YES! Endelig DICE og EA, men…

 

Hvem hadde trodd det? I alle fall ikke jeg…selv om det har vært flere ledetråder i diverse Battlefield-spill om en oppfølger til et av mine favorittspill i denne populære serien. Battlefield 2142 er et fantastisk spill som jeg har hatt mye glede av siden det ble lansert i oktober 2006. Faktisk er Battlefield 2142 det spillet jeg har klart å hevde meg mest i hvor jeg blant annet endte opp på en 43. plass i verden av flere hundre tusener med spillere med Park 52 sniperriflen på første plass i Norge med samme våpen. Da skjønner du sikkert godt at jeg for det meste spilte som sniper i Battlefield 2142.

 

 

En annen ting jeg likte svært godt med Battlefield 2142 var brettene som for meg som sniper var råe. Selv om det ble en del camping, så var jeg også mye på farten. Var det noe jeg hatet så var det å få en kniv i strupen etter å ha blitt liggende for lenge på samme plass. Sammen med klanen Trønderbataljonen var jeg også med i diverse ligaer noe jeg syntes var helt konge. En av mine gode egenskaper var å spotte fiender i tillegg til å treffe dem som var en trussel for laget mitt.

 

 

Nå har den svenske utvikleren DICE og utgiveren EA annonsert et helt nytt Battlefield-spill. For å være helt ærlig hadde jeg trodd at det ikke skulle bli en oppfølger til Battlefield 2142, men mer mot Battlefield 4 med et snev av Battlefield: Bad Company magi. I mine øyne er Battlefield: Bad Company 2 det aller beste Battlefield-spillet til dags dato. Makan til herlig spill skal man lete lenge etter. Fantastisk brettdesign, herlig humor (singleplayerdelen) og et godt balansert spill hvor ødeleggelser var i fokus. Alt dette surret det hele sammen til et megafett spill som jeg digget utrolig mye. Også da ble det brukt utrolig mye av min fritid sammen med gjengen i Trønderbataljonen og den svenske klanen Old Gents.

 

 

Det nye spillet fra DICE og EA er Battlefield 2042. Det vil si, det blir moderne krigføring, men ikke supermoderne heller slik vi opplevde i Battlefield 2142. Med at krigen foregår i 2042 får vi “robothunder” og vingedrakter for å kunne glidefly et stykke. I tillegg blir vi lovt at det vil kunne bli opp til 128 spillere på slagmarken samtidig (PC/PS5/Xbox Series X) mens det blir maks 64 spillere i PS4 og Xbox One-utgaven. Det andre jeg legger merke til etter å ha sett traileren er at vi får oppleve tornadoer. Disse vil garantert kludre til planleggingen om man ikke er oppmerksom nok. Da gjelder det å følge med på hva som skjer med omgivelsene. DICE og EA lover også masse ødeleggelser noe som er unikt med siste Battlefield-spillene siden Bad Company (PS3/Xbox). Derfor er jeg spent på hvor mye ødeleggelser vi får oppleve i Battlefield 2042 i forhold til tidligere spill. For med 128 spillere på slagmarken samtidig må det bli problemer med å kunne ødelegge så og si alt slik vi har opplevd i de fleste Battlefield-spillene. Med massive ødeleggelser må man ha dette i mente når man skal legge taktiske slagplaner.

 

 

Hvordan blir det ellers bygd opp for å kunne samle seg som klan og f.eks. spille mot andre klaner. Vil det bli mulig eller blir det kun “møljespilling” med masse spillere? Den biten håper jeg selvsagt på at det vil legges til rette for å møte andre klaner til kamp, sette opp egne slagmarker med mer noe som gjorde de andre Battlefield-spillene unike. En annen ting som jeg bet meg litt i var at Battlefield 2042 ikke kommer til å ha en singleplayerdel. Dette vil for meg blir et stort savn. Er det noe jeg liker svært godt med Battlefield-serien så er det nettopp singleplayerdelen. Gode historier som drar deg med inn i spillets handling og våpentrening. Det som virkelig kjennetegner et godt Battlefield-spill er lagspillingen, samholdet og samarbeidet man kan utrette som spiller. Denne oppskriften har alltid vært det som har fanget meg til skjermen for å spille Battlefield. I disse dager med Battleroyale-moduser over en lav sko, så er jeg ikke helt der. Vil heller oppleve et realt slag på slagmarken med mine venner. Vil heller se at gjennom samarbeid så vinner vi som et lag. Dette er det jeg vil oppleve i det kommende Battlefield 2042. Hva med deg?

 

 

Allerede den 13. juni vil DICE og EA avduke gameplay fra spillet noe som jeg gleder meg sykt mye til. Da vil vi på skikkelig vis få se hvordan spillet spillbarhet på en måte blir. Den 22. juni vil DICE og EA gi oss fans et aldri så lite “kjærlighetsbrev” og hva dette brevet inneholder blir spennende å se. Jeg er spent som bare rakkern på hva Battlefield 2042 kommer til å gi oss spillere. Jeg gleder meg som en liten unge som venter på julenissen til å få vite mer, se mer og lese mer om Battlefield 2042. En ting vet jeg, slik det foreløpig ser ut så kommer jeg nok til å spille Battlefield 2042. Kanskje får jeg oppleve en ny tid som sniper i spillet. Hvem vet? 

 

 

Om du vil vite mer om spillet så er det bare å klikke seg inn på nettsiden til EA.

 

Gleder du deg til Battlefield 2042 eller ville du heller hatt en oppfølger til Bad Company 2?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top