Roccat NOZ – Billig, enkelt, behagelig og gir deg fordeler på slagmarken

Reklame | Roccat

 

Det er gull i alt som glitrer fra Roccat og den siste tiden har de rullet ut det ene fete gamingproduktet etter det andre. Intet unntak er dette gaming headsetet fra denne kjente tyske produsenten og navnet du kan merke deg en gang for alle er NOZ. Mange vil nok si at “headset er headset”, men slik er det nok ikke og det finnes ufattelig mange forskjellige headset og noen med flere muligheter enn andre. Noen headset er så avanserte at man nesten ikke helt hvordan man skal kunne utnytte disse, mens andre er så enkle, men likevel så brukervennlige at man ikke trenger noe mer avansert enn det.

 

 

Er det noe Roccat NOZ gir så er det enkelhet og man trenger ikke å klø seg i hode over hvordan man skal kunne utnytte det på best mulig måte. Nærmere plug and play kommer man ikke og nettopp dette er det mange som ønsker. NOZ har et meget enkelt brukergrensesnitt og det flommer ikke over med muligheter, men for dette headsetet så trengs ikke det. Roccat har opp igjennom årene lagd meget, meget gode headset både for gaming, men også om du skal høre på musikk eller se film med bruk av headset.

 

 

Designerne hos Roccat har ikke funnet opp kruttet på nytt, men det behøves ikke når det kommer til NOZ. For det har alt du trenger om du skal spille spill på ulike formater, snakke i mobilen eller nettbrettet, se film eller rett og slett “bare” høre på musikk. Bøylen er bygd av slitesterk materiale og forsterket med metall og rustfritt stål noe som sikrer at bøylen ikke brekker like lett om man skulle være uheldig at headsetet fikk seg en støyt. Tyngden på headsetet på kun 210 gram og du kjenner knapt at du bruker det. Øreklokkene har skumputer med tøystoff utenpå noe som gjør at headsetet er veldig behagelig å ha på selv time etter time. Jeg har vel sittet med headsetet i fem timer i strekk og ble aldri klam rundt ørene.

 

 

På venstre øreklokke sitter en volumhjul og samt mute for mikrofonen. Veldig hendig plassert som gjør at du kjapt kommer til uten å må fomle. For det finnes headset der jeg har slitt litt å finne til rett innstilling om det er volum, lydinnstillinger, mikrofonmute eller andre egenskaper som headsetet har hatt. Her slipper man å gruble så altfor mye på dette noe jeg er svært fornøyd med. Den medfølgende mikrofonen er lagd av et stoff som gjør at du kan bøye den til slik du ønsker i tillegg til at den er meget sensitiv. Sistnevnte er gunstig spesielt om du f.eks. sitter sammen med flere som roper, høyer og lager høye lyder. da er det greit å vite at de du snakker med ikke hører alt som skjer i rundt deg. Stemmen min høres også meget klar og fin med dem jeg snakker med om det er via telefonen, Skype, Snap Chat eller Discord. Perfekt for gaming.

 

 

Roccat NOZ har 55mm øreklokker og lyden fra disse klokkene overrasket meg skikkelig for her får man virkelig god valuta for pengene (billigst 699,-) og lydbildet er kompleks med god bass, balansert mellomtone og en diskant som er akkurat tilpasset slik jeg ønsker. Omkringlydene er gode om jeg spiller spill som Far Cry Primal eller Battlefield V. Dette er veldig viktig i disse spillene. Om man ikke hører fienden eller uhyrene i tide så kan det være for sent og man er død som ei sild. Roccat NOZ gir deg et lydbilde som fanger opp dette og som sørger for at du hører alt som skjer i rundt deg. Eksplosjonene i spesielt Battlefield V er fantastisk å høre og inn i mellom har jeg hoppet i gamerstolen etter å blitt skremt av eksplosjoner helt i nærheten av meg på slagmarken.

 

 

Roccat har igjen klart mesterstykket og lagd et meget, meget godt headset som virkelig gir deg valuta for pengene (hvor jeg fant det til 699,- billigst). NOZ er et superenkelt headset med krystallklar lyd, det er utrolig behagelig å bruke og med kun 210 gram så kjenner du knapt at du har det på. Så timene flyr avgårde uten at du merker headsetet er der. Designerne hos Roccat har gjort en god jobb. Det enkle er ofte det beste og det har Roccat virkelig klart til gangs.

 

 

Om du vil ha mer info om produktet så klikk deg inn på nettsiden til Roccat NOZ.

ANBEFALES!

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top