Creative Outlier Air – Smått, men stor på lyd!

 

Airpods er for tiden veldig populært. Stadig flere og flere produsenter satser store penger på trådløse små øreplugger. Alle ønsker seg Airpods for tiden. Skal innrømme at jeg skjønner det godt for maken til frihet skal man lete lenge etter. Nettopp dette har lydeksperten Creative også skjønt. Creative har gjennom utrolig mange år sendt ut det ene kvalitetsproduktet etter det andre. Jeg har vært vitne til dette gjennom mine mange år som gamer. Faktisk har jeg aldri opplevd et produkt fra Creative som ikke har holdt mål. Den dag i dag har jeg flere av disse lydproduktene i bruk til daglig.

 

 

En annen ting som jeg legger merke til er at uansett liten størrelse, så klarer produsentene å presse inn sykt god lyd. Det er nesten ikke til å tro at det er mulig, spesielt når man tenker på størrelsen. Er det noe jeg er ekstra på vakt etter er god, dyp bass slik at det trykker litt i det man hører på. Dette er ikke alle produsentene som er like gode til. Selvsagt så er det også slik at du får det du betaler for. Jo mer du betaler, jo mer kan du også kreve av produktet og hva det skal prestere. Den siste tiden har jeg vært så heldig å fått prøve ut noe som er lite, funksjonelt men også genialt på mange måter. Kan innrømme at jeg før dette ikke har vært så på hugget etter Airpods eller lignende, men mine barn derimot har ikke snakket om annet.

 

 

Har du hørt om Creative Outlier Air? Om ikke bør du merke deg dette navnet bak øret først som sist. Her kommer den kjente produsenten med et produkt som for meg var en aldri så liten åpenbaring når det kommer til noe som er lite, men som virkelig kicker lydmessig på alle måter. Er det noe jeg har lang erfaring i så er det lydprodukter i forskjellige former og fasonger. Det finnes en jungel av forskjellige lydprodukter som blant annet trådløse øreplugger. Creative Outlier Air stiller seg inn i rekken for en meget positiv opplevelse på mange måter både i treningsammenheng, spilling på mobil og nettbrett samt å snakke via blant annet mobilen.

 

 

For er det noe Outlier Air er lagd for så er det nettopp alt det der. Er det noe som også betyr mye for meg når det kommer til øreplugger så er det måten de festes inn i ørene mine. Her er jeg veldig kresen. Ikke alle øreplugger som passer inn i mine små øreganger. Det vil si, de passer, men fester seg ikke slik at ørepluggene lett faller ut. Det vil si, om jeg da f.eks. er på en løpetur eller går veldig fort så har ørepluggene en tendens til å falle ut. Dette er kjedelig spesielt om man ikke merker de faller ut. Det unike med Creative Outlier Air er at ørepluggene har et spesielt design som gjør at de sitter som støpt. Har aldri opplevd maken til god passform er. Alle de som har prøvd ørepluggene deriblant min kone og barna har sagt akkurat det samme. De har vært meget godt fornøyd med passformen og hvordan de har klamret seg fast inn i ørene.

 

 

Creative Outlier Air kommer i en meget, meget hendig beholder. Denne beholderen inneholder også et batteri som igjen kan lade opp ørepluggene to ganger i tillegg til en pose som en kan pakke beholder og øreplugger i. Selvsagt følger det også med en ladekabel av typen USB-C som igjen betyr kort ladetid. Når ørepluggene er ladet opp fullt, skal de i følge klare å holde koken i minst ti timer…noe som også er sant. Lang, lang batteritid er noe som er overraskende i seg selv spesielt når man tenker på lydkvaliteten og den dype bassen. Normalt ligger slike trådløse øreplugger på rundt 3-6 timer batteritid og det med mindre dyp bass enn det Putlier Air har. Det vil si med 10 timer + 20 timer med lading i beholderen, gir dette hele 30 timer noe som er utrolig fett. Så her får Creative med Outlier Air bra score.

 

 

En annen ting som definitivt er verdt å nevne er at Outlier Air bruker Bluetooth 5.0 med aptX og AAC audio codecs. Denne teknologien gir et veldig rikholdig lydbilde. Smooth overgang om du hører på musikk eller snakker med andre via mobiltelefonen. Her har begge ørepluggene bygd inn en sensitiv mikrofon. Denne egenskapen sørger for at det ikke er noe problem å ta en prat om du er på farten. Til og med gjøre oppkall via Siri eller Google Assistant er ikke noe problem. Når du er ferdig med å bruke ørepluggene så er det bare å legge dem tilbake i beholderen og vips slås de av og lader seg opp til neste runde med bruk. 

 

 

Lydbildet er som beskrevet ovenfor veldig rikt. Dyp bass, balansert mellomtone pluss en god diskant sørger for at jeg er mektig imponert over lydkvaliteten. Selv i spill på mobilen og på nettbrettet er som en drøm med Creative Outlier Air. Videoer på Youtube streames og nytes. Hvis man tenker på disse ørepluggene ligger på underkant av 1000 kroner så får man søren meg utrolig mye for pengene. Det er nesten så en må klype seg i armen for ikke å tro at det er en drøm.

 

 

Min kone har også skrevet noen ord om Creative Outlier Air og her er hennes opplevelser:

“Da har mannen min fått “airpods” fra Creative for å teste for Spill er sunt, som er hans blogg. Jeg elsker også å skrive og har ønsket meg earpods så fikk gjøre den oppgaven for han denne gangen. Outlier Air er enestående “airpods” med fint design og genial ladeboks, som anbefales på det sterkeste, tror ikke jeg kan få skrytet nok av de. Ørepluggene sitter sykt godt i øret pga. den litt avlange slanke formen, og en får en følelse av at de suger seg fast i øret. Jeg sliter alltid med at ørepropper og at de faller ut bare jeg rører på hodet, men ikke disse. Creative Outlier Air sitter veldig godt i ørene mine, men også til barna (mine på 10 og 12).

Lyden er og veldig god. Får følelsen av å ha på et godt headset med tanke på bass og diskant. Lydene flyter godt og uansett hvor høyt en spiller så får en ikke den ubehagelige følelsen av at musikken vrenger seg og at musikken blir uklar. Det er også veldig god lyd når en snakker i mobilen og alt er klart og tydelig. Hører en veldig lav piping når det ringer så en får ikke sjokk og blir døv når mobilen plutselig ringer. Svarer lett med et trykk på ene poden og et trykk når en legger på, det samme for å slå av og på musikk.

Har en negativ ting å si om disse ørepluggene og det er at de kan ikke være så langt unna mobilen før det blir dårlig dekning. For meg er det litt viktig da jeg har de på når jeg gjør litt husarbeid hvor man blir å å går litt hit og dit, men nå er det bare en fille ting da. Ikke sikkert dette er noe problem for deg. Strømmen varer sykt lenge og en kan høre på de i timevis. Putter de i ladeboksen som forresten har en magnetisme, så det går ikke an å legge de feil. Da blir de blir ladet opp til neste gang de skal brukes, og man trenger ikke å lade ofte. Jeg anbefaler Creaitve Outlier Air til alle og de er virkelig verdt kronene. Kult design, behagelige å ha på, fine er de og har god lyd. Sist men ikke minst, ørepluggene er enkle i bruk.”

 

 

Altså, det er ikke bare meg som er veldig godt fornøyd med Creative Outlier Air. Selv er jeg meget, meget godt fornøyd. Det å kunne være på farten og ikke være redd for å gå glipp av noe, gjør det hele nesten til en drøm. Lydbildet er meget godt til at ørepluggene kun koster under 1000 kroner. Beholderen er genial og sørger for mer brukertid. Ladetiden er kort, lang brukertid samt sitter som støpt, så kan man ikke være annet enn godt fornøyd. Det er kun et ankepunkt og det er rekkevidden spesielt når du har lagt unna mobilen eller nettbrettet. Da er det ikke mange meterne som skal til før at du mister koblingen til Outlier Air. Foruten dette har Creative nok en gang overgått seg selv og kommer her med et produkt som burde selge i bøtter og spann. Herlig rett og slett. 

 

 

Jeg er også enig i terningkastet til konen min. Terningkastet mitt er uten tvil en sterk femmer. Om du vil vite mer om Creative Outlier Air så gå inn på nettsiden til produsenten.

 

 

 

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top