Ærlig blogg om fremtiden fra meg…


 

Okei, det har ikke vært greit å være meg eller noen av de andre i familien. Jeg har gjort ting på en måte jeg aldri burde ha gjort og må selv ta følgene for det. Jeg innrømmer mer enn gjerne at det har vært en del gråt i familien. Å si noe annet er å lyve stort.
 

Bygdedyret har virkelig vært ute og føler jeg er den store stygge ulven noe jeg også har fortjent, men når det er sagt, så har alltid en sak to sider. Alltid. Om man tror at alt er så enkelt, så er det ikke det. Ting kan være mye mer komplisert og det de andre i rundt får med seg er kun en brøkdel. Har fått vite at ting har blitt sagt og noe av det er nok sant, men andre ting ikke er det. Er det noe jeg hater så er det bygdedyret her på Snåsa… 
 

Hva vil så skje i tiden fremover? Man kan så spørre seg. Selv vil jeg selvsagt være sammen med barna og nyte tiden med dem, men det går ikke her på Snåsa, med alle bygdedyrene. Det ville aldri ha gått uansett. Så er spørsmålet, skal jeg flytte til Steinkjer, Verdal, Levanger, Stjørdal eller Trondheim for den saks skyld? Blir i alle fall ikke boende i Nord-Trøndelag. Mitt nettverk er dessverre som mange av dere vet i Oslo og omegn. Der har jeg en stor vennekrets som jeg vet setter pris på meg og som jeg selv setter pris på. Der kan man bygge videre på nettverket, jobbe med noe som hele tiden utfordrer meg, gir meg mulighet til å bidra med det jeg kan og i tillegg være en del av det som blant annet skjer i spillverden. Gaming er for meg meget viktig og her er det fortsatt en enormt potensiale for å videreutvikle denne.
 

vil noen garantert løfte på øyenbrynene og tenke, hva med barna da? Ja, hva med barna? Jeg ønsker selvsagt ikke å rømme, men som alle vet så finnes det ikke en skjit av jobb her på Snåsa. Muligens på Steinkjer, men fortsatt er det for nærme bygdedyret Snåsa, Videre sørvestover kan det tenkes, men så skal man også huske at det er viktig med en jobb man trives i. Har man ikke det så kan det gå på psyken løs og da hjelper det ikke om man er nærme barna eller ikke når faren er looneytoon. 
 

For noen dager siden var jeg i Oslo. En del av turen var ferie og en annen del var i jobbsammenheng. For på disse dagene var jeg i kontakt med mange interessante personer og kontakter som kom med innspill og fremtidige muligheter innenfor jobb og fritid. Selvsagt, nå jobber jeg for Spillmagasinet og har fullt fokus på det, men om jeg skal flytte f.eks. ned til Oslo er det også viktig at man har flere ben å stå på. Spesielt det å utvikle seg som person, kunne bidra enda mer pluss vite at man kan leve av det på best mulig måte. Da må man søke flere  og nye utfordringer. Jeg har tross alt jobbet i over 16 år med gaming og kjenner nesten hver eneste krinkel og krok av markedet og hvordan folk tenker med det som har med gaming å gjøre.
 

Hva som skjer fremover er vanskelig å si, men det jeg vet er at det blir en ny fremtid for familien Sandnes/Rasmussen. Vi må stå sammen med det vi får til og gjøre det beste ut av det. Jeg kommer i alle fall til å gjøre mitt for at barna skal ha det godt noe jeg selvsagt vet at min eks kommer til å gjøre. Unner ingen noe vondt og det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre det heller.


Jeg er singel nå, men hvem vet med fremtiden. Selv om jeg ikke kommer til å gjøre noe drastisk på den fronten riktig ennå. Nå er det bare å rette blikket fremover og ta et steg om gangen. At det blir flere runder med gråting er nok bra sikkert, både for barna, eksen og meg selv. Det viktigste er at det hjelper å gråte og så får vi ta det som det kommer.
 

Mye som kan skje i fremtiden. Ta steg for steg, bygge opp ett nytt nettverk og jobbe for at de i rundt meg får det bra. Det gjelder alltid å gjøre det beste ut av det. Være positiv, engasjert, omtenksom, snill og bidra til at andre har det godt…



 

#fremtiden #ærlig #flytte #gamer #gaming #game #spill #games

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

13 thoughts on “Ærlig blogg om fremtiden fra meg…

  1. Jeg har dessverre ikke en skulder du kan trøste deg til i Oslo men jeg er her for deg 😉 men som du vet, uansett hvor du flytter så har du alle vennene dine på nettet og det hjelper når du flytter uansett hvor 😉

  2. Dette er utrolig leit å høre…. Skulle ønske det var mulig å hjelpe til, ingen fortjener slikt. Håper at det ordner seg!

  3. militaten: Tusen hjertelig takk for støtten. Betyr mye det og ja, ikke enkelt i det hele tatt dette her. Å ta de rette valgene er vanskelige og man må tenke nøye igjennom hva man skal gjøre. Er takknemlig for alle venner jeg har og som har støttet meg. Kunne ikke ha klart meg uten dem i denne tiden. Takk igjen militanten 🙂

  4. Det er vel litt som de sier i Hakkebakkeskoge, at gjort er gjort og spist er spist. Så får man som du sier ta følgene for de valegene man har tatt, og gjøre det beste ut av hva enn som skjer etter valget er tatt. Det viktigste er vel at man er ærlig med seg selv, og de man er glad i. Du får ha lykke til, uansett hva framtiden bringer 🙂

  5. Jeg står med deg og din familie Bernt. Dette er ikke en enkel ting, jeg vet alt om det. Selv har jeg bodd i 5 forskjellige land både med min familie før jeg ble gift og også etter å bli gift og med barn. Men vi har det bra her i Grimstad og utfordringer fører folk ofte sammen. Uansett hva du gjør så kommer jeg til å følge med deg og ha deg i mine tanker og bønner. Dette går bra Bernt! 🙂

  6. Petur Reynisson: Tusen hjertelig takk for det min venn 🙂 Veldig vanskelig tid, men prøver å gjøre det beste for barna. Så er det bare å ta et steg om gangen og gjøre det beste ut av det. Så får en prøve å føre positiviteten videre og spre den til andre 🙂

    Igjen, tusen hjertelig takk for all støtte min venn. Du er en kjernekar som jeg liker godt. Ønsker deg og din familie alt godt 🙂

  7. Hei hei!
    Ville bare takke for alle gode tips og ideer jeg har fått fra bloggen din.
    Gleder meg til å følge deg videre å se hva som kommer☺
    Ta gjerne en tur innom min blogg en gang 😉
    Hilsen Arne Henrik ☺

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top