Omtale: Full kontroll på musa med HyperX Fury S musmatte

 

Ikke alltid man har full kontroll på musa. Spesielt om ting går litt hardt for seg i kampens hete. Da kan det fort hende musa er over alt og med høy sensitivitet så kan ting gå riktig ille om man ikke har kontrollen. Det første som kreves da er om underlaget er på lag med deg. Det er her en skikkelig god musmatte kommer inn i bildet. Et merke som har bygd seg godt opp her i Norge er HyperX. Helt fra den spede begynnelse og frem til i dag har jeg fulgt med på hva HyperX har servert oss gamere. Visste du at det er Kingston Technology som står bak HyperX? Kingston Technology er kjent for sine lagringsmedier som SSD-er, minnepenner og RAM. Med HyperX satset selskapet på headset, muser, musmatter pluss andre spillrelaterte produkter. Denne satsingen har de gjort med stor suksess hvor de nå innehar en bra stor del av kaka her til lands.

 

 

I dag har jeg fått gleden av å se nærmere på et produkt som virkelig er viktig for oss gamere, nemlig ei skikkelig musmatte – HyperX Fury S Pro gaming mousepad. Er det noe jeg er veldig nøye med når jeg gamer så er det å ha ei god musmatte. Har spilt med mye forskjellig opp igjennom årene, men heldigvis for det meste med gode musmatter. Stort sett har de også hatt god holdbarhet. Kun noen få ganger at de ikke helt har holdt mål og gått i oppløsning. Heldigvis er dette av sjeldenhetene.

Det som kjennetegner musmattene til HyperX er kvaliteten og holdbarheten. Har hittil aldri opplevd at musmattene til HyperX ikke har holdt mål. Det vil si godt i oppløsning. Gjennom et bra design og skikkelig sømmer rundt hele musmatten har dette sørget for at jeg har hatt glede av musmattene i lang, lang tid. En musmatteserie som jeg nå har fått spilt en god del med er Fury S. Jeg har spilt med den minste utgaven av disse som finnes i fire forskjellige utgaver. Denne musmatten her er 290mm x 240mm. Det er ikke alle databord som har god plass og da kommer en liten musmatte godt med. Tykkelsen på denne musmatten er 3-4mm. De andre utgavene er som følger; M: 360mm x 300mm, L: 450mm x 400mm, XL: 900mm x 420mm.

 

 

På undersiden av HyperX Fury S finner du et skikkelig gummibelegg som sørger for at musmatten ligger som støpt til ulike underlag. For under intense kamper i f.eks. spill som Counter-Stike: Global Offensive, Battlefield V, Apex, Fortnite, Call of Duty: Warzone så kan det fort ble heftige og delvis ukontrollerte bevegelser på musmatten. Da er det viktig at musmatten ligger i ro uten å bevege seg. En annen ting som virkelig betyr mye for oss gamere er det nøyaktigheten musmatten kan gi oss. Sammen med en god gamingmus så har overlaget på musmatten alt å si. Det vil si hvor nøyaktig den er. HyperX Fury S har et godt overlag som gir en sykt bra nøyaktighet og det selv med høy DPI. Nettopp denne egenskapen er for meg meget, meget viktig. I spill som Battlefield V hvor jeg blant annet inn i mellom spiller sniper så krever det millimeterstyring. Da er det svært viktig med sylskarp nøyaktighet noe jeg blant annet får med HyperX Fury S.

 

 

Ytterkantene av Fury S Pro Gaming musmatte er sydd sammen slik at holdbarheten blir lang, veldig lang. Har opplevd mang en musmatte som har fliset seg opp i ytterkantene etter en liten stund. Spesielt der hvor håndleddet blir liggende å hvile. Dette er en svakhet som fort ender opp med musmattens død…dessverre. Med at denne musmatten er sydd langs kanten rundt den så tåler den ufattelig mye og lite trolig at den den vil slites ut i ytterkantene slik en del andre musmatter vil gjøre.

 

Musmatten jeg her har spilt en del med er en standard modell. HyperX har også to andre modeller. Det vil si Speed Edition og Shroud Edition. Disse modellene har også innprentet bilder på og som gir enda litt mer personlig look. Den jeg har nå er helt sort og med kun logoen til HyperX.

 

 

HyperX Fury S Pro gaming musematte har gitt meg mye glede med god nøyaktighet og presisjon. Sømløse sydde kanter sørger for å gi en flat og jevn overflate. Enten du foretrekker hastighet eller presisjon, gir den tette vevde stoffputen en overflate som føles glatt å berøre i tillegg til å være optimalisert etter den preferansen du er ute etter. HyperX Fury S har en myk klutflate for håndleddskomfort og en strukturert underside med gummibelegg designet for å ligge rolig når handlingen blir intens. Fury S kommer i fire forskjellige størrelser som passer til ditt oppsett og kan rulles opp for enkelt å flyttes på. Jeg er meget godt fornøyd med musmatten som gir meg full kontroll på musa uansett hvor intens jeg bruker den. Hva mer kan en gamer ønske seg? Er du på utkikk etter ei ny musmatte så anbefaler jeg HyperX Fury S som virkelig stråler med god kvalitet og presisjon.

 

Om du vil vite mer om HyperX sine gode musmatter så gå inn på nettsiden deres.

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top