Yoshi – I en verden full av ull!

Nok en gang er jeg megabegeistret over Nintendo og deres rolle som underholder i digital form. Nintendo beviser gang på gang at de er mestere til dette og som får både meg og barna mine til å sitte klistret til skjermen.

Et nytt spill har altså sett dagens lys og denne gangen er det Yoshi som har hovedrollen. Spillet er som vanlig annerledes enn hva vi er vant med og som vanlig byr det på ufattelig stor underholdningsverdi både for gammel som ung.

Jeg er en pappa som gjerne ser til at barna mine får spille spill og som selvsagt er tilpasset deres alders. Jeg mener det er viktig for barn å spille spill. For spill gir så utrolig mye positivt tilbake. Kunne ha ramset opp mange, mange punkter her og som ville ha fått andre foreldre som er negative til spilling og kanskje vurdert det motsatte. 

I alle fall, Jeg og barna har de siste ukene hatt en magisk tid fremfor skjermen (før finværet slo til). Vi har hatt besøk av venner av barna som også har hatt det moro og det har titt og titt og ofte har jubelen stått i taket etter å ha gjennomført de mange unike brettene i spillet Yoshi’s Woolly World.

Jepp, for det er det spillet nemlig heter -> Yoshi’s Woolly World. Det vil si en spillverden bygd opp av ull så langt øyet kan se. En verden som er så inn i hampen godt lagd at jeg ikke kan annet enn å bøye meg i støvet for det utvikleren har prestert. Brettoppbygningen er megaherlig og jeg sliter med å finne nok superlativer. Måten ting er lagd på, de mange mulighetene og hvordan Yoshi utnytter all ulla på er helt unikt. Som om ikke det er nok med at variasjonen er stor, så er det så mange artige, utfordrende og underholdende brett at vi har ufattelige mange timers herlig spilling fremfor oss.

Du leste riktig, vi har ennå ikke gjennomført spillet og vi er nøye med å samle på alt som dukker opp vår vei. I tillegg er det ekstra utfordrende å spille tre stykker samtidig. Da må man hjelpe hverandre og samarbeide godt for å gjennomføre brettene. Da kan du tenke deg til hvor stort spillet er og hvor lang holdbarhet det har. Spesielt med at vi *the gaming family* ser på oss som *eksperter* i forhold til mange andre familier og hvor barna mine har fått spilling inn med morsmelken.

Det herlige med Yoshi’s Woolly World er at man kan spille fire personer samtidig og det åpner opp for mange underholdende opplevelser – og noen få frustrerende øyeblikk. For om ikke alle spiller på lag, så kan det føre til litt frustrasjon og som igjen sørger for at det ikke blir like enkelt. Derfor er slike spill viktig å samarbeide og som igjen sørger for at jubelen blir større om man klarer brettene. Til dere skeptiske foreldre, dette er et spill som ikke krever at du er god, men du vil se barna blomstre om du blir med og spiller. Så hiv deg i rundt og bli med på en unik opplevelse. 

Grafikken, animasjonene og fargepaletten er så bra lagd at jeg ikke får sagt ord på det. Her får vi i pose og sekk pluss litt til. Utvikleren har virkelig lekt seg godt og serverer en av de beste spilltitlene i år til Wii U. Faktisk vil jeg gå så langt å si at dere bør kjøpe en Wii U nettopp på grunn av spillet.

Spillingen er så enkel at selv de minste barna vil klarer å være med. I tillegg vil de lære seg koordinasjon, de får bedre reaksjon og sist men ikke minst de lærer og mestre samarbeid om de spiller flere sammen. Kan jo søren meg ikke bli bedre enn det.

Yoshi’s Woolly World har klart å underholde oss så til de grader i sommer og spesielt når sommerværet uteble i lange perioder. Dessverre har det blitt litt lite spilling nå, men når det er sol i fra skyfri himmel og temperaturene kryper opp i mot 30-tallet, så er det lov å ta seg en pause. Da flykter vi heller til stranden å nyte solen mens vi plasker i de avkjølende Snåsavatnet. Når først styggværet etter hvert kommer, ja så har vi noe å se frem til igjen, for da vil Yoshi ta meg og barna mine med på nye eventyr. Det gleder vi oss stort til.

Til dere som ennå ikke har summet dere til å kjøpe Yoshi’s Woolly World, gjør det og om dere ikke har Wii U, så kjøp både konsoll og spill. Det vil dere ikke angre på. Rett og slett et unikt spill som jeg og barna liker svært godt.

 

#nintendo #yoshi #youshgiswoollyworld #plattform #amiibo #familiespill #familieunderholdning #barnespill #gamer #konsollgamer #pappa #fartilfire #spillersunt #lovegaming #consolegaming #konsollgaming #goodgame 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top