vi i grunnen alltid har gjort. Hva Titanfall 2 vil inneholde blir spennende og se og om det blir mer likt Call of Duty: Black Ops 3 eller kommende Call of Duty: Infinite Warfare. I alle fall, disse spillene er i grunnen litt like når det kommer til at det hele skjer i fremtiden med roboter med unike egenskaper.
 

hJ1r2f1Jv0Y
 

Visste du at det også jobbes med en oppfølger til DICE sitt Star Wars Battlefront? Jupp, det gjør det og det skulle ikke forundre oss om at vi under E3-messen får vite mer om dette spillet og som etter planen skal lanseres til konsoll og PC i løpet av 2017. Selv om jeg garantert kunne ha spilt mye mer Star Wars Battlefront, så skal jeg si at jeg er spent på hva dette kommende spillet vil inneholde og hvordan gameplay, interface og grafikk vil bli. Det jeg ikke likte så enormt godt med Star Wars Battlefront var at man ikke hadde mulighet til å velge server slik man f.eks. kan i Battlefield 4. Hendene var på en måte mer knyttet bak på ryggen slik at valgmulighetene var mindre. Det samme gjelder også våpenmulighetene og våpenoppgraderingene som jeg synes også føltes litt snevre. Derfor håper jeg at utvikleren av oppfølgeren gir oss litt mer frihet, større variasjon enn det vi opplevde med det første spillet som DICE utviklet. Blir spennende å se hva vi får servert av snacks om dette spillet på årets E3-messe.
 

Når vi først er inne på Star Wars. Visste du at utvikleren Respawn Entertainment også jobber med et helt nytt Star Wars-spill, et spill i tredjeperson? Jo da, de er faktisk i gang med det også. Dessverre vet vi veldig lite om det spillet, kun at det er under utvikling. Det vi vet er at Stig Asmussen er med på laget og han er mest kjent som regissør for det herlige spillet God of War III. Det vil med andre ord si at med han i troppen så kan dette bli meget bra. Hvis de i tillegg lager en gedigen sandkasse som vi kan rote i fra Star Wars-universet, masse annet spennende innhold med stor variasjon så MÅ dette bare bli bra.. Jeg gleder meg til å se og høre mer om dette mystiske spillet.
 

Unravel kom som en storm hos meg og ga meg noen helt unike spilløyeblikk jeg knapt kan forklare med ord. Måten Unravel var bygd opp på og måten spillet fanget meg og andre spillere på var noe av det beste jeg har opplevd. Grafikken, stemningen og puzzlene ga meg en av de beste spillopplevelsene på lange tider. Det beste, vi vet at en oppfølger er på tur og kanskje vil vi under E3-messen får en smakebit på hva vi har i vente. Jeg krysser alt av fingre og tær på at det skjer. Det hadde vært så kult. Mer Unravel, mer syk fin grafikk og flere stilige puzzles kommer til å sette meg i stemning.


Bildet: Unravel
 

Det skulle ikke forundre meg at Electronic Arts kommer til å benytte seg av å presentere mer av det nye FIFA-spillet som er under utvikling. Det vi vet her er at det kommende spillet vil bruke den siste Frostbite-grafikkmotoren og det kan bli en spennende affære og se hvordan det påvirker spillet. Grafikken kommer etter mitt skjønn til å bli fin og detaljert, spesielt når man vet hvilken kraft som finnes i grafikkmotoren. Hva vi kommer til å få se av FIFA 17 under årets E3-messe vites ikke, men det skulle ikke forundre oss at vi får en grundig presentasjon av spillet. 
 

Da har jeg listet opp noen spill jeg tror Electronic Arts kommer til å vie en del oppmerksomhet til under E3-messen, men hva med mer innhold til The Sims 4, hva med PopCap, har de noe å spennende å komme med eller vil en oppfølger til Battlefield Hardline bli presentert? Ikke vet jeg, men det jeg vet er at vi i alle fall har mye snacks i vente og som vi kan kose oss med som gamere under årets E3-messe som går av stabelen om ikke mange dagene. Jeg gleder meg og kjenner at spillhjertet mitt pumper massivt og hardt. Det skal bli såååå herlig la nå Electronic Arts gi oss det beste fra spillverden. 

#electronicarts #ea #e3 #spill #gamer #gaming #game #battlefield1 #masseffectandromeda #starwarsbattlefront #thesims4 #fifa17

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top