Ta kontrollen over ditt eget fiskefartøy


 

Er det et spill jeg gleder meg sykt mye til så er det Fishing: Barents Sea som lanseres til PC i løpet av året. Lenge har jeg som landkrabbe drømt om å dra ut på lopphavet og fiske torsk, hyse, sei, skrei og andre fiskeslag som finnes i havet. Om du tror jeg er redd for bølger og høy sjø så er det bare å tro om igjen. Jeg har aldri blitt sjøsyk uansett hvor høye bølgene har vært og storkoser meg på havet om båten sjangler opp og ned bølgene.
 

Okei, det er vel kanskje litt vel drastisk og sammenligne med mine turer ut på sjøen med spillet Fishing: Barnets Sea, men det jeg ville frem til var at jeg er stor fan av havet og spesielt fiske på havet. Det er moro det. Har du hørt om Misc Games? Dette er utvikleren som blant annet står bak dette kommende spillet. De har selvsagt fått med store “fisker” på laget og kan nå skilte med å ha med seg SCANMAR, som er et stort selskap innen fiskeindustrien. I tillegg har gjengen fått med seg den kjente utgiveren Astragon som blant annet står bak spillserien Farming Simulator. 
 


 

I dag har jeg den glede å kunne presentere en helt ny video fra det kommende Fishing: Barents Sea som altså lanseres i løpet av året til PC og dette i sammenheng med fiskemessen SKIPPER EXPO som går av stabelen i Aberdeen i disse tider. Her får vi blant annet se hvordan en stor tråler arbeider på havet og hvordan trålens til en viss grad jobber med å å opp havets rikdom. Dette ser rett og slett herlig ut.
 

ammen med den årlige SKIPPER EXPO i Aberdeen har mine venner i Misc Games sammen med Astragon sendt ut en pressemelding rundt dette og her er noen ord som jeg tror vil fange din oppmerksomhet. Den fanget i alle fall min;
I denne traileren viser vi for første gang frem noe av utstyret som vi simulerer, fra vår samarbeidspartner SCANMAR pakket inn i den vakre nord-norske kystlinjen.

Bruk en lavfrekvent sonar med en rekkevidde på opptil to kilometer for å finne fisk, denne noe som vil hjelpe deg med å finne ut nøyaktig sjødybden av de shoals du er ute etter​. Utstyrt med disse høyteknologiske sonarene trenger du kun å finne riktig posisjon og optimal dybde for å sette ut trålen. For å kunne få den perfekte fangsten er hastigheten meget viktig å ta hensyn til, da dette påvirker åpningen av trålposen. SCANMAR er pionéren innen fangstkontrollsystemer som hjelper fiskere til å øke effektiviteten og økonomisk gevinst. Disse systemene er også tilgjengelige for deg i spillet for å bedre fangsten, slik at du får mest mulig ut av dine fisketurer.

Fishing: Barents Sea lar deg ta kontrollen over ditt eget fiskefartøy for å utforske de enorme områdene i Barentshavet for de beste fiskeområdene.  
 


 

Med andre ord, vi har søren meg litt å glede oss til og spesielt det å kunne få oppleve livet som fisker. Vi starter med en liten sjark og jobber oss opp til å bli store på havet med en gedigen tråler, mannskap og alt som hører med. 
 


 

Gleder du deg til dette spillet og hva gleder du deg mest til? Nedenfor ser du den nyeste videoen fra Fishing: Barents Sea.
 

4LM-yrFBwD0

#fishingbarentssea #miscgames #astrogon #trailer #gamer #games #game #gaming #spill

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Ta kontrollen over ditt eget fiskefartøy

  1. Må da si det er bedre og være yrkesfisker in real life, enn på ett spill 🙂 vi har verdens beste kontor og verdens beste utsikt fra kontoret

  2. Fiskern: Hehe, det tror jeg så definitivt på 🙂 Du har en herlig jobb med mye varierte opplevelser 🙂 Men skal ærlig innrømme å si at jeg gleder meg til å se hvordan spillet blir og hvordan den fanger magien bak det å være en fisker 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top