Hvilken utgave er best av Alone?

 

Som mange av dere vet så er jeg sykt glad i musikk og hører på så og si alt mellom himmel og jord. Spesielt når jeg sitter og skriver, rydder og vasker, ute og går, spiller spill, kjører bil eller etter eller annet som gjør at jeg kan høre musikk. Da er det herlig å kunne høre musikk. Musikk er terapi og en hører på musikk ut i fra hvilken sinnstilstand man er i. Konserter og festivaler har det også blitt litt av de to siste årene noe som har økt min interesse for musikk.

 

For noen år tilbake var jeg også manager for gruppa The Clam som jeg likte svært godt. En av dem som var med i den gruppa er Bernt Smestad som selv lager utrolig fin musikk. Enda tidligere før der var jeg DJ og dro land og strand i rundt og spilte på diskotek, diverse tilstelninger, russefester, diskokonkurranser m.m. Det var litt av en tid. Hadde over 1000 CD-plater, musikkanlegg, lys og måtte inn i mellom kjøre rundt med henger for å få med meg alt. Litt av en tid var det i alle fall.

 

Dama mi har også påvirket meg i musikkverden med at jeg nå liker mer norsk musikk enn noen gang og det finnes sykt mye bra som er norskprodusert.

 

Så tilbake til overskriften og hvorfor jeg egentlig skriver dette blogginnlegget. Ei låt som virkelig betyr mye for meg er “Alone” med Heart og som jeg hørte selv på som ungdom. Denne klassiske låten med Heart gikk rett inn på hitlistene verden rundt og lå der en god stund i 1987. Husker godt, for det året ble jeg nemlig konfirmert og når vi blant annet hadde håndarbeid på ungdomsskolen så fikk vi spille musikk og da hørte vi blant annet på Alone med Heart.

 

Senere har låten blitt lagd av forskjellige artister, men en artist har virkelig klart det meget godt og det er Alyssa Reid sammen med Jump Smokers. Selv om min favoritt egentlig er originalen så skal jeg innrømme at jeg har hørt veldig mye på denne versjonen også og digger rappingen i låta. Allysa Reid er også en artist som jeg liker svært godt. Hun har flere store slagere og en av dem som jeg også liker godt er The Game som har blitt flittig spilt.

 

Spørsmålet mitt til deg som leser er; hvilken låt liker du best? Originalen med Heart eller Alyssa Reid sin tolkning av låta Alone?

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Hvilken utgave er best av Alone?

  1. Jeg foretrekker originalen, det kan jo skyldes alderen. For jeg mistenker at mange unge vil like den nye og mer moderne versjonen..med rap innlagt. Det er ingen tvil om at Alyssa Reid har minst like god stemme som Heart på orginalversjonen, så….valgets kvaler 😁.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top