Har du hørt om artisten Axel Frønes? Låta med teksta som virkelig betyr noe!

 

Først som sist så er jeg superinteressert i musikk og hører mye på musikk om jeg skriver, spiller, kjører bil, ute går eller rett og slett nyter en stille stund sammen med dama med litt musikk i bakgrunnen. Musikk er livet og betyr mye uansett sinnstemning. I de to,tre siste årene har jeg begynt å høre på masse norsk musikk og det finnes utrolig mange gode norske artister som jeg setter stor pris på. Det kan være alt fra superkjente artister til mindre kjente artister som virkelig er på tur oppover i horisonten og som bare venter på å bli oppdaget. Dette er mange artister her til lands som virkelig fortjener å bli sett og en av dem er definitivt Axel Frønes som jeg har visst av en liten stund. 

 

Nå er han ute med to meget, meget fine låter som jeg har hørt en god del på og som jeg liker svært godt. Det som er spesielt med Axel Frønes er at han synger på trønders og noe som han blant annet takler sykt godt. Axel Frønes har spilt med The Airborne Highfives, Christoffer Øien og nå Martine Rygvold(Kristofa). Han bor i Åfjord kommune og jobber der i kulturskolen. Har det siste året begynt å skrive litt musikk til egne prosjekter. Det løsnet litt da han begynte å skrive på norsk og spesielt dialekt. Det er verre å dele, men gir fantastisk mye mer mening når det er delt synes Axel Frønes som vi garantert kommer til å høre mer av i tiden som kommer. 

 

 

Den første låta som jeg har latt min elsk til er Hand i hand. “Livet kan vårrå en berg og dalbane. Opp, ned, hit, dit, gode parti, rævva parti, en liten pause, treeeigt, digg, jææævlig skummelt…. Og for en som livredd berg og dalbana, lønne det sæ å ta tak i handa t dæm man e glad i og spreng mot utgangen! Sjøl om man går sæ på ei dør i ny og ned, så må man fortsett å gå mot lyset og husk at idag e idag og imårra e imårra”. 

 

Dette er en dyp tekst og som fanger tankene og får en til å innse at man virkelig ikke er alene og har ei hand å holde i. Meget, meget fin låt som jeg liker svært godt og som Axel selv altså har skrevet. 

 

Om du vil høre den så gå inn på på denne linken. ANBEFALES! 

 

 

Den andre låta som jeg har hørt en god del på den siste tiden er For harde livet “For harde livet e ei låt som ble skreve i forbindelse med ei stor anledning for flere år sia, men som aldri e gitt ut. Livet og kjærligheten e opp og ned, hit og dit, men man finn til slutt plassen sin. Der prøve vi å hold oss fast med nebb og klør for å ikke mist taket fullstendig! I allefall vi mannfolkan som har en hjerne som fungere bære når det e ting som interessere oss”. 

 

For harde livet kan du høre gjennom denne linken og som selvsagt også ANBEFALES! 

 

 

Målet er at låta Hand i hand skal kom ut på Spotify og da håper jeg den kommer enda mer i fokus. Håper inderlig at Axel da blir oppdaga som den flotte artisten han er og som kan begynne å lyse opp himmelen med flott, fengende musikk. 

 

Hva synes du? Er dette noe du gjerne vil høre mer på? Hvilken musikksjanger liker du? Har du hørt om Axel Frønes? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top