Spillopplevelser med Battlefield 1 sammen med Trønderbataljonen


 

Et spill som for tiden får kjørt seg godt hos meg og mine venner i Trønderbataljonen er uten tvil Battlefield 1. Mange i klanen har uttrykt at dette spillet faktisk kan få liv i klanen igjen etter litt slapp tid. Endelig har vi et spill som samler spillerne og som gir oss mye god underholdning. Trønderbataljonen er en av de eldste Battlefield-klanene her i Norge og faktisk Norden med flere meritter å se tilbake på. Battlefield 4 klarte liksom ikke å nå opp i eSport og konkurransesammenheng slik som de tidligere spillene i serien har klart. Battlefield 3 var det siste spillet vi spilte i eSport-sammenheng og konkurrerte i.
 

Stort savn var blant annet modusen squad rush i Battlefield 3 og en modus som virkelig fungerte godt for å kjøre comp mot andre klaner. I Battlefield 4 var denne modusen fjernet helt og holdent noe som vi i blant annet Trønderbataljonen ikke likte noe særlig. Vi gikk og håpte på at DICE skulle slenge den inn i en patch, men det skjedde aldri.
 


 

Med Battlefield 1 håper vi nå at comp og eSport-scenen kan vokse litt og hvor jeg håper Trønderbataljonen klarer å bite i fra seg rundt omkring i gamingverden. Dessverre finnes ikke modusen squad rush, men håper inderlig nå at DICE har lært litt og kommer med en patch slik at vi får denne modusen. Da er jeg bra sikker på at Battlefield 1 kanskje kan ta steget som et skikkelig eSport-spill.
 

Battlefield for meg har vært en spillserie som har betydd mye. Helt siden Battelfield 1942 og frem til i dag så har det gått med tusenvis av timer med spillserien fra DICE. Mine favorittspill i serien er Battlefield: Bad Company 2 (fett brettdesign, humor, ødeleggelse) og sist men ikke minst Battlefield 2142. Der digget jeg også brettene, men det som virkelig tok meg med storm der var uten tvil sniperriflene. Her klarte jeg å karre meg til første plass i Norge med begge riflene i tillegg havnet jeg på en 43. plass i verden med den ene riflen. Battlefield 2 var faktisk mitt første onlinespill og der ble det også mye sniping for å si det slik.
 


 

er altså Battlefield 1 her og jeg er helt målbundet. Elsker spillet på godt og vondt. Når jeg mener vondt så finnes fortsatt en del bugs og jeg synes vennesystemet ikke er helt optimalt ennå. Foruten det så er jeg mektig imponert over hva DICE har klart å få til med spillet. Bare det å ta sjansen å dra tilbake i tid og til krigføring i første verdens krig er tøft. I de siste årene har vi fått pøst over oss fremtidsrettede krigsspill. Derfor kom Battlefield 1 som et friskt pust med en spennende tidsalder med våpen, kjøretøy og omgivelser som virkelig får deg til å tro at du befinner deg i denne krigen. Kampene er intense, Battlefield 1 har flere spennende moduser og spesielt War Pigeon var en artig vri synes jeg.
 

Det kun ett brett som jeg synes er faktisk for intenst og det er Suez-brettet som inneholder kun tre flagg og her blir det clusterfuck så til de grader. Heldigvis har DICE sagt at de kommer med en patch med flere flagg på det brettet. En annen ting som også er overpowered og det er hesten. Den tåler søren meg helt magasin og vel så det før hesten faller død om. Her håper jeg også at DICE kommer med en patch som justerer skademengden slik at hesten ikke tåler så mye. Den tåler jo nesten like mye som en stridsvogn. Søren meg ikke langt i fra og det sier litt.
 


 

Jeg har mange venner som spiller Battlefield 1 og alle jeg har snakket med og spilt med synes spillet er helt konge. Faktisk er singleplayer-kampanjen så bra at jeg også har bestemt meg for å gjennomføre den. Singleplayer-kampanjen inneholder intense kamper, sorg, glede og jubel. Alt dette pakket inn spillet slik at man får en variert meny og som gir gnist til å spille og spille og atter spille Battlefield 1.
 

Historien er også i en klasse for seg selv. Gjennom god info om hvert enkelt brett får du følelsen av å være midt i kampens hete og hvordan første verdens krig i virkeligheten føltes ut som. Selv om noen våpen og kjøretøy er litt mer modifiserte enn det som var virkeligheten så gjør det slettes ingenting. Her får man prøve ut våpen som var under utvikling og skal ærlig innrømme at det krever litt å bli god i noen av våpnene. Selvsagt har jeg funnet mine favorittvåpen og spillet for det meste som support og medic. I starten var det flere som mente av variasjonen i våpen og kjøretøy i spillet ville bli dårlig, men det kan jeg skrive under på at det ikke er. I tillegg vil det i Premiumpakkene kommer minst ti nye våpen og det vil komme med flere land som kriget under første verdens krig pluss nye kjøretøy og sist men ikke minst nye brett.
 


 

Grafikken i spillet er fortsatt basert på Frostbite 3, men ser ut til å ha blitt modifisert litt med tanke å få den tilpasset til spillet. Animasjonene, detaljene og brettdesignet er noe av det beste jeg har sett i Battlefield-serien. Alt kan mer eller mindre ødelegges. Man er aldri trygg bak en mur, i en vindmølle, oppe i et fly eller i en gedigen luftballong. Alt kan ødelegges. Alt kan jevnes med jorda.
 

Lydbildet er også helt syk rå og hvor både musikk, stemmeskuespill har gitt meg ståpels til langt oppover ørene. Her har som vanlig DICE gjort en fabelaktig jobb og som sørger for at du kommer i stemning. Faktisk kan jeg ikke si at noe kunne ha blitt gjort bedre. Alt er perfekt i mine ører og sørger for at jeg hele tiden er i alerten om det er kuler eller flammer som hviner rundt meg.
 


 

Alt dette sørger for at Battlefield 1 for meg kommer til å bli et flittig spilt for mitt sitt vedkommende. Mesteparten av spillingen kommer selvsagt til å skje sammen med mine venner i Trønderbataljonen. Jeg håper også på at modusen squad rush kommer med slik at spillet blir enda bedre rustet i eSport-sammenheng. Om også DICE får fikset bugsene i spillet i tillegg sørger for at nye ting dukker opp så vil Battlefield 1 faktisk få enda flere tro “tjenere” slik som meg. Tro det eller ei, Battlefield 1 stjeler for øyeblikket spillere fra Call of Duty-serien og hvor DICE faktisk har klart mesterstykket å utvikle et spill som fanger flere enn noen gang. Skal vi tro utvikleren selv så er Battlefield 1 den beste og største lanseringen noen sinne. Det sier litt. Endelig DICE. Søren meg på tide at dere nå får skikkelig anerkjennelse for et Battlefield-spill. Om du ennå ikke har kjøpt spillet så gjør det. I mine øyne er dette et av de beste spillene i serien og som gir mye god underholdning, stemning om du spiller sammen med noen eller velger å spille alene. 
 

Gjennom denne teksten har jeg også valgt å gi et terningkast og ja, det må bli en meget sterk femmer og nesten på tampen til en svak sekser. I alle fall, terningkast fem er bra det for et Battlefield-spill. Noen bugs er det fortsatt en liten måned etter lanseringen, men vet at det kommer en patch som retter opp ting nå i midten/slutten av november og i desember får vi et gratis brett også. Ikke annet enn å glede seg med andre ord.
 


 


 

#spillmagasinetreview #dice #battlefield1 #electronicarts #ea #spill #spillpappa #gamer #gaming #games #game #youtuber
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top