Godt gamingutstyr trenger ikke å koste skjorta!

 

Gaming har vært en stor del av livet mitt. Det vil si, i år blir jeg 50, men det hindrer meg ikke å være aktiv gamer. Helt siden jeg var 9-10 år gammel har jeg vært superinteressert i gaming. Min aller første gamingkonsoll var en Commodore 64. Fra da og frem til i dag har jeg eid titalls gamingmaskiner. Sommeren 2001 startet jeg som skribent i Gamereactor. Mitt aller første spill jeg omtalte var F1 2001. Et skikkelig simulatorspill som traff meg til skinnet. Siden da har jeg testet hundretalls av spill, men har også fått muligheten til å teste gamingutstyr i forskjellige former og fasonger.

 

I fjor høst fikk jeg anledningen til å bli med på å bygge opp et nytt gamingmerke her i Norge og Norden. SureFire het gamingmerket som egentlig hadde sin dåp i slutten av 2020 med sine lagringsmedier. At SureFire startet med lagringsmedier kommer ikke som noe sjokk. Du kjenner sikkert merket Verbatim (disketter, optiske cd-plater, DVD-plater, minnepenner m.m.) som er ledende innenfor optisk lagring, står bak SureFire. Det å bygge opp et varemerke er superspennende og krever litt jobb for å få til. SureFire er ikke det eneste merket jeg har vært med å bygge opp. HyperX var jeg også delaktig i å bygge opp her i Norge noe som virkelig ga meg mersmak.

 

 

Derfor var det ekstra moro å få anledningen til å være med på oppbyggingen av varemerket SureFire. Jeg startet med å teste ut diverse produkter fra gamingmerket SureFire og ble så inn i granskogen positivt overrasket over kvalitet i forhold til pris. Den store overraskelsen startet med headsetet Skirmish som har et mer militært utseende. Det som i grunnen egentlig tok meg skikkelig på senga var lyden i forhold til at headsetet koster bittelitt i overkant av 300 kroner. For å si det sånn, jeg kan ikke skjønne at et slikt produkt som gir såpass mye glede kun koster litt over 300 kroner. Det er nærmest ikke mulig det.

 

Designet er som du kan se av bildene bærer preg av ett mer militært look. Øreklokkene er som på mange andre headset gode å ha på. Bøylen likeså. Mic’en er sensitiv og fanger lyden godt. Dette headsetet kobles til med 3.5mm jack for lyd og USB-tilkobling for lys.

 

 

Her er litt mer info om headsetet:
* High performance stereo 2.0 sound
* Highly sensitive omnidirectional microphone
* LED lighting
* Flexible and adjustable microphone boom
* Volume control and microphone mute on the ear cup
* Lightweight, adjustable design with soft, comfy ear pads
* For PC and console gaming

 

Dette vil si at bruksområdet for Skirmish er stort og noe som også burde falle godt inn for de som spiller. Lyden er stereo, men har krystallklar lyd som sørger for at du hører alt som skjer i rundt deg på slagmarken. I tillegg sørger bøylen og øreklokkene for at du kan spille på timevis uten at du føler noe slag for ubehag. Dyp bass samt god mellomlyd og diskant, gjør at lydbildet merkes og føles godt. Når prisen i tillegg er på overkant av 300 kroner så er det nærmest ikke til å tro at det er mulig. Løp og kjøp!

 

 

SureFire har ikke kun ett gamingheadset i sitt sortiment, men to. Det andre headsetet brukes daglig av meg og det har navnet Harrier 360 Surround Sound. Ut i fra dette gir dette headsetet 7.1 god omkring lyd. Dyp bass, god mellomlyd samt diskant sørger for at dette blir en vinner for meg. Headsetet ligger godt over hodet og ørene som gjør at jeg kan sitte mange timer i strekk å spille spill, se film eller høre musikk.

 

Herlig LED-lys på sidene av øreklokkene sørger for at det ser stilig ut i tillegg til knakende god lyd og behagelighet i bruk. Harrier 360 Surround Sound er et headset som fort kunne ha kostet over 1000 kroner og kan sammenlignes med headset i denne prisklassen. Nok en gang ble jeg virkelig tatt på senga over ett produkt hvor prisen i forhold til kvalitet og bruksområde overskrider min evne til å forstå at det er mulig.

 

 

Her er litt mer info om Harrier 360 Surround Sound: 
* High performance 7.1 virtual surround sound
* RGB gradient lighting
* For console and PC gaming
* High quality sound
* Highly sensitive detachable microphone
* Super comfortable ear pads
* Flexible ear cups
* Remote volume control
* Compatible with PC’s, laptops and PS4/PS5 games consoles with a USB interface

 

Det er en ting som jeg savnet med dette headsetet var muligheten for å kunne bruke jackutgangen. Hadde dette headsetet kommet med et USB-adapter så ville bruksområdet ha vært enda større. Uansett, er du på utkikk etter et sykt godt gamingheadset og som ikke koster skjorta, så sjekk ut Harrier 360 Surround Sound samt Skirmish. Begge headsetene gir deg sykt mye for pengene. Med kjøp av disse vil du også kunne bruke mer penger på annet gamingutstyr.

 

 

Både Skirmish og Harrier 360 Surround Sound viser at det faktisk er mulig å skape gode produkter med høy kvalitet, stort bruksområde og sist men ikke minst som ikke koster skjorta. SureFire gir deg sykt mye for pengene noe som gir deg mulighet til å kjøpe mer til spillingen din. Om du vil se flere produkter fra SureFire så gå inn på nettsiden deres. Om vil gi gamingmerket en sjanse og kjøpe noe, så finner du masse produkter på nettsiden til Computersalg.no.

 

Kjøp gamingutstyr uten å bli loppet for penger, kjøp SureFire produkter!

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top