Heldig som f…


 

…eller var jeg det. Søren meg ikke sikker selv, men i alle fall…jeg fikk rett med tanke på at vi på julaften skulle ha snø. På lillejulaften kom julesnøen her på Snåsa og det lavet ned. Store snøfiller fylte luften og gjorde bakken fin og hvit. For et par uker tilbake fikk jeg spørsmål fra Snåsningen om hvordan været ville bli på julaften og da spådde jeg snø for jeg så tendensen i været ville sørge for det. Desember har vært ufattelig variert med snø, regn og et jojovær jeg ikke har opplevd maken til på flere år. Værgudene har jommen meg ikke klart å bestemme seg. 
 

Så nå sitter jeg her og tenker på at jeg kan våge meg på Coop Prix på tirsdagen. For jeg fikk rett i spådommen om snø på julaften og ja, skal innrømme at den satt langt inne og har aldri vært så usikker på spådommen om været som i år. Julen ellers vil være preget av veldig ustabilitet og vi må regne med at den fine julesnøen vi har fått kommer til å forsvinne. For utover romjulen vil det bli en god del regn, men også små perioder med snø. Dessverre blir det mer regn enn snø slik at snøen vil forsvinne. Snø blir det ikke skikkelig av før på nyåret her på Snåsa.
 

Januar ser heldigvis litt mer stabil ut med mer vinterlige temperaturer og selvsagt også mer påfyll av snø, men vi skal også huske på at det er så lite som skal til for at vi på nytt vil få inn ustabil luft fra vest og da er det på’n igjen med mildt drittvær. Klarer bare jetstrømmen å holde seg sør for oss så er vi sikret med stabile vinterlige temperaturer og det er nettopp det jeg nå ser tendensen til at vil skje. 
 

Nyttårsaften kommer til å bli en fuktig opplevelse på mange måte, men også værmessig. Det kommer til å være lite eller ingen snø og en god del nedbør. Så om du skal feire med kraftige rakettbatterier så vær forsiktig slik at disse står fjellstøtt før du tenner på. Lite snø gjør at det blir litt verre å sette dem bedre fast på bakken. 
 

Med det vil jeg som værspåmann ønske dere alle fortsatt en riktig god jul. Kos dere godt alle sammen og nyt det julen har å by på. 
 

#værogvind #været #værspåmann #vær #jul #snø #spådom 
 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top