Trådløs glede meg Logitech G613


 

*Reklame*
 

Om jeg skulle telle alle de tastaturer jeg har brukt i gamingseansen min opp igjennom årene så er det søren meg mange. For å være helt ærlig så har jeg ikke tall på hvor mange jeg har hatt gleden av å bruke, men like spent er jeg når nye tastaturer finner veien til meg.
 

En stor produsent av tastaturer er uten tvil Logitech og de har opp igjennom årenes løp sendt ut mange tastaturer, store som små og med masse brukerfunksjoner. Jeg har heller ikke tall på hvor mange tastaturer jeg har testet fra Logitech, men kjennetegnet med de jeg har vært så heldig å få spilt med har vist å være gode, noen til dels meget gode. Logitech er nøye med kvaliteten sin og det har gjort til at de er en av markedslederne innenfor tastaturer.
 

Det viktigste med et tastatur for meg er brukervennligheten og om det passer godt til å spille med. Jeg er også blitt avhengig av lys i tastaturet for der jeg sitter er det ikke alltid like mye lys. I dagens gamingtastaturer finnes det all verdens av farger og lyskombinasjoner, men når det kommer til dette tastaturet så er det ikke så mye lys å skryte av. Tror nok mye av årsaken til mangelen av lys kommer av at G613 er trådløst. Det vil si, det støtter Bluetooth samt at du gjennom en liten USB-stick får du signaler frem fra tastaturet og til PCen.
 



 

De trådløse produktene i dag holder høy kvalitet og det kan jeg med hånden på hjertet si at dette tastaturet fra Logitech gjør til gangs. Gjennom utallige timer med skriving, gaming og surfing så har jeg ikke byttet de to AA-batteriene som holder liv i tastaturet. I tillegg er det ikke bare meg som bruker G613, men også resten av familien. Da blir det fort litt vanskelig å kunne måle tiden hvor lenge batteriene holder, men ja, de holder timer etter timer noe jeg er svært godt fornøyd med.
 

Hva skjuler seg forresten bak tastene? Jo, her har Logitech klasket til med deres unike mekaniske Romer-G teknologi og som sørger for at man kan trykke på tastene lenge uten at bryterne slutter og fungerer. Denne teknologien sørger for at kvaliteten blir formidabel noe som også er bra med tanke på at vi er flere som bruker tastaturet. Gjennom deres Lightspeed-teknologi sørger denne for at den trådløse biten forholder seg på lynraske 1 ms rapporthastighet. Det er kjapt det og som gjør at du ikke under noen omstendigheter får problemer med å spille spill som f.eks. Battlefield 1, Call of Duty: WWII hvor du må ha kjappe reaksjoner om du skal overleve.
 

Med Bluetooth-teknologien kunne jeg koble til tastaturet til mobilen og gjennom den skrive meldinger m.m. Dette funket helt fantastisk og gud så fort det gikk å skrive lange samtaler med mine venner. Helt fantastisk. Hvis man skal ha litt mer spesielle smileyer så måtte jeg inn på telefonen å legge inn, men er det kun tekst jeg skal skrive så funker G613 perfekt.
 


 

På venstre side av tastaturet finner seks programmerbare taster til gaming din. Med disse tastene og den overlegne Lightspeed-teknologien så er det ikke noe problem å bruke dette tastaturet i f.eks. esport-sammenheng. Du trenger ikke å være redd for at tastaturet lagger og ikke reagerer med en gang.
 

På papiret lover Logitech at tastaturets batterilevetid skal ligge på rundt 18 måneders flittig bruk og når batteriene begynner å miste sin glød vil du bli varslet via LED-statuslampen på at det er på tide å finne frem nye batterier. Tenk, 18 måneders bruk er jo søren meg lang tid og om dette stemmer så blir jeg mektig imponert over hva Logitech klarer å skvise ut av batteriene.
 

Designmessig er G613 veldig likt de andre tastaturene som finnes på markedet. Kun lysene som mangler og som jeg mer enn gjerne kunne ha tenkt med. Hadde ikke treng all verdens av farger, men om det f.eks. hadde en enkel lysfarge så ville de ha vært bra. Hvit bakgrunnsbelysning hadde dermed ikke vært å forakte. Da ville G613 ha vært perfekt og hatt med på dataparty. Videre har tastaturet en håndleddsstøtte og helt på høyre side sitter medietastene. Like over Printscrn, scroll lock og pause/brak-tastene så sitter knappen for nettverk og bluetooth. Så med dette er G613 veldig likt det man har sett før og ikke noen direkte overraskelser.
 

Selvsagt har tastaturet blitt testet ut med spilling og de spill som har fått kjørt seg på det er Battlefield 1, Call of Duty: WWII, Cities Skylines, Fishing: Barents Sea og Pinball FX3. Flere av disse spillene krever gode reaksjoner og det kan jeg med en gang si at dette tastaturet passer perfekt til disse spillene. Opplevde ikke en eneste lagg. Rett og slett, G613 har gitt meg skikkelig trådløs glede med gaming.
 

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med dette tastaturet som ikke bare gir meg muligheten å ha det i fanget, men det funker også like godt til å skrive med på mobilen. Det gjør at jeg ikke lengre kan kalles for treiging når det kommer til å skrive meldinger på mobilen. Den biten går meget, meget fort nå. Logitech har som du sikkert skjønner ikke oppfunnet kruttet på nytt når det kommer til design, men batteriholdbarheten er meget, meget god. Kvaliteten er veldig bra og hvor G613 tåler utrolig mange tastetrykk før det gir opp.
 

Om du vil vite mer så kan du gå inn på nettsiden til Logitech.
 

Om du vurderer et trådløst gamingtastatur så for guds skyld vurder dette. Logitech har på nytt klart å få meg begeistret og kvaliteten er i ypperste klasse. Anbefales!
 

-lfetU5qP4c
 
6-4j9mLAnag

#logitech #g613 #gaming #gamer #games #game #spill #gamingutstyr #spillutstyr #tastatur

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top