Plantronics Rig 500 Pro Esport Edition – Lyden av seier!

Reklame | Plantronics

 

Plantronics er et merke som ikke er så altfor kjent her til lands, men de jobber aktivt for å bli oppdaget som et habilt og stødig gamingmerke. Selv har jeg testet og brukt en del fra Plantronics opp igjennom tiden som gamer og mitt aller første fete headset var fra Plantronics og het Gamescom 777. Faktisk er det fullt operativt og funker som en drøm den dag i dag. Da fikk jeg tak i headsetet i 2008 noe som sier litt over kvaliteten.

 

Mye har skjedd siden jeg fikk Gamescom 777 og brukte det slavisk i mine kamper i Battlefield 2 og Battlefield, 2142 sammen med mine venner i Trønderbataljonen. Det beste med headsetet og som gjorde utrolig bra var lyden. Makan til bass, mellomtone og diskant skal man lete lenge etter. Plantronics var litt forut sin tid og jeg kunne sitte time etter time og spille uten at jeg kjente at jeg hadde headsetet på hodet. Store øreklokker og meget behagelig bøyle sørget for nettopp dette. 

 

 

Nå er mye vann havnet i havet og det har skjedd mye i teknologiutviklingen. Plantronics har servert headset etter headset for kresne gamere verden rundt både til gamere og til arbeidere i forskjellige selskaper. For Plantronics er også spesialister på lydprodukter for næringsvirksomhet og leverer lydprodukter som headset til selskaper rundt omkring i verden.

 

I dag har jeg fått gleden å sjekke ut et gamerheadset fra denne kjente, men ukjente leverandøren Plantronics og dette har fått navnet Rig 500 Pro Esport. Som du da sikkert skjønner så er dette headsetet spesiallaget for Esport-spilling om det er til PC, eller konsoll. Det er store penger i Esport og om en skal satse hardt så gjelder det å ha det rette utstyret for å klare de mål man setter seg.

 

 

Når det kommer til design har Plantronics de siste årene skilt seg godt og grundig ut. Designet er slettes ikke tradisjonelt og selv om gjengen i Plantronics har tenkt litt utafor boksen med deres headset så er det ikke å legge skjul på at de har klart den biten med glans. For designet funker meget godt og hever brukerfunksjonaliteten på headsetene sine. For jo mer funksjonelt det er jo bedre er det for oss som skal bruke produktene.

 

Rig 500 Pro Esport er et headset med sjarm og som har alle de funksjoner vi som spiller trenger. Du kan bruke det like godt til PC som til konsoll (Playstation 4, Xbox One og Nintendo Switch). For om du f.eks. kobler til den patenterte lydhjulet til Xbox One-kontrolleren så kan du utrolig enkelt justere lyden i spillet og den egenskapen er genial og som sørger for at du ikke mister fokuset på gamingen.

 

 

Det følger med to sett øreklokker. Det ene er lagd av tøy og det andre er lagd av skinnlignende stoff. Her er det opp til deg hva du vil bruke og føler er best for ørene. Inne i øreklokkene finner du skumgummi som former seg rundt ørene. Dette er veldig behagelig og selv ble jeg fan av øreklokkene med det skinnlignende stoffet.

 

Selve bøylen er todelt. Det vil si du har en støttebøyle på undersiden og hovedbøylen kan du stille inn lengden var øreklokkene. Ved å presse ut tappen i øreklokkene så kan du justere dette. Nok en gang genial løsning av Plantronics. Hovedbøylen er lagd av superlett aluminium og sørger for at det virker sterkere enn de andre headsetene hvor hovedbøylen er lagd av plast.

 

 

Designet på øreklokkene er stilig og gir en mer robotaktig look. Her har også Plantronics tenkt utafor boksen og sørger for et moderne og fremtidsrettet design. På innsiden av øreklokkene finner du 50mm drivere med Dolby Atmos og som gir en krystallklar lyd.

 

Her er litt specs om Rig 500 Pro Esport:
* 50 mm performance drivers
* Metal exoskeleton
* Acoustic chambers
* Dual-material earcushions
* RIG game audio dial for console
* Inline volume control for PC
* Multiple configurations
* 3.5 mm compatibility

 

 

I esken med headsetet følger det en kabel for å koble til konsollkontrollen, en 3.5» kabel med lydvoluminnstilling samt ekstra puter for øreklokkene. Så det skal ikke stå på innholdet man får med her. Dessverre funker det ikke å snakke i f.eks. telefonen med bruk av headsetet. For det er ikke mikrofon i ledningen, men så må vi ta i betraktning at dette headsetet er spesiallagd for Esport-spilling.

 

Lyden i headsetet er fantastisk hvor bassen er perfekt dyp, mellomtonen er godt fordelt pluss at diskanten kommer balansert frem. Dette gir et komplekst lydbilde om du spiller spill på PC eller konsoll, hører musikk eller ser film. Driverne sørger for skikkelig krystallklar lyd ned til den minste detalj og hvor omkringlyden er akkurat tilpasset slik at jeg hører om fienden prøver å snike seg rundt meg. Spesielt i spillet Far Cry Primal er det veldig godt med god omkringlyd slik at jeg hører det som skjer i rundt meg. I spillet Battlefield V høres denne egenskapen veldig godt og gjør at jeg hele tiden er på alerten i forhold til fienden. Her har Plantronics gjort en meget god jobb med det store lydbildet i Rig 500 Pro Esport og spesielt når du spiller f.eks. CS:GO eller Fortnite så er det meget viktig med god lyd hvor du hører alt som skjer i spillet. Om du kan bruke dette i klankamper i Esportsammenheng? Jepp, så til de grader perfekt for denne bruken.

 

 

Når vi bunner i alt det som står skrevet hittil så er dette et godt headset. Designet gjør at du kan sitte lenge med headsetet på, du kan til og med ringe med Rig 500 Pro Esport fra mobilen. Lyden er meget krystallklar og fin og som fanger opp alle lyddetaljer i spillene du spiller i tillegg til at det selvsagt funker godt om du skal se film eller høre på musikk. Et godt headset til all slags bruk med andre ord.

 

Om du vil vite mer om dette produktet så kan du klikke deg inn på nettsiden til Plantronics.

 

Er du på utkikk etter et nytt gamingheadset så vurder dette. Det vil du slettes ikke angre på!

 

ANBEFALES!

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top