Produktomtale: SureFire Harrier – Nok en gang tatt på senga…

Reklame | SureFire

 

Det er ikke første gangen dette skjer. Faktisk har det skjedd hver gang jeg har fått kloa i et produkt fra SureFire. Selv om jeg har skrevet litt om dette nye gamingmerket så er det nok fortsatt mange av dere som ennå ikke har hørt om SureFire. Med det er det ekstra spennende å kunne dele mine erfaringer med dette merket som har kommet som lyn i fra klar gaminghimmel med det ene gode produktet etter det andre. Det er nesten for godt til å være sant.

 

 

Nå har jeg nok en gang fått gleden av å sette fokus på ett nytt produkt fra SureFire og denne gangen er det nok et gamingheadset som får unngjelde. Gamingheadsetet har fått det klingende navnet Harrier og som er et skikkelig 360 surround USB gamingheadset. Det vil si, det du hører er gjengitt i surroundlyd. Som jeg har skrevet gang etter gang når det kommer til gamingprodukter, så trengs det ikke å finne opp kruttet på nytt igjen for å skape noe bra. En trenger bare å høre på gamere som kommer med gode råd og vips så har man noe som fanger oppmerksomheten. Her har SureFire virkelig gjort jobben og med de produktene jeg har fått gleden av å sjekke ut så har jeg blitt tilfredsstilt.

 

 

Okei, så tilbake til SureFire Harrier som er et surround headset. Det som kjennetegner surround headset er at de skal gjengi lyd hele veien i rundt deg som spiller. Det vil si, du skal kunne høre alt som skjer i rundt deg i omgivelsene du spiller i. Her er det ikke alle merker som klarer seg like godt. Inn i mellom har jeg opplevd at lyden av fiender ikke helt har blitt korrekt gjengitt. Dette har medført i at jeg ikke har klart det jeg har villet i spillet. For meg er nettopp det å kunne høre hvor fienden eller udyret befinner seg som er viktig.

 

 

Lydbildet i Harrier er akkurat slik jeg ville det skulle være. I det siste er det to spill som virkelig har fått kjørt seg hos meg og det er er Battlefield V og sist men ikke minst Sniper Ghost Warrior Contracts 2. I begge spill er det viktig at lydbildet funker. Å høre hvor fienden er betyr svært mye. Da blir det også enklere å legge en slagplan for hvordan du skal klare å utføre oppdraget du har begitt deg på. For ikke så lenge siden testet jeg ut SureFire Skirmish og ble svært overrasket over lydbildet. I Skirmish var bassen veldig rungende. I Harrier er ikke bassen like dyp, men så er resten av lydbildet krystallklart og fint. Det vil si, eksplosjoner høres godt, skudd høres  og fiendens føtter høres om de er i bevegelse. Så klar lyd som det er i Harrier er det en liten stund siden jeg har hørt. Spesielt imponert er jeg hvordan lyden er fordelt i headsetet i forhold til omgivelser i spill. Her finner du virkelig styrken til Harrier. En liten smule dypere bass og jeg hadde vært skikkelig frelst.

 

 

Designet er også i tråd hva man finner på andre headset. Kule øreklokker med millionvis av farger skinner mot de som ser deg med headsetet fra SureFire. Bøylen er akkurat perfekt lagd slik at den ikke presser på hodet. I tillegg er øreklokkene perfekt store slik at de dekker mine ører godt. Dette har mye å si for meg spesielt når jeg kan sitte noen timer å spille. Har opplevd headset som har gitt “svette” ører og hvor det har presset på hode og ører slik at man har blitt sliten av å spille med headsetet. På begge øreklokkene finner du også logoen til SureFire som lyser i alle regnbuens farger.

 

 

På headsetet finner du ikke noen knapper, men på ledningen. Her har SureFire sørget for at vi har full kontroll på volum, fargeintervaller og til slutt har du muligheten til å mute mikrofonen om det skulle trengs. Kunne også ha tenkt meg et aldri så lite lys enten på mikrofonen eller bryteren slik at man har sett om mikrofonen virkelig er mutet. Fleste headset har denne muligheten. Videre er mikrofonen dekket av tøy slik at støy utenfra ikke like lett fanges opp. Det er heller ikke problem og bevege på mikrofonen slik at den står i den retningen du vil. For å teste ut mikrofonen har jeg snakket i programmer som Discord, Skype, Messenger og til slutt TeamSpeak. Kompisene mine hørte meg svært godt. Loud and clear. Når jeg spiller med mine venner er det viktig at de hører meg og det jeg bedriver i f.eks. spill som Battlefield. Da kjemper vi om samme mål og viktig at vi hører hverandre på slagmarken når det høljer ned med granater og missiler.

 

 

I enden av ledningen finner du en USB-plugg. Det vil si, du kun kan bruke headsetet der hvor du har USB-utganger. Dette snevrer litt muligheten til å bruke headsetet på f.eks. mobil, nettbrett, konsoller m.m. Til PC så fungerer headsetet perfekt. Hva om dere hadde lagt il en overgang slik at man selv kunne ha valgt hvilken plattform man kunne bruke headsetet. Da hadde Harrier fått enda flere bruksområder.

 

 

Videre er jeg meget så godt fornøyd med SureFire Harrier og som har gitt meg og dama mi svært mye. Begge vi to spiller spill og koser oss fremfor skjermene våre. HER er dama mi sine opplevelser av Harrier-headsetet. Hun synes dette er et av de beste headsetene hun har spilt med. Jeg er enig i at dette er et knakende godt headset og som virkelig fortjener å bli oppdaget av gamere verden rundt. SureFire har virkelig tatt steget opp og utfordrer de kjente merkene som SteelSeries, HyperX, Logitech, Creative, Roccat, Razer, Skullcandy med flere. SureFire har virkelig noe på gang her med sine nye produkter. Dette lover virkelig godt med tanke på hva de i tiden fremover kan finne på med flere produkter for oss kresne gamere.

 

 

SureFire Harrier gir utrolig mye av seg og sørger for mange gode opplevelser fremfor skjermen. Om du hører på musikk, ser film eller spiller spill. Her får du det du måtte ønske. Til å være et headset i den billige skalaen så kan jeg ikke annet enn å ta av meg hatten. Her får du sykt mye for pengene. Om du vurderer å kjøpe deg et nytt headset, prøv SureFire Harrier eller Skirmish for den saks skyld. Det vil du ikke angre på. Tro meg. Nå gleder jeg meg til å se hva SureFire videre kommer med av spillprodukter. Uansett, SureFire har kommet opp som en utfordrer hvor virkelig da andre må passe seg for. Fremtiden ser lysende ut for SureFire noe jeg gleder meg stort på deres vegne.

 

 

Vil du vite mer om SureFire Harrier, så gå inn på nettsiden til produktet.

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top