Hva skjer med foredraget Spill er sunt?


 

Som mange av dere vet så har jeg gjennom mange år drevet foredraget Spill er sunt. Jeg har hjulpet foreldre, barn og unge og voksne ut av et helvete med spillavhengighet og fått de på rett spor. Jeg blir hele tiden kontaktet av foreldre som lurer på hva de skal gjøre på grunn av deres unge håpefulle ikke gjør annet enn å spiller spill. Det er ikke en enkel affære dette her og finne løsninger er til tider problematisk, men det jeg vet at man må være nøye med å finne ut årsaker og finne løsninger som funker for alle parter. 


Foredraget Spill er sunt inneholder også tips til hvordan foreldre skal kunne skjønne mer hva gaming går ut på og hvordan de skal kunne klare å takle en gamers hverdag.
 

Med at det har skjedd det som har skjedd har jeg blitt kontaktet av mange som lurer på om jeg fortsatt vil drive foredraget Spill er sunt og selvsagt vil jeg det. Spesielt når jeg får veldig mange gode tilbakemeldinger på foredraget og jeg ønskes rundt omkring i landet med det. Da sier det seg selv at jeg må fortsette korstoget med foredraget til alle som ønsker.



Bildet fra foredraget på Hitra for hele Hitrasamfunnet.

 

Jeg holder foredrag til alt fra foreldre, barn, unge, helsevesen, politi, skoler for spillutvikling og hjelper mer enn gjerne utviklere å komme seg videre med sine prosjekter. Gjennom å ha arbeidet i spillbransjen i over 16 år så kjenner hvordan den funker og hvordan er bygd opp. Jeg er selv gamer. Har neste blitt spillavhengig selv og har fire barn som spiller alt av spill man kan tenke seg.
 

Foredraget Spill er sunt vil i tiden fremover også dra land og strand rundt omkring i Norge. De som ønsker kan selvsagt kontakte meg og jeg vil komme og holde foredrag. Gaming er noe som det bare mer og mer av og da er det viktig å følge med på det som skjer om man er foreldre, barn, unge, lærer, politi, helsevesen, spillutvikler, politikere eller hva det måtte være. 



Bildet fra TG 2016 tatt av Petter Høyer
 

Spill er sunt vil fortsette og jeg vil fortsatt holde koken oppe med foredraget uansett hvor jeg måtte flytte. 
 

Om dere ønsker at jeg skal komme å holde foredrag, så ta kontakt med meg:

Bernt Erik Sandnes
Mail: [email protected]
Telefon: +47 45 42 70 82

 

Spill er sunt!
 

Klipp fra TV2 sitt innslag om TG 2015!
 
-32-bJuuKUE
Gode råd fra Truls til foreldre angående spilling!

#spillersunt #foredrag #foredragsholder #gamer #gaming #game #spill #games

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Hva skjer med foredraget Spill er sunt?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top