Pokemon Go tjener milliarder av kroner selv om det er gratis

Spiller du Pokemon Go? Jeg kan mer enn gjerne innrømme at jeg gjør det og har tro det eller ei samlet 226 Pokemon (akkurat nå). Pokemon for meg har vært en moro opplevelse og sist men ikke minst sosial opplevelse. De fleste Pokemon ha jeg samlet sammen med venner i Oslo og Horten, men også sammen med min datter her på Snåsa hvor hun har tatt over telefonen og lett etter Pokemon.
 

Men nok om det. Som du vet så er spillet helt gratis og det er utviklet av Niantic, men i selve spillet kan man bruke masse penger, masse penger om man ønsker det. Selv har jeg ikke brukt en eneste krone på spillet. Har dog fått med meg at det er mange andre som gjør det da.
 

For i følge tall fra analysenettsiden  Sensor Tower så kommer det frem at bruttogevinst på spillet faktisk har kommet opp i svimlende 440 millioner dollar noe som tilsvarer ca. 3.8 milliarder blanke norske kroner og det på grunn av et spill som er gratis å spille. Selv om jeg skrev for litt siden at Pokemon Go mistet mange spillere daglig, så tjener selskapet fortsatt over 4 millioner om dagen. 
 

Andre tall som er verdt å nevne seg er at spillet har blitt lastet ned over 180 millioner ganger og at det ennå ikke har blitt lansert i Kina og Inda som til sammen har over 2.6 milliarder mennesker boende. 
 

Når man tenker på hvor folksomt det ble i Frognerparken i Oslo så kan man tenke seg hvor fullt det blir på steder meg med pokestops i Kina og India. Tror nok Niantic blir nødt til å fordele disse pokestopene godt med tanke på opphoping av mennesker på en plass.
 

Da vet du litt hvordan det ligger an med økonomien bak Pokemon Go og at Niantic ikke blir fattige med det første. Det som mange retter seg mer spent til er hvordan de nye tingene i spillet blir og hvordan det klarer å fange oss spillere godt nok til å holde på oss. Vil det f.eks. bli mer mas om å bruke penger eller vil det forholde seg slik det er i dag? Blir spennende å se. 
 

Spiller du Pokemon Go?
 

 

#pokemongo #niantic #pokemon #nintendo #spill #gamer #games #game #gaming

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top