Anmeldelse: Super Bomberman R

Denne helgen har jeg hatt barna over til meg og det har vært helt fantastisk. De betyr mer enn noe annet og ja, vi har gamet en god del i tillegg til andre artige aktiviteter. Barna er de beste som finnes her på denne jord pluss kjæresten min selvsagt da. I helgen har det altså blitt en del gaming og er det noe jeg synes er kvalitetstid med barna så er det nettopp det å game med dem. Det er så kult og hvor vi alle storkoser oss.

For ikke så alt for lenge siden fikk jeg tilsendt en Nintendo Switch og selvsagt var det stor ståhei her i min lille familie. Barna jublet og det ble selvsagt spilt masse på den og utforsket hvilke muligheter som ligger til rette på den.

Et av spillene som virkelig har fått kjørt seg godt helt siden Switch dukket opp hos meg er Super Bomberman R. Jeg ønsket meg det spillet på bakgrunn av at jeg elsket Bomberman på Amiga for en god del år siden. Da samlet jeg mange av mine venner fremfor skjermen og hvor vi kjempet mot hverandre. For å si det slik, det ble en god del gaming både dag, kveld og natt, inn i mellom til min mors store irritasjon. Spesielt når jeg hadde rom like under mine foreldres soverom.

Nå er altså Super Bomberman R her og jeg og barna med venner har spilt og spilt dette spillet mye. Det er så kult og spesielt med at man faktisk kan spille hele 8 personer mot hverandre. Det er helt fantastisk og snakk om sosial gaming.

Okei, i spillet finnes dere flere moduser. Den første modusen som jeg har spilt en del er Story-moden. Det vil si det er en historie på en måte. Skal kanskje ikke skryte all verden av historien, men brettene er varierte og gir meg mer enn nok utfordringer for å si det mildt. Har blitt en del bannskap når jeg alene har sittet og spilt spesielt når jeg har bæsjet på leggen stengt meg inne med mine egne bomber. Da har bannskapsordene virkelig haglet godt. Brettoppbygningen i spillet er bra og gir stor utfordring for de fleste.

Den andre artige modusen er uten tvil multiplayer og her kan du virkelig slå ut fletta og selv bestemme hvordan du vil brettene skal være og hvor mange spillere du vil ha med. Jeg er så heldig at opptil fire personer kan spille sammen og det gjør at jeg og barna pluss en venn kan spille sammen noe som helt perfekt.

Snakk om innlevelse fra barna og spesielt når jeg i tillegg gir dem full kontroll slik at de kan bestemme alt i spillet. Er det noe som er moro å se så er det nettopp den gleden av å være en del av gamingen sammen med barna. De blomstrer når jeg spiller sammen med dem og jeg ser hele tiden hvordan de vokser med gamingen, hvordan de får et godt og sunt liv med gaming i oppveksten.

Super Bomberman R gir oss altså utrolig mye god underholdning og spillet krever at vi som er med tenker veeeeldig så taktisk. For målet er jo å bombe hverandre ut av brettet. Det vil si, vi legger fra oss bomber og da må motstanderen komme seg unna slik at han eller hun ikke blir truffet av flammene etter at bomben har eksplodert. På brettene finnes murer som man kan gjemme seg bak om det skulle bli for varmt rundt ørene, men når en bombe eksplodere så tar den med seg muren og neste gang har du ikke noen mur å gjemme deg bak. Da gjelder det å tenke smart å komme seg unna bombene som går av i tur og orden så flammespruten står.

I tillegg gjemmer det seg bonuser rundt omkring i veggene som du sprenger, men du må også være forsiktig for det er ikke alt som dukker opp som er bra. Derfor må man være ekstra påpasselig å følge med på det som skjer. Med alt dette blir Super Bomberman R ekstra moro og spille sammen med mine barn og for ikke å glemme venner av barna som er på besøk.

Lyden og musikken i spillet er kanskje ikke det som drar opp spillets terningkast for meg og barna, men variasjonen samt det å kunne spillet opp til 8 samtidig. Det er helt fantastisk og vi har ikke opplevd et spill hvor man kan gjøre det. Super Bomberman R tar det sosiale med gamingen til et helt annet nivå enn det jeg er vant med og spesielt hvor man kan spille på samme skjerm. Nok en gang så gir Nintendo og Konami oss muligheten til å spille som en familie og hvor vi mange kan kose oss fremfor skjermen.

I påsken har barna mine sagt at de mer enn gjerne vil spille Super Bomberman R og jeg skal selvsagt bli med på det og da også med mine bonusbarn som jeg gleder meg til å dele disse opplevelsene med. Det skal bli en meget underholdende påske med blant annet Nintendo Switch og Super Bomberman.

Når jeg nå skriver denne anmeldelsen så skriver jeg også med en viss patrioisme på bakgrunn av at jeg er stor fan av Bomberman og nå når Nintendo Switch gir deg muligheten til å spille så mange samtidig, så er jeg i syvende himmel. For meg og min familie så betyr Super Bomberman R en god del og spesielt med at spillet samler oss som en familie fremfor skjermen. Det betyr enormt mye for meg.

Om du er på utkikk etter en konsoll eller et godt spill for familien din og hvor du ønsker at alle sammen kan være med å spille samtidig, så er Nintendo Switch og Super Bomberman R et godt valg. Jeg er så glad for å få opplevd dette og spesielt sammen med mine barn. Det er ikke noe som er så godt som det.

Vil du vite mer om spillet så klikk deg inn på den offisielle nettsiden.

f98ZwgzYyig

#spillmagasinetreview #superbombermanr #nintendoswitch #anmeldelse #spill #gamer #games #game #gaming #familiespill #spillersunt