Five feet apart – kjærlighetsdrama mellom to unge mennesker

 

 

En film som har gått litt under radaren til meg og dama er denne som har fått tittelen Five feet apart. Begge vi to liker dramafilmer og kan gjerne innrømme at denne skal sees ved den rette anledning. For oss betyr slike filmer glede og rørende øyeblikk noe som er godt å oppleve inn i mellom. For mitt sitt vedkommende liker jeg stort sett all slags filmer og ser på mye forskjellige. Det samme kan jeg vel si om dama også så fremt til ikke blir altfor skremmende, grøssende og blodig. 

 

 

Stella Grant (Haley Lu Richardson) er en vaskekte syttenåring … Hun sitter som støpt til laptopen og elsker bestevennene sine. Men til forskjell fra de fleste tenåringer tilbringer hun store deler av tiden på sykehuset, der hun blir behandlet for cystisk fibrose. Livet hennes er preget av rutiner, grenser og selvkontroll, men alt det kommer i bakgrunnen når hun møter en annen pasient, den håpløst sjarmerende Will Newman (Cole Sprouse).

 

 

Det oppstår umiddelbart kjemi mellom dem, men ifølge sykehusets regler kan de ikke være nær hverandre. De får imidlertid stadig bedre kontakt, og med det følger fristelsen til å kaste reglene på båten og være sammen. Situasjonen kompliseres ytterligere av Wills potensielt farlige opprør mot behandlingen han mottar. Stella inspirerer Will litt etter litt til å leve livet fullt ut, men kan hun redde den hun elsker, når selv den minste berøring er utelukket?

 

 

Hvordan føles det å elske når du ikke kan være nær den du er glad i?  Five feet apart er historien om Stella (Haley Lu Richardson) og Will (Cole Sprouse), to unge mennesker som nekter å la seg definere av det som skiller dem fra hverandre. Handlingen i sin helhet gjør at både jeg og dama gleder oss til å se filmen og hvordan den bygges opp om det å være forelsket selv om de sliter med sykdommen på hver sin måte. For et liv som dette er slettes ikke enkelt og regner med en god del utfordringer for begge disse unge tenåringene.  

 

Både jeg og dama gleder oss stort til å se filmen. Gjør du? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “Five feet apart – kjærlighetsdrama mellom to unge mennesker

    1. Dessverre er det ikke kommet opp noen premiere for filmen på norske kinoer ennå, men i løpet av våren/sommeren er det skrevet i forskjellige fora 🙂 Så da er det bare å vente med spenning 🙂

      1. Woho jeg gleder med han der Cole er litt kjekk❤️ jeg tror jeg skal se den med venninna mi når den kommer tror du du kanskje kan fortelle meg eller skrive det på bloggen når den du vet når den kommer?? ❤️ ❤️

        1. Hehe, bli bra å se filmen med venninna di. Mulig den kommer rett ut på Blu-ray eller DVD, men kommer et blogginnlegg når jeg vet noe mer 🙂 Så bare hold øye med bloggen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top