Den perfekte julegaven!

 

Å gi julegave til hverandre som par er søren meg ikke enkelt alle ganger. Ting og tang har en så mye av. Da tenkte jeg og dama mi at vi skulle gjøre det litt annerledes i år. Hva er vel ikke mer “romantisk” enn å gi seg selv opplevelser i julegave. Dama mi har alltid kunne tenkt seg og dratt på julekonserten til DDE noe jeg selv har hatt en drøm om.

 

 

Etter litt snakk om den drømmen, bestemte vi oss for å gi hverandre en julegave med å dra på julekonsert med DDE. Mange vil nok si at det var da ikke all verden til julegave. Disse skulle bare vite de. På tirsdags ettermiddag dro vi spent innover til Trondheim. Vi har hørt så mye bra om konserten og at man virkelig får julestemning av den. Konserten ble arrangert i Sal B i Olavshallen. Dette er min andre gang jeg er i Olavshallen og slettes ikke kjent der. Vi så oss litt i rundt og etter litt om og men fant vi frem til hvor vi måtte gå for å komme oss til Sal B.

 

 

Vi hadde plass nr. 18 og 19 på fremste rad. Da dama mi bestilte billettene fant hun ut at det kunne være godt å sitte på fremste rad. For å si det slik, vi satt så langt frem at vi nærmest kunne ta på Bjarne Brøndbo & Co. Føltes nesten ut som om vi satt på scenekanten. Spøkte litt med at vi sikkert kom til å kjenne svettlunkten av Bjarne, men det gjorde vi ikke…hehe.

 

 

Vi kom i god tid før forestillingen og salen fyltes på etter hvert som minuttene skred frem mot forestillingens start. Til slutt var det så og si helt fullt i Sal B. Plutselig går sceneteppe opp og der stod DDE i flotte julete omgivelser. Alt var fantastisk både lyssettingen, proppsene med alt som sørger for at man får julestemning. Snekrede “små hus” skapte en skikkelig julestemning. Logoen som hang over scenen var også lagd av tre. Alt lå til rette for en meget innholdsrik kveld med DDE på scenen.

 

 

De klassiske julelåtene fra DDE kom som perler på en snor. Skal innrømme at det ble en del allsang med disse nydelige julelåtene til DDE. Bjarne er kjent for mange spillopper og med seg hadde han resten av gjengen også. Her fikk vi oppleve en rekke humoristiske innslag mellom de klassiske låtene som fikk sørget for flere latterbrøl fra de fremmøtte. Av låter som ble spilt kan jeg nevne God jul god jul god jul, Ho ho ho sa nissen, verdens finaste stjernegut, Jula gir mæ så mang fina drømma, Jul’kortet, Shanty for sjømannskjerka og sist men ikke minst kronen på verket hvor Eskil Brøndbo sang O helga natt. Gud bedre for en stemme. Sammen med seg hadde DDE både mannskor fra Namsos, barnekor fra Hommelvika og sist men ikke minst musikere fra Trondheim Filharmoniske. Alt dette til sammen ga oss en opplevelse som jeg sent vil glemme sammen med dama mi. Snakk om å bli satt ut. Kan innrømme at jeg flere ganger hadde klump i halsen på grunn av det fin og flotte med konserten. Lyssettingen var også helt fantastisk. Her skal arrangøren virkelig ha ros for et meget godt lysopplegg noe du blant annet kan se av bildene.

 

 

Konserten under ett er noe av det beste jeg har opplevd. Julestemningen ble virkelig forsterket med konserten fra DDE i Olavshallen. Er så glad for at jeg og dama mi valgte å gi oss selv en slik julegave. Mektig, skjørt og stemningsfyllt julekonsert fra DDE. Tusen hjertelig takk <3

 

 

Har du vært på julekonsert med DDE før? Har du gitt julegave til deg selv før? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top