Endelig kommer fornøyelsesparker i Cities Skylines


 

Et spill som jeg har viet en god del av min dyrebare fritid til er Cities Skylines utviklet av finske Colossal Order. Med bakgrunn fra SimCity har jeg alltid likt slike bybyggespill og har brukt på tusenvis av timer av mitt liv til denne sjangeren. SimCity-serien fra Maxis har lenge vært min favoritt spillserie, men da de lanserte det nye SimCity i 2013 og så fikk pipen min en annen låt. De klarte på den mest forunderlige måten å ødelegge magien som har vært med siden det aller første spillet i serien. SimCity 2013 var for mange en katastrofe og spesielt med tanke på begrensningene som var lagt opp i spillet med knøttsmå områder å bygge på. I tillegg var moddingen i spillet snevert som få og man fikk lite av moddede bygninger, kjøretøy m.m. 
 


 

Cities Skylines så dagens lys den 10. mars 2015 og undertegnede ble fort oppmerksom på at dette spillet ville bli en ny tidstyv. Frem til i dag har jeg brukt flere hundre timer på spillet og har bygd den ene metropolen etter den andre. Det Simcity 2013 manglet hadde Cities Skylines med. Store områder, massivt med moddemuligheter og sist men ikke minst en enorm variasjon med tilleggspakker som har ramlet ut fra utvikleren Colossal Order i tur og orden. 
 


 

Nå er den finske gjengen snart på tur med en helt ny tilleggspakke og det er noe jeg har gått og ventet på lenge. Veldig lenge. Faktisk har jeg kommet med forslaget til utvikleren mange, mange ganger og endelig kommer det jeg har ventet på. I alle fall slik det ser ut i videoform og på bilder. Den 24. mai åpnes nemlig muligheten til å bygge diverse parker i Cities Skylines. Alt fra dyreparker til fornøyelsesparker vil man kunne smykke sin metropolis med. Gud som jeg gleder meg. Det kommer til bli helt fantastisk og spesielt det å kunne modifisere og bygge fornøyelsesparker. Det blir så kult det at jeg ikke har ord. 
 


 

Med i pakken kommer en skokk med nye bygninger, deler til park og friluftsliv, ting til naturreservater, berg og dalbaner, karuseller pluss en rekke annet snacks. Her vil det som vanlig bli opp til deg å bruke fantasien og hvordan du vil det skal se ut. En annen ting som jeg gleder meg sykt mye til er muligheten til å bygge bygninger og andre kreasjoner utenfor veinettverket. Tenk deg å kunne bygge en hytte ved siden av en sti. Det vil jo se helt rått ut og spesielt om man i tillegg får satt opp et hyttefelt med kun stier som ankomstmuligheter. 
 


 

Prislappen på tilleggspakken som har fått navnet Parkliv ligger på rundt hundrelappen, men for de av dere som ikke vil bruke penger på dette, så vil det også kommer gratis oppdateringer samt med nye muligheter for turisme. Med andre ord, ikke annet enn å glede seg og det kan du tro jeg gjør. Tilleggspakken lanseres på Steam den 24. mai og det er søren meg ikke mange dagene igjen til. 
 


 

Har du kjøpt denne tilleggspakken eller kommer du til å gjøre det? Liker du bybyggespill? 
 

1My4hXYVXR4

#citiesskylines #colossalorder #parkliv #tilleggspakke #spill #gamer #gaming #game #games

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Endelig kommer fornøyelsesparker i Cities Skylines

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top