Dere har all grunn til å være stolte Misc Games!


 

Det er ikke hver dag at et norsk spill blir lansert, men i dag skjer det. Det er ingen ringere enn Misc Games som endelig kan motta all den applaus de kan få. I dag, 7. februar har nemlig Fishing: Barents Sea blitt lansert til PC og vi kan ikke annet enn å juble. Selv har jeg fulgt med spillets utvikling helt siden det ble annonsert og frem til i dag selv om jeg den siste tiden ikke har vært altfor aktiv her på bloggen min. 
 

Fiskespillsimulatorer vokser ikke på tre og når først en norsk utvikler kaster seg på lasset og utvikler et slikt spill så må det få stor oppmerksomhet. Helt siden jeg begynte å skrive om spillet og frem til i dag har interessen for det vokst markant. Gjennom denne lange ventetiden har jeg fått mange spørsmål om når spillet skulle dukke opp. Endelig er dagen her og hvor alle kan spille Fishing: Barents Sea.
 


 

Gjennom denne tiden har utvikleren Misc Games kjørt en rekke betatester og hvor vi har fått prøvd oss som digitale fiskemenn på det store hav. For hver gang har vi fått oppleve hvordan spillet har blitt skruvd sammen bit for bit og nå i dag fremstår som et godt spill. Det unike med spillet er hvordan historien binder deg sammen og hvordan du fisk for fisk, båt for båt gir deg en unik opplevelse på det åpne havet utenfor Hammerfest og hvor været så til det grader spiller inn. Høy sjø gjør fiskingen mer slitsom og utfordrende. Det gjelder å lære seg hvordan båten jobber mot bølgene og havet. Det gjelder å følge godt med og legge seg inntil bøyene hvor fiskelinen ligger slik at man får hanket inn fangsten. 
 

Grafikken i spillet er helt fantastisk med detaljer som får deg til å føle som om du er ute i sjarken eller tråleren din. Se skipet skinne og hvor nordlyset danser over himmelen er helt vidunderlig. Bygg deg opp sakte men sikkert og sørg for at du håver inn penger som bare det og som igjen brukes på å oppgradere båten m.m. 
 


 

Endelig er dagen her og hvor vi alle hobbyfiskere kan oppleve hvordan fiske på det åpent hav oppleves. Stemningen i spillet er helt enorm og det er så man mister pusten i perioder over hvordan spillet fanger deg. 
 

Om du ennå ikke har har bestemt deg så kan det hende du gjør det nå med å se på bildene og sist men ikke minst releasetraileren. Selv min tid er knapp og hvor det er mye annet som skjer så SKAL jeg finne litt tid til Fishing: Barents Sea. Loppehavet frister noe så enormt og nå skal jeg se at min lille sjark snart blir byttet ut mot en gedigen tråler som fanger fisk til de store gullmedaljer. 
 


 

Blir du fristet? Håper inderlig det. 
 

aQjOebmf2ug
 

 

 

#fishingbarentssea #miscgames #fiskespill #spill #gamer #gaming #games #game #norskspill 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top