Spill vi kan forvente oss til releasen av Nintendo Switch


 

Nå nærmer det seg release av Nintendos kommende og meget spennende konsoll Switch. Den 3. mars er dagen det skjer og mange har for lengst merket av denne datoen si spillkalenderen sin. Selv har jeg gjort det og gleder meg sykt mye til denne nye konsollen som jeg har store forventninger til. Nintendo har for meg og min familie betydd utrolig mye. Spesielt Wii og Wii U har samlet familien min fremfor skjermen med den beste underholdningen man kan tenke seg.
 

Jeg blir titt og ofte spurt om hvilken konsoll jeg anbefaler til barnefamilier og da har jeg som oftest valgt Wii U. Årsak til dette er muligheten til å kunne spille opp til fem personer samtidig og den egenskapen har ikke de andre konsollene fra Microsoft og Sony. Derfor har jeg vært mer på hugget med mine anbefalinger av Wii U til denne gruppen.
 

En ting som ikke Nintendo klarte å sørge for og det var et hav av spill til Wii U. Flere av de store tredjeparts utviklerne av spill støttet ikke Wii U og dermed var det stort sett kun Nintendo selv som lanserte spill til konsollen. Flere av de andre store spillutviklerne backet ut slik som Electronic Arts og Ubisoft. Det endte med et heller middelmådig antall spill ute til Wii U. De spill som Nintendo kom med var stort sett i ypperste klasse og sørget for mye god underholdning.
 

Med dette i tankene så har jeg store forventninger til Nintendo Switch og hva vi får presentert. Jeg håper også på å kunne ta med meg en Nintendo Switch på mine kommende foredrag Spill er sunt og hvor alle de som kommer får sjansen til å teste og slå labbene i den nye konsollen. Det er viktig at man selv ser hvordan den funker og hvordan den kan treffe familien med god digital underholdning. 
 

 

tilbake til hvilke spill som kommer til å være tilgjengelige når konsollen lanseres og ja, antallet er ikke imponerende, men det er et spill jeg gleder meg sykt mye til lanseringen og det er Bomberman R. Dette spillet ser helt sykt bra ut og en av de aller beste minner kommer fra spillingen av Bomberman på Amiga 500 sammen med mine venner. Her er en liten liste over spill som hittil delvis er annonsert for Nintendo Switch.
 

3. mars 2017:
1-2-Switch
Just Dance 2017
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Skylanders: Imaginators
Super Bomberman R
Mars 2017
Fast RMX
Has-Been Heroes
I Am Setsuna
Snipperclips

Første kvartal 2017:
Cube Life: Island Survival HD

28. april 2017:
Mario Kart 8 Deluxe

Mai 2017:
Rime

Andre kvartal 2017:
Arms
The Binding of Isaac: Afterbirth+
Disgaea 5 Complete
Lego City Undercover
Puyo Puyo Tetris
Redout
Sonic Mania
Splatoon 2

Andre halvår 2017:
NBA 2K18
The Elder Scrolls V: Skyrim
Fire Emblem Warriors
Project Sonic 2017
Super Mario Odyssey
Dungeon of Zaar
Untitled FIFA game
Minecraft: Switch Edition
Monster Boy and the Cursed Kingdom
No More Heroes
Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence
Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas
Shovel Knight
Steep
Tank It!
Wonder Boy: The Dragon’s Trap
Xenoblade Chronicles 2
Yooka-Laylee

Ikke annonsert eller senere releasedato:
The Sacred Hero
Arcade Archives
Unknown BlazBlue title
Constructor HD
Dragon Ball Xenoverse 2
Dragon Quest X
Dragon Quest XI
Dragon Quest Heroes I & II
Farming Simulator 18
Minecraft: Story Mode – The Complete Adventure
New Frontier Days: Founding Pioneers
Untitled Pokémon game
Project Octopath Traveler (tentative)
Rayman Legends: Definitive Edition
Riverside
Romance of the Three Kingdoms XIII
Seasons of Heaven
Spelunker World
Stardew Valley
State of Mind
SteamWorld Project 2017 (tentative)
Sunu Ikkibu: Din Nahu
Syberia III
Untitled Taiko Drum Master game
Untitled Tales game
Ultra Street Fighter II: The Final Challengers
Shin Megami Tensei: Brand New Title

 

denne listen finner vi mange spennende spill og som jeg selv gleder meg. Spesielt Mario Kart 8 Deluxe, Bomberman R og sist men ikke minst Super Mario Odyssey. Disse tre spillene gleder jeg sykt mye til og som jeg er bra sikker på kommer til å underholde meg, min (kommende) familie pluss venner og bekjente som kommer innom. Dette skal bli helt sykt moro og ikke annet enn å glede seg stort.
 

Hvilke spill gleder du deg til på denne listen? Skal du kjøpe deg Nintendo Switch?
 

5kcdRBHM7kM

#nintendoswitch #nintendo #spill #gamer #gaming #games #game 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

7 thoughts on “Spill vi kan forvente oss til releasen av Nintendo Switch

  1. hehe Bomberman, broren min og jeg spilte det hele dager før når vi har vært barna 🙂
    hva tror du om, vil du kjøpe switch?

  2. milan: Klassisk spill det ja og nå gleder jeg meg stort til Super Bomberman R. Ser i alle fall bra ut 🙂

    Ikke umulig det blir Switch på meg og som jeg blant annet blir å ta med på mine foredrag 🙂 Enn du? Skal du ha Switch?

  3. med tanke at nintendo har vært min først konsollen, og med tanke at jeg liker veldig mye noen få spill av nintendo, det er mulig at jeg vil kjøpe men helt sikker ikke i begynnelsen av salget

  4. Blir nok selv å vente litt med Switch, Mario Kart 8 Deluxe er ikke så kjempe hype, hva inneholder egentli Deluxe edition som du ikke får med Mario Kart 8?
    Bomberman er jo noe å glede seg til da, har ikke hørt noe fra det på en stund.
    Men etter Wii U ser dette ut som en stress release med omtrent samme tittler som har fått en Remake osv, nei jeg som en hau andre fans sitter nok bare å venter på Legion TD 2 på steam, HYPE!

  5. Maria og Jørn: Switch ser helt fantastisk ut og jeg gleder meg stort til konsollen kommer ut 🙂 Det skal bli helt rått 🙂 Elsker Mario Kart 8 på Wii U og har mange, mange timer med spilling sammen med barna der 🙂

    Bomberman til Amiga er noe av det beste jeg har spilt og har mange gode minner fra det spillet så jeg gleder meg stort til spillet kommer til Switch 🙂

    Vil nok komme masse spill til Switch etter hvert og håper inderlig den får mer oppmerksomhet fra spillutviklere enn det Wii U fikk.

    Blir spennende å se hva som skjer med Switch og selv vil jeg fronte den i mine kanaler og ha den med på mine foredrag når den tid kommer 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top