Banzaicon – Let the show begin!


 

7. til 9. oktober gikk Banzaicon – Spaced Out av stabelen i Boligmappa Arena i Larvik. Der var undertegnede skremt ut og hvor jeg skulle måle pulsen på cosplaymiljøet her i Norge. Å si at cosplay ikke er populært blant folk er som å banne massivt i kirken. Cosplay har vokst enormt de siste årene og stadig flere og flere innlemmer seg inn i dette spennende universet med kostymer, skuespill og alt som hører med. 
 

Først må jeg innrømme at jeg ble litt overrumplet over hvor stort cosplayermiljøet har blitt her i Norge og hvor stort engasjementet mange har til denne innholdsrike hobbyen. Om du er proff eller ikke så lager man kostymer og presentere disse på arenaer som Banzaicon. Det var ikke bare norske cosplayere som hadde tatt turen til Larvik og Boligmappa Arena. Deltakere fra mange forskjellige land hadde tatt turen til dette arrangementet som slo til med rekorder på mange felter. Til og med en cosplayer fra USA hadde forvillet seg til Norge og han var utkledd som en pave av alle ting. Det unike med denne “paven” var at han hadde jobb i NASA og her kommer jeg tilbake med et litt mer fyldigere intervju av denne helt spesielle personen. 
 

Men først ut kommer her en liten forsmak og klipp fra åpningsshowet under Banzaicon – Spaced Out. Velbekomme!
 

k0kImIiInOk

#banzaicon #cosplay #cosplayer #spillpappa #spill #video #gamer #games #game #gaming #youtuber

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top